Ontstekingsproblemen - Dodge W200
Ontstekingsproblemen - Dodge W200
Hallo mensen,
Heb mij net aangemeld hier en ben zoals gezegt nog niet heel erg lang in bezit van een Dodge W200 (2 weken)
Het begon afgelopen week met koud heel erg slecht aanslaan en nu slaat ie helemaal niet meer aan.
Er is geen zinnige vonk te bekennen, het weerstandsblokje was aardig slecht en die heb ik even tijdelijk doorgelust en heb ook gewoon spanning op de bobine op de plus.
Alle bedrading nagelopen volgens schema en alles klopt gewoon, de min van de bobine loopt volgens schema naar de ontstekingsunit, de bedrading klopt gewoon, geen weerstand maar er gebeurd daar verder ook weinig, gemeten van de plus op de bobine naar de massa op het blok heb ik gewoon 12volt met een doorgelust weerstandsblokje.
Hij vonkt ook niet zwak, hij vonkt helemaal niet, zelf zit ik te denken aan een defecte ontstekingsunit maar wil even het één en ander uitsluiten.
Wat voor waarden zouden er op de bobine uit moeten komen op de + en de - ? en bij welke situatie ?
Ik heb de bobine doorgemeten en ik heb gewoon weerstand daar, hoeveel zou dat moeten zijn ? het is een gele Accel bobine.
Is er nog iemand in de buurt van Zwolle of in die buurt die toevallig het één en ander heeft liggen zodat ik wat kan proberen ? ik kom nergens een ontstekingsunit tegen en heb ook geen idee wat de prijzen nieuw zijn daar van ? ik kom er niet echt meer uit :)
Even een plaatje bij het verhaaltje
Alvast bedankt !
Heb mij net aangemeld hier en ben zoals gezegt nog niet heel erg lang in bezit van een Dodge W200 (2 weken)
Het begon afgelopen week met koud heel erg slecht aanslaan en nu slaat ie helemaal niet meer aan.
Er is geen zinnige vonk te bekennen, het weerstandsblokje was aardig slecht en die heb ik even tijdelijk doorgelust en heb ook gewoon spanning op de bobine op de plus.
Alle bedrading nagelopen volgens schema en alles klopt gewoon, de min van de bobine loopt volgens schema naar de ontstekingsunit, de bedrading klopt gewoon, geen weerstand maar er gebeurd daar verder ook weinig, gemeten van de plus op de bobine naar de massa op het blok heb ik gewoon 12volt met een doorgelust weerstandsblokje.
Hij vonkt ook niet zwak, hij vonkt helemaal niet, zelf zit ik te denken aan een defecte ontstekingsunit maar wil even het één en ander uitsluiten.
Wat voor waarden zouden er op de bobine uit moeten komen op de + en de - ? en bij welke situatie ?
Ik heb de bobine doorgemeten en ik heb gewoon weerstand daar, hoeveel zou dat moeten zijn ? het is een gele Accel bobine.
Is er nog iemand in de buurt van Zwolle of in die buurt die toevallig het één en ander heeft liggen zodat ik wat kan proberen ? ik kom nergens een ontstekingsunit tegen en heb ook geen idee wat de prijzen nieuw zijn daar van ? ik kom er niet echt meer uit :)
Even een plaatje bij het verhaaltje
Alvast bedankt !
Dan start ie helemaal niet meer he, inmiddels al 2 accu's leeg gestart...frenkie schreef:heb je niet per ongeluk die suicide switch omgezet? ???
Uiteindelijk vanmiddag ergens een bobine en onstekingsmodule opgehaald ergens, spul aangesloten maar nog geen zinnige vonk.
Uiteindelijk een paar massakabels richting de module getrokken maar dat had ook geen zin.. uiteindelijk nog maar eens starten en toen vonkte ie 3 of 4x..
