Pagina 1 van 1

Geplaatst: 19 apr 2004 16:53
door Dodge&Roses
Hallo allemaal,

Dankzij de reeds aangesneden onderwerpen op de verschillende forums, ben ik er dus achter gekomen dat ik waarschijnlijk het startrelais op mijn W200 zal dienen te vervangen alsook een "wit blokje" dat met de electronische ontstekingsunit verbonden is.
Nu heb ik nog zo'n "wit blokje" liggen (+/- een halve Dodge aan onderdelen meegekregen bij aankoop :) ) maar weet niet of dit nog OK is of niet.
Kan er mij iemand soms vertellen of je dit kan testen? En zo ja: hoe?
En dan maar meteen: kan het startrelais zelf misschien ook worden getest? En hoe?
Kwestie van niet weer onnodige onderdelen te vervangen lach013
Zo is mijn starter zelf al gereviseerd (70 Euro) en bleek dit geen :angry: #)-"(§^BAL te veranderen aan het probleem, nl. dat ie zo dood als een verzopen en overreden pier blijft. :lookaround:

Alleszins, alvast bedankt voor alle handige tips,

Stef

Geplaatst: 19 apr 2004 17:04
door 116-1069343120
Het witte blokje kun je doormeten met een multimeter en moet tussen de 4.75 en 5.75 ohm liggen.
Toevallig van het weekend de mijne doorgemeten want mijn dodge loopt ook k*(%$n :(
Groet Titus

Geplaatst: 20 apr 2004 09:33
door Rob Kramer
Startrelais kan je testen.
Zet je wagen in P!!!
neem een punttang en verbind de volgende contacten op het relais:de dikke kabel vanaf je accu en het draadje vanaf je contactslot.Nu gaat de startmotor draaien,anders is je relais stuk of je startmotor,of de contacten zijn rot of je accu is dood.
Succes.

Geplaatst: 20 apr 2004 10:08
door Dodge&Roses
Bedankt voor de tips allemaal. :) :p :)

Ga ik vanavond meteen testen!

Greetz,
Stef

Geplaatst: 20 apr 2004 10:37
door Hans_Renkema
Bij mij was het startrelais de boosdoener. Hij klikte wel, maar had zo'n grote weerstand dat de startmotor onvoldoende stroom kreeg.

Als 'nood'-oplossing heb ik het relais opengemaakt en de interne contacten (die zwaar ingebrand waren) schoongemaakt door er een schuurpapiertje tussen door te halen. Daarna deed ie het weer. Een nieuw relais is natuurlijk beter, maar als noodoplossing of bij het zoeken naar de oorzaak werkt het....

Ehhh, met interne contacten bedoel ik de 2 lipjes die in het relais tegen elkaar worden getrokken en waar de stroom naar de de startmotor doorheen loopt.

Succes,

JR

Geplaatst: 26 apr 2004 14:45
door Dodge&Roses
En voilà!

Nieuw startrelais en nieuwe weerstand (wit blokje, weet je nog wel) en nu draait de startmotor toch alvast weer.
Het blok zelf slaat wel niet aan, maar daarover kan ik best een nieuw item openen.

Allemaal bedankt voor de tips.
BLIJVEN DOEN!

Stef