Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

claxon

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
99-1079636043

Bericht door 99-1079636043 »

weet er hier iemand hoe je een claxon van een w200 aan moet sluiten en zo ja wel er in past
ik heb er wel een paar maar als ik die aansluit blijven ze het altijd doen
lucadee
Berichten: 363
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee »

Cris,

de originele draden van claxon aansluiten op een relais,dan plus nemen van accu,via relais naar claxon en aarde.


zo zou t moeten lukkken.

the groeten

Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Yep zo heb ik het ook gedaan!
116-1069343120

Bericht door 116-1069343120 »

Relais hoeft er alleen tussen als je een zwaardere toeter plaatst, maar dan nog moet je het probleen bij de massa zoeken, je toeter doet het toch constant?
lucadee
Berichten: 363
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee »

Dan blijft misschien de het sleepcontact onder t stuur hangen???


the groeten

Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
dodgedude
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 apr 2006 19:21
Locatie: waalwijk
Contacteer:

Bericht door dodgedude »

Mijn claxon werkt met een drukknop op het dashoard.
de reden hiervan weet ik niet. ???

Weet iemand wat daar de reden van kan zijn.

Ik wil de claxon graag origineel maken dus in het stuur.
Ik heb m'n draden doorgemeten en hier zit geen breuk in dus dat is goed.

Heeft er iemand een schema hoe dat ze de claxon via het relais geschakeld hebben. :;):

Ik bedoel
nr 87 =........?
nr 86 =........?
nr 85 =........?
nr 30 =........?

hellup.......
MOPAR OR NOCAR
THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !

Dodge ramcharger 1982

Afbeelding
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

bij mij is het ook aan het dashbord, en heb overlaatst een grant stuurtje gestoken.

tijdens het demonteren heb ik gezien dat het draadje van het sleep contact onder het stuur kapot was. dus ff sleep contact gedemonteerd, draadje aan gesoldeerd, en nu heb ik dus 2 drukknoppen

1 aan het stuur, en 1 aan het dashbord
riemers
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 apr 2005 21:58
Locatie: Den Helder

Bericht door riemers »

heey,

heb het toevallig dit weekend ook uitgezocht.
de zwart draad in je stuurkolom komt als een donkergroene draad uit de stekker onder de motorkap.
deze draad kwam uit de kabelboom ter hoogte van mijn radiateur samen met een lichtgroene draad.
de claxon is min geschakeld dus je moet een claxon hebben met een plus en een min aansluiting.
donkergroen was bij mij min en de lichtgroene kwam via de zekeringenbox en is dus plus.

effe voor de duidelijkheid zo zit het bij mijn dodge,messchien hebben ze bij mij wel zitten rommelen met kleuren,het leek wel origineel tenminste

succus verder
W200 1977
vw passat vr5 1999
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

@ dodgedude Ik kijk vanmiddag voor je!
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

30/51 gaat gezekerd met een 30A zekering naar een 12 V (Die zit bij mij op de orginele +van de claxon)
85 gaat naar de claxon van je stuur (Die zit bij mij op de orginele massa - van de claxon)
86 gaat naar de + pool van je accu
87 gaat naar de + van je compressor

De - van je compessor moet massa maken
dodgedude
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 apr 2006 19:21
Locatie: waalwijk
Contacteer:

Bericht door dodgedude »

Thanx voor de reacties ga dit weekend ff proberen........ :D

Hou jullie op de hoogte.


@ riemers .....................die groene draden zijn origineel is bij mij ook zo.
MOPAR OR NOCAR
THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !

Dodge ramcharger 1982

Afbeelding
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Om ff een oud topic nieuw leven te schenken :)

Ik ben vanmiddag ook met mijn toeter bezig geweest, heb er ook een relais tussen gezet. mijn stuurkolom geeft alleen te veel weerstand naar de aarde toe. iemand hier een idee over? ik had idd ook een extra knopje op het dashboard, maar wil ook weer orgineel. als ik het huis van de stuurkolom gebruik heb ik wel een goede aarde. maar dat is weer moeilijk aan het sleepcontact te maken
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi,


Ik denk dat er niks anders op zit als je sleepcontact optimaal te maken.
Goed schoon en eventueel wat geleidings vet er op.
Zo’n relais vraagt maar een heel klein beetje stroom, dus bij de minste weerstand weigert hij.
Als je nog de min geschakelde Dodge toeter hebt zou ik hem rechtstreeks plaatsen, vraagt meer stroom en doet het dus eerder.


Groet Arie
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Hoi Arie

Het sleepcontact is goed. de schakelaar in het stuur ook. het probleem is alleen dat de stuuras geen goede aarde maakt. (~600 Ohm)

Mvg, Christiaan
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi,

Even een draadje (of goed schoon maken) over die maffe koppeling voor je stuurhuis zetten.
Of een extra massa maken onder je motorkap met een oude koolborstel.

Groet Arie
Plaats reactie