Geplaatst: 10 mei 2002 15:14
Misschien kan iemand mij helpen met het volgende probleem:
Nadat mijn Dodge in korte tijd 3 nieuwe accu's heeft kapotgemaakt (accu's houden spanning niet vast, zakken in 1 nacht tijd ongeveer 1,5 volt, ook als ze losgekoppeld zijn van de auto) heb ik mijn alternator en spanningsregelaar laten doormeten bij een revisiebedrijf voor dynamo's en startmotoren. Hier wisten ze te vertellen dat de alternator prima was maar dat de spanningsregelaar niet goed was.De spanningsregelaar liet 15,2 volt door en volgens hun kan de accu daar niet tegen en behoort de laadstroom tussen 13,8 en 14,2 Volt te zitten. Ik heb toen een nieuwe spanningsregelaar bij Co Oskam besteld maar die laat ook 15,2 Volt door. Nu weet ik het niet meer; zijn allebei de spanningsregelaars kapot of hoort het zo dat er 15,2 Volt uitkomt?
Overigens heb ik gemeten dat er met de verlichting aan 13,8 Volt over de accupolen staat dus nu rijd ik voorlopig alleen met de lichten aan.
Help!
Nadat mijn Dodge in korte tijd 3 nieuwe accu's heeft kapotgemaakt (accu's houden spanning niet vast, zakken in 1 nacht tijd ongeveer 1,5 volt, ook als ze losgekoppeld zijn van de auto) heb ik mijn alternator en spanningsregelaar laten doormeten bij een revisiebedrijf voor dynamo's en startmotoren. Hier wisten ze te vertellen dat de alternator prima was maar dat de spanningsregelaar niet goed was.De spanningsregelaar liet 15,2 volt door en volgens hun kan de accu daar niet tegen en behoort de laadstroom tussen 13,8 en 14,2 Volt te zitten. Ik heb toen een nieuwe spanningsregelaar bij Co Oskam besteld maar die laat ook 15,2 Volt door. Nu weet ik het niet meer; zijn allebei de spanningsregelaars kapot of hoort het zo dat er 15,2 Volt uitkomt?
Overigens heb ik gemeten dat er met de verlichting aan 13,8 Volt over de accupolen staat dus nu rijd ik voorlopig alleen met de lichten aan.
Help!