cabine verlichting

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
kars
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 apr 2001 13:33

Bericht door kars »

Hee,
Het lampje van mijn cabine verlichting is kapot. Er zit een houder die met 2 draden is verbonden, deze draden lopen via de dorpels naar het deur schakelaartje. Als ik met de multimeter meet aan de 2 drukpunten van deze houder dan krijg ik keurig spanning als de deur(en) openstaan. Wil ik (met de deuren weer terug) een nieuwe lamp erin drukken dan krijg ik een vonk en is de lamp meteen doorgebrand, terwijl er dus eigenlijk geen spanning op hoort te staan. Waar komt deze spanning dan vandaan (massa van de cabine) . Ik snap er niks van. Heeft iemand hier al eerder mee te maken gehad?
wouter
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 mar 2001 22:29
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door wouter »

Kars,

Heb je wel het goede lampje genomen? Je hebt namenlijk een bijzonder lampje nodig, waarbij de + en de - op de achterkant van het lampje als soldeerpuntjes zitten. Dit is kennelijk een amerikaanse fitting waar ook wel een regulier 21Watt lampje inpast. Die maakt inderdaad dan sluiting.
Waar je die lampjes haalt, is mij een raadsel. Ik heb uiteindelijk een nieuwe fitting gemonteerd waar wel een gangbare 21W inpast.

Suc6, Wouter.
--> Voor de aanhouder is geen weg onbegaanbaar. <--
kars
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 apr 2001 13:33

Bericht door kars »

:angry: grom , i feared as much..
bedankt, dan ga ik es kijken of ik zoan lampje kan uithalen. Eens even bij de lokale amerikanen boer checken...
Plaats reactie