Bougiekabel aangesloten, 1x frutfrutfrut en weer afslaan.. na wat geprutst kon ik het contactslot bedienen en bij de module komen tegelijk dus wat rammelen. uiteindelijk sloeg hij aan en viel hij daarna weer uit.. nog wat rammelen en starten en toen sloeg hij aan en bleef hij lopen, na 'm te laten warmdraaien weer uitgezet en start gewoon weer. ik zag dat ze bij C&P Parts die stekker van de module ook kunnen leveren, moet toch nog een nieuw weerstandsblokje daar bestellen dus dan kan dat mooi.
Zal vanavond eens kijken of hij nog wil starten op de oude ontstekingsmodule, sowieso even de ontstekingsmodule fatsoenlijk vastschroeven op het scherm ipv de waardeloze parkers waar ze nu mee vastzitten.
Komt dat nou meer voor? problemen met die stekker ?
Kijk, dat zijn de antwoorden !
Ik heb sowieso dat weerstandsblokje kapot dus daar moet ik al een nieuwe voor hebben, de module heb ik even geleend en moet nog terug dus.. voor de zekerheid van de week eens kijken of de oude echt stuk is.
Zo'n FBO kit spreekt mij ook wel aan maar.. ik heb zo'n Accel bobine, is die FBO bobine nog beter o.i.d.? of doe ik er verstandig aan om gewoon mijn Accel bobine te behouden?
Ik heb sowieso dat weerstandsblokje kapot dus daar moet ik al een nieuwe voor hebben, de module heb ik even geleend en moet nog terug dus.. voor de zekerheid van de week eens kijken of de oude echt stuk is.
Zo'n FBO kit spreekt mij ook wel aan maar.. ik heb zo'n Accel bobine, is die FBO bobine nog beter o.i.d.? of doe ik er verstandig aan om gewoon mijn Accel bobine te behouden?
Zou je mij een berichtje willen sturen met wat je voor dat blokje zou willen hebben ?76 w200 schreef:ik heb nog wel zo,n weerstandblokje liggen
nieuwe en 2e hands
mvg ed
Ik ben nog even in afwachting van Kurt voor de FBO ontstekingset maar ik wil waarschijnlijk 6 December in Groesbeek nog even kijken met de Dodge.
Heb de weerstand nu doorgelust maar ben bang dat dat m'n bobine kost als ik daar mee ga rijden :)
Zo, na wat heen en weer gemail heb ik een FBO ontstekingsset kunnen bemachtigen.
Vandaag kwam het pakketje binnen en ben ik er meteen mee bezig gegaan en jahoor.. hij loopt weer en nog goed ook !
Ik heb alleen maar 6 Volt op de bobine en toch duidelijk 12 Volt voor het weerstandsblokje. motor loopt daarintegen super dus ik vind het nogal vreemd.
Kan dit kwaad? hoort dit zo ?
Vandaag kwam het pakketje binnen en ben ik er meteen mee bezig gegaan en jahoor.. hij loopt weer en nog goed ook !
Ik heb alleen maar 6 Volt op de bobine en toch duidelijk 12 Volt voor het weerstandsblokje. motor loopt daarintegen super dus ik vind het nogal vreemd.
Kan dit kwaad? hoort dit zo ?
Ik begon ook al te twijfelen, dacht namelijk dat daar wel 9 Volt moest komen, hij loopt verder ook super en hij slaat nu ook netjes na 2 korte slagen al aan.
Heb er gisteren ook even mee gereden en hij gaat ook als de brandweer, heb de voorste tussenas ook weer gemonteerd en moet zeggen dat ie zo een stuk beter rijd.
Vanavond maar even afbouwen, en dan mag ie weer mee naar huis !
Heb er gisteren ook even mee gereden en hij gaat ook als de brandweer, heb de voorste tussenas ook weer gemonteerd en moet zeggen dat ie zo een stuk beter rijd.
Vanavond maar even afbouwen, en dan mag ie weer mee naar huis !