Pagina 1 van 1

Geplaatst: 23 okt 2004 22:20
door motocari mukumbwa
Hallo allemaal,

Heeft iemand onder jullie volgende symptomen al gehad:

Tijdens het rijden met de lichten aan beginnen de koplampen na een tijdje aan en uit te gaan en evenzo voor de grootlichten.
Ik heb de voetschakelaar al vervangen door een andere (ook een oude) en het probleem blijft.
Nu wordt het nog leuker.
Als ik het schuifje aan de voeten open zet voor frisse lucht stoppen de lichten met knipperen en gaan ze terug normaal branden.
(waarschijnlijk koelt de luchtstroom het probleemkontakt af)
Iemand een ideetje ?

Groetjes en veel plezier morgen op het terrein

Geplaatst: 23 okt 2004 22:23
door Brutus
Ik heb dit ook gehad en er een andere lichtschakelaar ingezet en het probleem was over..

Geplaatst: 25 okt 2004 12:17
door Peer de Beer
Hebben wij ook gehad. Ergens in het forum heb ik toen gelezen over een bi-metaaltje in de lichtschakelaar dat te warm wordt en dan uit springt. De tip was het plaatsen van een relais. Nadat we dit gedaan hebben was bij ons het probleem opgelost.

groetjes Peer.

Geplaatst: 25 okt 2004 12:53
door Rienk
Ik heb iets vergelijkbaars ook gehad, maar dat was meer 2 à drie keer per seconde harder/zachter branden van dim en grootlicht. Mijn medeweggebruikers waren dól op me, toen, want die dachten dat ik zat te seinen. Heeft heel wat middelvingertjes opgeleverd.

Toen later tijdens een stomme contactspray en kruipolie actie (geen geduld :-) ) de lichtschakelaar er helemáál uitfikte heb ik die vervangen door eenzelfde goedkoop opel-ding als er al inzat, en die schakelaar laat ik alleen nog maar een nest relais schakelen, dat ik ergens onder de motorkap heb opgehangen. Probleem opgelost. Die opel-licht schakelaar kon dus duidelijk niet tegen de rechtsstreekse lamp-stromen.. Ik denk dat zelfs een originele lichtschakelaar daar uiteindelijk moeite mee krijgt.

Geplaatst: 25 okt 2004 23:08
door motocari mukumbwa
Hoyhoy,

Alvast bedankt voor deze reacteis.
Hiermee ga ik al aan de slag.
De lichtschakelaar is nog de originele en misschien is ie wel aan herstelling 'vervanging) toe.
Ik laat het jullie weten.

groetjes

Geplaatst: 22 jan 2005 10:49
door Reinier Domsdorf
Hoi motocari mukumbwa,

Check dan ook gelijk de stekkerbox IN het schutboard,
zowel binnen als buiten, die kunnen heel lelijk wegsmelten,
en het is haast onzichtbaar.
(dit is op te lossen door IN het stekkerbox gaten te boren,
en nieuwe dikke draden te trekken, die je dan weer water-
dicht kan maken met speciale 'electro-kit', bedoelt voor
kabeldozen)


reinier

Geplaatst: 23 jan 2005 15:22
door motocari mukumbwa
Ondertussen heb ik een relais geplaatst na de lichtschakelaar en de saus ergens anders van het zekeringbord afgetakt.
Bovendien heb ik ook ontdekt dat de konnektor aan de lichtschakelaar serieus last heeft van corrosie = nog te doen.
De lichten werken nu terug naar behoren.
Bedankt voor de goede tips allemaal.

Groetjes




Edited By motocari mukumbwa on 1108710803