C/BRKR

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Beste Dodgers,

Ik heb een probleem, vanmorgen reed ik naar mij werk. Dus zoals gewoonlijkj zet ik mijn lichten aan want het was donker. Opeens hoorde ik om de 5 seconden een klik uit mijn dashboardkastje komen, en tijdens deze klik dimde de lichten ietwat. Dus ik gestopt, kijken wat het was. Op de een of andere manier wordt het relais C/BRKR (dat staat er namelijk bij) heel erg warm en maakt dus om de 5 sec een klik geluid, echter alleen als ik de lichten aan heb. Maak ik deze uit dan klikt hij niet meer. Hij zit dus tussen de relais van het knipperlicht enzo in. Het vierkant blokje tussen de ronde relais in.


Nu komt dus mijn vraag: Wat is dit voor een ding, waar dient hij voor. En erger nog, is dat ding nu dus stuk???
maiky
Berichten: 139
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:52
Locatie: Son

Bericht door maiky »

als je hem eruit haalt en dan het licht aan zet zal er niets gebeuren dus ik zou zeggen nieuwe erin zal wel een hoofd relais of licht relais zijn maar zover was jij denkik ook wel :p
gr maiky



intruder vl1500lc 99 custom
kawa gpx 600 r 1992
kawa gpx 750 r 1987 custom naked
Gilera typhoon snor 2002 power one getuned 85 km/h


WARNING!! objects in mirror are dumber than they appear!!.
Denk om mijn snelheid matig uw kinderen!!!!!!!
Sunbird
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 sep 2006 16:52
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Sunbird »

Dit heb ik ook gehad bij mij had ik toen had ik perongeluk een plus kabel bij de massa op gedaan. Toen maakte dit relay ook een klik geluid. Maar het relay was toen niet kapot mischien ergens een losse plus draad die tegen de massa aan bungeld?
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Dank je wel Sunbird,

Dat was het dus ook, heb laatst mijn gehele voorkant eraf gehaald. En met het heraansluiten van de koplampen is het dus ergens fout gegaan.

Maar het werkt weer.....
Plaats reactie