Pagina 1 van 1
Geplaatst: 20 mar 2008 19:47
door riemers
goeiedag,
Ik was laatst het electrische gedeelte onder de motorkap eens aan het uitzoeken.
Nu kwam ik er achter dat de fuselink die vlakna de +pool zit en de dradboom naar de koplampen ingaat doorgebrand was.
ik heb hem er nu uit maar merk nergens geen verschil in,alles werkt,dus mijn vraag is waar deze draad voor dient?
in het schema kon ik er niet echt achterkomen.
en ik ben niet zo'n held met draadjes
missschien dat iemand het me kan vertellen.
groeten Ivo
Geplaatst: 20 mar 2008 20:05
door Arie
Hoi Riemers,
Als het goed is zitten er twee in de wagen in de buurt van de accu , als je een 100 A uitvoering hebt zoals het schema op deze site heb je er drie ook één bij je dynamo.
Van die twee bij je accu is er één voor alles behalve je alarm lichten die gaat dan ook naar je Ampèremeter in je auto.
En je voelt hem al aan komen die andere is enkel voor je alarm lichten.
Die zullen het nu dan ook niet doen! Als alles het voor de rest doet.
Groet Arie
Geplaatst: 21 mar 2008 12:23
door riemers
bedankt voor je reactie,
Het klopt dat ze het niet doen,maar als ik de richtingaanwijzer links of rechtaf schakel doen de alarm lichten het wel.
maar in middenstand van de richting aanwijzer niet.
heel raar maar goed.
hoe ampre is deze fuselink?
dan maak ik gewoon een nieuw,dan zit het wel weer zo als het hoort
Geplaatst: 21 mar 2008 12:55
door Arie
16 A en het verhaal van hoe het nu werkt klopt als die draad kapot is.
Groet Arie
Edited By Arie on 1206100742
Geplaatst: 21 mar 2008 13:11
door riemers
kijk zo vallen alle puzzelstukjes weer op hun plaats.
bedankt,
Geplaatst: 21 mar 2008 16:37
door fcapri
ok, dat verklaard het bij mij ook dan.
moet altijd één van de knipperlichten aanzetten en dan aan het stuur die noodlichtenschakelaar uittrekken.
zet ik de knipperlichten af dan doet niks het. ik dacht dat dit normaal was.
k zal maar gaan zoeken waar die link ooit gezeten heeft, want ben er geen 2 tegengekomen
Geplaatst: 21 mar 2008 17:00
door Arie
Hoi Fcapri,
Officieel zit hij mee gegoten met de aansluiting van de accu die als dikke draad naar het (hulp)start relais loopt.
Dat dunne draadje wat er ook uit komt is hem, hij gaat via twee conectors (om de link te vervangen)via de draad boom naar het schut bord conector (aansluiting vier) van daar gaat hij rechtstreeks naar de onderste clingelateur relais in je zekeringen kast.
Groet Arie