Geplaatst: 03 sep 2011 02:45
Hallo,
Wie kan me (digitale) elektrische schema’s bezorgen van een Dodge Ram, met de 5.9 liter V8?
Het is zo dat ik net een Jeep Wrangler TJ gekocht heb, met een 5.9 in. (Motor uit ZJ, computer uit Ram) Hier zit dus een mix in van 3 kabelbomen, namelijk deze van de TJ, de ZJ, en de RAM. Van de Jeeps heb ik reeds schema’s, nu ben ik dus op zoek naar deze van de RAM.
Ik vind de kabelboom maar slordig in elkaar gestoken, met verschillende doorgeknipte kabels, en aansluitingen met tape geplakt...
‘t Probleem is dat het verbruik en de uitstoot veel te hoog is, en hij te veel rookt.
Als ik deze uitlees, zie ik dat hij in open loop blijft, en ook vind ik 2 banken. Dan zou ik dus 2 lambda sensoren moeten vinden in de uitlaat voor de katalysator, maar er zit er maar 1.
Bij een ZJ gebruiken ze echter maar 1 bank, (= 1 sensor voor en 1 na katalysator) en ik veronderstel dat hier een fout is gebeurd bij het aansluiten van de sensoren...
Ook blijven de waardes van de upstream sensoren, bank 1 en 2 op 1volt staan, ook als ik die ene sensor die in de uitlaat te vinden is afgekoppeld is...
Waardes van de downstream sensoren zijn er nergens te vinden (evenals de sensoren)
In bijlage een filmpje, eerst stukje stationair, dan 3000tr, dan enkele keren gas geven tot 3000tr.
Iemand een idee wat de reden van deze rook is? (te veel benzine, olieverbruik, koelwater, ... ?)
http://www.youtube.com/watch?v=g1qBISlC6OU
De bougies zijn niet bepaald koffiebruin, eerder zwart. Zie foto op: http://www.jeepershome.be/tijdelijk/Foto1958.jpg
Ze ruiken wel niet naar olie, maar naar benzine...
Ik begin ook al wat aan het plenum gasket te denken, maar motor loopt mooi stationair... Wil eerst zorgen dat de kabelboom in orde is, en dat ik de waardes van de lambda sensoren zie op en neer gaan zoals het hoort, voordat ik het inlaatcollector eraf haal...
Dank,
Geert
Edited By Gerhart on 1315048568
Wie kan me (digitale) elektrische schema’s bezorgen van een Dodge Ram, met de 5.9 liter V8?
Het is zo dat ik net een Jeep Wrangler TJ gekocht heb, met een 5.9 in. (Motor uit ZJ, computer uit Ram) Hier zit dus een mix in van 3 kabelbomen, namelijk deze van de TJ, de ZJ, en de RAM. Van de Jeeps heb ik reeds schema’s, nu ben ik dus op zoek naar deze van de RAM.
Ik vind de kabelboom maar slordig in elkaar gestoken, met verschillende doorgeknipte kabels, en aansluitingen met tape geplakt...
‘t Probleem is dat het verbruik en de uitstoot veel te hoog is, en hij te veel rookt.
Als ik deze uitlees, zie ik dat hij in open loop blijft, en ook vind ik 2 banken. Dan zou ik dus 2 lambda sensoren moeten vinden in de uitlaat voor de katalysator, maar er zit er maar 1.
Bij een ZJ gebruiken ze echter maar 1 bank, (= 1 sensor voor en 1 na katalysator) en ik veronderstel dat hier een fout is gebeurd bij het aansluiten van de sensoren...
Ook blijven de waardes van de upstream sensoren, bank 1 en 2 op 1volt staan, ook als ik die ene sensor die in de uitlaat te vinden is afgekoppeld is...
Waardes van de downstream sensoren zijn er nergens te vinden (evenals de sensoren)
In bijlage een filmpje, eerst stukje stationair, dan 3000tr, dan enkele keren gas geven tot 3000tr.
Iemand een idee wat de reden van deze rook is? (te veel benzine, olieverbruik, koelwater, ... ?)
http://www.youtube.com/watch?v=g1qBISlC6OU
De bougies zijn niet bepaald koffiebruin, eerder zwart. Zie foto op: http://www.jeepershome.be/tijdelijk/Foto1958.jpg
Ze ruiken wel niet naar olie, maar naar benzine...
Ik begin ook al wat aan het plenum gasket te denken, maar motor loopt mooi stationair... Wil eerst zorgen dat de kabelboom in orde is, en dat ik de waardes van de lambda sensoren zie op en neer gaan zoals het hoort, voordat ik het inlaatcollector eraf haal...
Dank,
Geert
Edited By Gerhart on 1315048568