Pagina 1 van 1

Geplaatst: 06 sep 2003 22:02
door 114-1054833584
de ontsteking is niet juist te krijgen zonder dat de motor stilvalt dus heb ik eerst de timing nagekeken en die staat nu zeker goed.De distributieketting en tandwielen zijn reeds vervangen en de puntjes staan perfect overeen .Als de timing op 0 staat wijst de rotor niet naar de eerste cilinder en is onmogelijk in die richting te zetten. De kap van de delco is zeker niet meer origineel er is dus al eens aan gewerkt
de vorige eigenaar heeft wel met meer dingen aan het kl..ten geweest en was blijkbaar een grote chevyfan (servo van chevy en derg ) ik begin te vermoeden dat de delco ook wel eens van dat andere merk zou kunnen zijn. Aan de delco die er insteekt kan ik niet zien van welk merk hij zou kunnen zijn maar hij past wel.Ik zit dus met enkele vragen nl.
hoe kan ik er zeker van zijn dat de delco van dodge is(318)
kunnen er nog andere oorzaken zijn dat die rotor niet in de goede richting wijst?
als de motor koud is dan start hij nog redelijk maar warm moeilijk of niet.op het moment dat je stopt met starten wil de motor soms juist wel aanslagen.Eens de motor loopt draait hij goed maar wel onregelmatig op relantie.
Wie helpt hier ff uit?

groeten luc :(

Geplaatst: 06 sep 2003 23:17
door AquaFobia
Het kan zijn dat de ontsteking er verdraaid op zit.
In dat geval zou hij waarschijnlijk een halve slag gedraaid zitten en wijst de rotor dus inderdaad niet meer richting cilinder 1 maar (denk ik) richting cilinder 8?



Edited By AquaFobia on 1062883095

Geplaatst: 07 sep 2003 09:27
door jean-paul
Dat probleem heb ik ook gehad en daardoor kon je hem niet afstellen.Nadat ik Peter Barten met mijn probleem opgezadeld had kwam hij aan en na een blik onder de kap was het verholpen.
gr jp jp

Geplaatst: 07 sep 2003 11:07
door Robert van de Vorst
bij mij wijst mijn rotor ook niet naar cilinder 1 maar naar 2
gekeken of de distributie op tijd stond, was goed en meteen een nieuwe ketting er op gelegd
ik denk dat de nokkenas er ooit uit is geweest en deze niet op tijd is gezet t.o.v. ontstekingstandwiel
ik heb hier verder geen problemen mee

groeten robert

Geplaatst: 07 sep 2003 12:09
door 114-1054833584
Heel spijtig voor rastaroesti maar ik heb hier geen Peter Barden rondlopen die ff onder de motorkap komt kijken.
De rotor wijst ofwel recht vooruit of recht achteruit.
Als de delco op zijn plaats zit dan is er wel een speling van enkele mm op de rotor. zou het kunnen dat er een verkeerde delco of verdeelkap op de motor zit .Aan wat zou de originele delco te herkennen zijn .

Geplaatst: 07 sep 2003 22:43
door Rienk
Nou, eeeh, niet om lullig te doen, maar zo werkt t niet helemaal...

Je vacuum aansluiting hoort BOVEN de gasklep uit te komen. Op een carburateur zitten meestal meerdere vacuumaansluitingen, en 1 of meer daarvan komen ónder, en 1 of meer bóven de gasklep uit.

Als je motor, als ie loopt, (en als de carburateur stationair goed is afgesteld!) met het aankoppelen van het vacuumslangetje acuut 5 a 15 graden vervroegt zit de slang op een verkeerde poort. Als ie op de goede poort zit ziet de vacuumvervroeger amper vacuum omdat bij stationair draaien de gasklep zo goed als dicht zit.

