Pagina 1 van 1

Geplaatst: 13 jan 2006 18:29
door 99-1079636043
weet er hier iemand hoe je een claxon van een w200 aan moet sluiten en zo ja wel er in past
ik heb er wel een paar maar als ik die aansluit blijven ze het altijd doen

Geplaatst: 13 jan 2006 20:44
door lucadee
Cris,

de originele draden van claxon aansluiten op een relais,dan plus nemen van accu,via relais naar claxon en aarde.


zo zou t moeten lukkken.

the groeten

Luc

Geplaatst: 13 jan 2006 23:06
door Robbie
Yep zo heb ik het ook gedaan!

Geplaatst: 14 jan 2006 08:23
door 116-1069343120
Relais hoeft er alleen tussen als je een zwaardere toeter plaatst, maar dan nog moet je het probleen bij de massa zoeken, je toeter doet het toch constant?

Geplaatst: 14 jan 2006 18:29
door lucadee
Dan blijft misschien de het sleepcontact onder t stuur hangen???


the groeten

Luc

Geplaatst: 04 mar 2007 20:26
door dodgedude
Mijn claxon werkt met een drukknop op het dashoard.
de reden hiervan weet ik niet. ???

Weet iemand wat daar de reden van kan zijn.

Ik wil de claxon graag origineel maken dus in het stuur.
Ik heb m'n draden doorgemeten en hier zit geen breuk in dus dat is goed.

Heeft er iemand een schema hoe dat ze de claxon via het relais geschakeld hebben. :;):

Ik bedoel
nr 87 =........?
nr 86 =........?
nr 85 =........?
nr 30 =........?

hellup.......

Geplaatst: 05 mar 2007 21:45
door fcapri
bij mij is het ook aan het dashbord, en heb overlaatst een grant stuurtje gestoken.

tijdens het demonteren heb ik gezien dat het draadje van het sleep contact onder het stuur kapot was. dus ff sleep contact gedemonteerd, draadje aan gesoldeerd, en nu heb ik dus 2 drukknoppen

1 aan het stuur, en 1 aan het dashbord

Geplaatst: 05 mar 2007 22:01
door riemers
heey,

heb het toevallig dit weekend ook uitgezocht.
de zwart draad in je stuurkolom komt als een donkergroene draad uit de stekker onder de motorkap.
deze draad kwam uit de kabelboom ter hoogte van mijn radiateur samen met een lichtgroene draad.
de claxon is min geschakeld dus je moet een claxon hebben met een plus en een min aansluiting.
donkergroen was bij mij min en de lichtgroene kwam via de zekeringenbox en is dus plus.

effe voor de duidelijkheid zo zit het bij mijn dodge,messchien hebben ze bij mij wel zitten rommelen met kleuren,het leek wel origineel tenminste

succus verder

Geplaatst: 06 mar 2007 03:08
door Robbie
@ dodgedude Ik kijk vanmiddag voor je!

Geplaatst: 06 mar 2007 16:02
door Robbie
30/51 gaat gezekerd met een 30A zekering naar een 12 V (Die zit bij mij op de orginele +van de claxon)
85 gaat naar de claxon van je stuur (Die zit bij mij op de orginele massa - van de claxon)
86 gaat naar de + pool van je accu
87 gaat naar de + van je compressor

De - van je compessor moet massa maken

Geplaatst: 06 mar 2007 16:26
door dodgedude
Thanx voor de reacties ga dit weekend ff proberen........ :D

Hou jullie op de hoogte.


@ riemers .....................die groene draden zijn origineel is bij mij ook zo.

Geplaatst: 20 feb 2010 17:22
door Theft_eXP
Om ff een oud topic nieuw leven te schenken :)

Ik ben vanmiddag ook met mijn toeter bezig geweest, heb er ook een relais tussen gezet. mijn stuurkolom geeft alleen te veel weerstand naar de aarde toe. iemand hier een idee over? ik had idd ook een extra knopje op het dashboard, maar wil ook weer orgineel. als ik het huis van de stuurkolom gebruik heb ik wel een goede aarde. maar dat is weer moeilijk aan het sleepcontact te maken

Geplaatst: 20 feb 2010 18:07
door Arie
Hoi,


Ik denk dat er niks anders op zit als je sleepcontact optimaal te maken.
Goed schoon en eventueel wat geleidings vet er op.
Zo’n relais vraagt maar een heel klein beetje stroom, dus bij de minste weerstand weigert hij.
Als je nog de min geschakelde Dodge toeter hebt zou ik hem rechtstreeks plaatsen, vraagt meer stroom en doet het dus eerder.


Groet Arie

Geplaatst: 20 feb 2010 19:03
door Theft_eXP
Hoi Arie

Het sleepcontact is goed. de schakelaar in het stuur ook. het probleem is alleen dat de stuuras geen goede aarde maakt. (~600 Ohm)

Mvg, Christiaan

Geplaatst: 20 feb 2010 19:47
door Arie
Hoi,

Even een draadje (of goed schoon maken) over die maffe koppeling voor je stuurhuis zetten.
Of een extra massa maken onder je motorkap met een oude koolborstel.

Groet Arie