benzinemeter+claxon - meter slaat naar rechts uit

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Cris
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 feb 2005 16:56
Locatie: Eindhoven

Bericht door Cris »

Hallo Mensen

Hier ben ik weer met een ander probleem mijn benzinemeter slaat helemaal naar rechts uit terwijl er maar een halve tank benzine erin zit.
Voorheen heeft huij het altijd gedaan .
Wat zou het probleem kunnen zijn???

En wat mijn claxon betreft zie 2 draden voor bij de accu hangen maar als ik daar mijn claxon erop aansluit doet ie niks de kleuren van die draden zijn groen???en de draad bij het stuur is zwart.Waar kan ik beginnen om het probleem op te lossen

Groeten
Cris




Edited By Cris on 1118170438
AquaFobia
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 dec 2002 21:52
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Bericht door AquaFobia »

Hallo Cris,

Doen de rest van de meters het wel gewoon goed?
Of geeft je oliedruk meter bijvoorbeeld ook meer aan dan voorheen?
In dat geval zou het heel goed dat witte blokje achter je dashboard kunnen zijn.
Ook zou het kunnen zijn dat de draad van je tankmeter ergens tegen massa ligt. De tankvlotter geeft meer/minder weerstand naar massa al naar gelang er meer of minder brandstof in de tank zit. Dus als het draadje tegen massa ligt, dan slaat je meter vol uit.
De vlotter zit bovenop je tank, ongeveer in het midden.

Wat betreft je claxon; dat zou kunnen liggen aan de sleepring onder je stuur, de steeringcouplerdisk (die canvas ring bij je stuurhuis), de bedrading etc etc etc
De steeringcouplerdisk is overigens wel een bron van ellende met betrekking tot je claxon, probeer anders eens te claxoneren terwijl je het stuur rond draait. Als de claxon op een bepaalde stand van het stuur wel werkt, zit het probleem 90% zeker in het contact bij je steeringcouplerdisk.

Hoop dat je er iets aan hebt.
gr,
Ronald

[

'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD

<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
Bassie
Berichten: 329
Lid geworden op: 29 dec 2004 22:34
Locatie: Collendoorn
Contacteer:

Bericht door Bassie »

probeer even als de claxon het wel doet even direct plus en min op dat ding (als ze vol zitten met zand gaan ze raps naar de kl*ten)
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
Cris
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 feb 2005 16:56
Locatie: Eindhoven

Bericht door Cris »

bedankt voor jullie tips en het is opgelost zag dat er een kabelbreuk was en heb het hersteld
bedankt voor jullie reacties

groeten
cris
Plaats reactie