Geplaatst: 31 okt 2010 15:43
heeft iemand een idee hoe de ruitenwissermotor is aangesloten?
ik heb al een hele tijd het probleem dat deze na een tijd alsmaar langzamer gaat tot de ruitenwissers halfweg de ruit stoppen.
na enige tijd wachten kan ik ze wel weer aanzetten (als ze uit zijn geweest). nu heb ik gevonden dat een stukje hout tussen de connector en de motor steken dit probleem verhelpt.
ik ben nu een weekje thuis en heb de motor eens gedemonteerd (en de nodige vijzen afgebroken hiervoor) en heb gevonden dat een veertje van 1 van de kooltjes kapot was.
dit hersteld te hebben, heb ik de motor terug gezet en tot de conclusie gekomen dat de motor zelf 4aansluitingen heeft, en het weerstandsblokje heeft er 2.
bij demontage heb ik 3 kabels van de motor los getrokken. de 4de was niet aangesloten.
toen de boel los was, heb ik dus nog een losse blauwe draad gevonden die met plakband is ingewikkeld. heeft deze draad een nut? kan deze bv gebruikt worden voor interval?
momenteel heb ik maar 2 standen, langzaam en snel draaien. ik vermoed dat dit ook origineel zo is, maar waarom wordt er dan 1draad niet aangekoppeld?
in het schema vind ik gewoon dat deze ook naar de schakelaar gaat.
misschien dat deze het stuursignaal geeft (1malig) als de ruitensproeiers gebruikt worden?
komen de ruitenwissers bij een dodge ook in een nulstand, of stoppen die eender waar als je de schakelaar afzet (bij mij stoppen ze dus eender waar)?
ik heb aan de schakelaar gekeken (asbak ff uittrekken en je ziet die). en daar hangt de blauwe draad aan de stekker, maar na ongeveer 5cm is deze afgeknipt en hangt er een rode draad aan???? leuk hé, dat geknoei van een vorige eigenaar
Edited By fcapri on 1288536384
ik heb al een hele tijd het probleem dat deze na een tijd alsmaar langzamer gaat tot de ruitenwissers halfweg de ruit stoppen.
na enige tijd wachten kan ik ze wel weer aanzetten (als ze uit zijn geweest). nu heb ik gevonden dat een stukje hout tussen de connector en de motor steken dit probleem verhelpt.
ik ben nu een weekje thuis en heb de motor eens gedemonteerd (en de nodige vijzen afgebroken hiervoor) en heb gevonden dat een veertje van 1 van de kooltjes kapot was.
dit hersteld te hebben, heb ik de motor terug gezet en tot de conclusie gekomen dat de motor zelf 4aansluitingen heeft, en het weerstandsblokje heeft er 2.
bij demontage heb ik 3 kabels van de motor los getrokken. de 4de was niet aangesloten.
toen de boel los was, heb ik dus nog een losse blauwe draad gevonden die met plakband is ingewikkeld. heeft deze draad een nut? kan deze bv gebruikt worden voor interval?
momenteel heb ik maar 2 standen, langzaam en snel draaien. ik vermoed dat dit ook origineel zo is, maar waarom wordt er dan 1draad niet aangekoppeld?
in het schema vind ik gewoon dat deze ook naar de schakelaar gaat.
misschien dat deze het stuursignaal geeft (1malig) als de ruitensproeiers gebruikt worden?
komen de ruitenwissers bij een dodge ook in een nulstand, of stoppen die eender waar als je de schakelaar afzet (bij mij stoppen ze dus eender waar)?
ik heb aan de schakelaar gekeken (asbak ff uittrekken en je ziet die). en daar hangt de blauwe draad aan de stekker, maar na ongeveer 5cm is deze afgeknipt en hangt er een rode draad aan???? leuk hé, dat geknoei van een vorige eigenaar
Edited By fcapri on 1288536384