De vacuumvervroeging is bedacht om de motor op kruissnelheid wat minder te laten zuipen. Ga maar na, het gas staat 30 a 50 % open, je rijdt vrolijk 60 mijl, en de motor krijgt (veel) minder brandstof en lucht binnen dan ie aan kan (zoals bij vol gas). En omdat die minder talrijke zuurstof en koolwaterstof molecuultjes met zijn allen in dezelfde grote ruimte (de cylinder) zitten als wanneer ze met 3 keer zoveel zijn (vol gas) hebben ze wat meer tijd nodig om elkaar te vinden en te reageren, maar je wilt toch dat de meesten elkaar vinden kort nadat de zuiger in het bovenste dode punt staat. Dat los je dus op door met vacuum het ontstekingstijdstip te vervroegen.

Dat vacuum onder 'cruisen' (ik vind kruissnelheid zo'n lang woord om in te typen :) ) onstaat dus doordat die gasklep maar gedeeltelijk openstaat, en zuigers er in inlaatslag wel aan 'trekken'. Bij vol gas geven valt het vacuum weg, en die extra vacuumvervroeging dus ook.

Als je nu die slang onder de gasklep aansluit, staat ALTIJD het manifold vacuum op je vervroeger, en werkt het geheel niet meer helemaal zoals bovenomschreven bedoeld. Koppel je de slang aan op een poort die boven de gaskleppen uitkomt, dan werkt t wel zoals t hoort, op carburateurvacuum.

Geplaatst: 09 sep 2003 00:32
door Rienk
Zit er toevallig een Thermoquad op die W300 van je, zo ja, dan zit er een soort van klepje in het kanaal naar die vacuumaansluiting wat pas wordt opgelicht door een nokje als het gas meer dan 1/4 of 1/2 openstaat.

Nou jij weer :) :)

Geplaatst: 09 sep 2003 17:03
door 114-1054833584
Wat ik ook maar doe de rotor blijft steeds recht naar voor wijzen(of recht naar achter)als de timing op 0 staat.
Achter aan de carburator komen er 2 leidingen samen die op het uiteinde zijn afgeblindt , waarom weet ik niet dit was zo.
de andere leiding loopt naar de delco,zie foto's
Is dit een normale situatie of zit het hier ook verkeerd?

groeten luc ???

Geplaatst: 09 sep 2003 17:28
door country4all
He Luc .
Die rubber slang van de carborateur zit bij mij op het vacuum blok dat is dat ronde ding aan de linkse kant.
Waar gaat dat stuk rubber naar toe wat uit beeld loopt linkse kant:rock:



Edited By country4all on 1063121316

Geplaatst: 09 sep 2003 20:07
door 114-1054833584
De leiding links loopt naar het vaccumgeval op de delco.
De leiding die achter uit de carburator komt wordt samengevoegd met die van het vaccumpompje op de carburator en op het einde is dit toegemaakt.
Het weinige haar dat ik nog heb begint er stillaan grijs van te worden:laugh:

luc

Geplaatst: 10 sep 2003 16:09
door 114-1054833584
Vandaag al vanalles geprobeert maar ik krijg hem niet draaiend,op de koop toe is na het vele starten ook men splinternieuwe uitlaat ontploft en opengescheurd:angry: :angry: :angry:
Zijn er in de omgeving van antwerpen/st niklaas dodgespecialisten die hier iets meer van kennen dan ik?

luc:(

Geplaatst: 16 sep 2003 21:11
door 114-1054833584
Mijn groen bakske is ondertussen verkleurd naar mat zwart en daar is hij blijkbaar zeer gelukkig mee want hij DRAAIT TERUG.Al die onstekingsellende was dus te wijten aan dat witte weerstandsblok .
Bij het doormeten bleken beide weerstanden om zeep , dus blokje er tussen uit en gewoon doorverbonden en even starten en toen VROEM....
Als alles nu nog een beetje meezit wordt hij zondag in Rilland-Bath gedoopt.
Nog wel ff de mensen bedanken die via het forum geholpen hebben.

groeten van een :D luc

Geplaatst: 20 sep 2003 17:30
door Nico
Ik zou er wel weer een nieuw weerstandsblokje inzetten.Die dingen hebben ze er niet voor niets in gezet.

Geplaatst: 20 sep 2003 19:42
door 114-1054833584
Dat weerstandsblok komt er terug tussen alleen moet ik nu ff zonder en hopelijk vindt ik het hier bij speedshop anders moet ik het ergens bestellen
alvast bedankt luc:cool: