ontstekings module - ontstekings module000
ben er nog steeds mee bezig van alles gedaan maar het weerstand blokje blijft heet worden tot wel 140 graden maar nu een ontdeking gedaan als ik gas ga geven op toeren draaien dan daalt de temp weer zou dit nu zo horen of zit er toch iets fout ik weet het zo langzamer hand niet meer ik denk dat ik hier zo maar mee door rij wantde stemming zakt hier al aardig
hans
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
wat je ook zou kunnen proberen is een complete set bij kurt bestellen (kurt is ook zijn forum naam)
deze zijn van fbo en werken super, had soortgelijke problemen met nieuwe ecu geen probs meer!
als je nog geen lpg veren hebt, en wel op lpg rijdt zou ik ook een verdeler van kurt adviseren.
nog 1 laatste vraag, gebeurt er bij starten helemaal niets of loopt de moter slecht?
als ie dan helemaal niet loopt, even aan de draden van de VR-regelaar zitten (of hoe die ook heet, het is een rechthoekig blokje met daarop 2 pinnetjes + en -, je plus kabel zal er direct naar lopen) bij mij maakte een connector daar slecht/geen contact , lukte niet om de moter te starten, contactje goed in orde gemaakt, en lopen als een trein
deze zijn van fbo en werken super, had soortgelijke problemen met nieuwe ecu geen probs meer!
als je nog geen lpg veren hebt, en wel op lpg rijdt zou ik ook een verdeler van kurt adviseren.
nog 1 laatste vraag, gebeurt er bij starten helemaal niets of loopt de moter slecht?
als ie dan helemaal niet loopt, even aan de draden van de VR-regelaar zitten (of hoe die ook heet, het is een rechthoekig blokje met daarop 2 pinnetjes + en -, je plus kabel zal er direct naar lopen) bij mij maakte een connector daar slecht/geen contact , lukte niet om de moter te starten, contactje goed in orde gemaakt, en lopen als een trein
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Hans, hoe heb je de bedrading zitten op je weerstandblokje?,
zou je daar een foto van kunnen posten?
bij mij was het namelijk even een gepruts voordat ik dat goed had, misschien dat daar het probleem in zit
(moet ik tevens bekennen dat ik nog nooit gekeken heb hoe warm dat blokje bij mij wordt)
gebruik je trouwens diegene van de FBO set of de originele van dodge?
zou je daar een foto van kunnen posten?
bij mij was het namelijk even een gepruts voordat ik dat goed had, misschien dat daar het probleem in zit
(moet ik tevens bekennen dat ik nog nooit gekeken heb hoe warm dat blokje bij mij wordt)
gebruik je trouwens diegene van de FBO set of de originele van dodge?
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Ik zal morgen eens kijken hoe het bij mij zit, (en proberen een foto erbij te plaatsen)
zo te zien gebruik je een ander blokje dan mij,
ik heb er één met maar twee connectors, die van jouw heeft er zo te zien 4 (origineel dodge)
tevens vroeg ik me af wat je precies verwijdert had van de bedrading,
bedoel je hier het vierkante blokje met de twee connectoren bovenop, waar de massa kabel direct heen loopt?
en als laatse hulpstuk, moet je even deze site bekijken, bij het aansluiten heb ik dit aangehouden, en heeft mij zeer goed geholpen.
als ik me niet vergis heb ik boven op het weerstandblokje maar 1 kabeltje zitten, en onderop 3, het is inderdaad een beetje een vreemde combinatie, maar na de boel doorgemeten te hebben blijkt dit wel overeen te komen met bovengenoemde website,
het heeft er hoofdzakelijk mee te maken dat het 3e kabeltje dat onderaan het weerstandblokje bij mij afkomstig is van mijn lpg systeem (iets waar ze op de website geen rekening mee gehouden hebben). deze had ik eerst aan de bovenzijde van het blokje, maar wat er toen gebeurd was bij het starten (lopen van de start moter,) kreeg de verdamper stroom, maar zodra deze uitgeschakeld werd, verloor deze zijn spanning, en vervolgens geen lpg meer in de moter.
tevens gebruik ik voor benzine een elektrische brandstofpomp, vandaar nog een extra kabeltje (bij mij gebundeld met lpg, met de schakelaar ertussen.)
hoop dat je hier in ieder geval al meer aan hebt.
zo te zien gebruik je een ander blokje dan mij,
ik heb er één met maar twee connectors, die van jouw heeft er zo te zien 4 (origineel dodge)
tevens vroeg ik me af wat je precies verwijdert had van de bedrading,
die schakelaar zit er niet meer op ik kan over al in starten is starter is doorverbonden met massa
bedoel je hier het vierkante blokje met de twee connectoren bovenop, waar de massa kabel direct heen loopt?
en als laatse hulpstuk, moet je even deze site bekijken, bij het aansluiten heb ik dit aangehouden, en heeft mij zeer goed geholpen.
als ik me niet vergis heb ik boven op het weerstandblokje maar 1 kabeltje zitten, en onderop 3, het is inderdaad een beetje een vreemde combinatie, maar na de boel doorgemeten te hebben blijkt dit wel overeen te komen met bovengenoemde website,
het heeft er hoofdzakelijk mee te maken dat het 3e kabeltje dat onderaan het weerstandblokje bij mij afkomstig is van mijn lpg systeem (iets waar ze op de website geen rekening mee gehouden hebben). deze had ik eerst aan de bovenzijde van het blokje, maar wat er toen gebeurd was bij het starten (lopen van de start moter,) kreeg de verdamper stroom, maar zodra deze uitgeschakeld werd, verloor deze zijn spanning, en vervolgens geen lpg meer in de moter.
tevens gebruik ik voor benzine een elektrische brandstofpomp, vandaar nog een extra kabeltje (bij mij gebundeld met lpg, met de schakelaar ertussen.)
hoop dat je hier in ieder geval al meer aan hebt.
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Groep: DTB Leden
Berichten: 89
Aangemeld: Dec. 2008
beoordeling lid: Geen
Gepost: 20 Sep. 2009,21:54
--------------------------------------------------------------------------------
met die schakelaar bedoel ik de schakelaar die in de bak zit ik kan hem in elke versnelling starten hij start goed rijd goed maar als ik even gereden heb wordt mijn blokje zo heet dat mijn motor ook niet mooi meer loopt mu heb ik ook de temp gemeten als hij stationair draait loopt het op tot wel 120 graden lijkt mij niet erg goed maar vals ik gas geef ( en dus stroom gebruik ) loopt de temp terug maar niet ver genoeg zou het ook nog in de verdeler kunnen zitten ik niet meer weten
Berichten: 89
Aangemeld: Dec. 2008
beoordeling lid: Geen
Gepost: 20 Sep. 2009,21:54
--------------------------------------------------------------------------------
met die schakelaar bedoel ik de schakelaar die in de bak zit ik kan hem in elke versnelling starten hij start goed rijd goed maar als ik even gereden heb wordt mijn blokje zo heet dat mijn motor ook niet mooi meer loopt mu heb ik ook de temp gemeten als hij stationair draait loopt het op tot wel 120 graden lijkt mij niet erg goed maar vals ik gas geef ( en dus stroom gebruik ) loopt de temp terug maar niet ver genoeg zou het ook nog in de verdeler kunnen zitten ik niet meer weten
hans
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Het lijkt me niet de verdeler, maar goed daar heb ik ook niet veel verstand van misschien dat een ander lid hier
meer informatie over kan verstrekken, het enige wat ik me kan voorstellen is dat het weerstandblokje niet goed geschakeld is, dus dat de verschillende draden op de verkeerde plek zitten, hierdoor een te lage weerstand is, (bij een warm blokje, deze weerstand wordt lager naarmate het blokje warmer is) waardoor ergens teveel spanning op komt te staan, en misschien is dat hier je ecu wel,die daardoor stuk gaat.
let op dit is speculatie, weet er niet veel van, misschien heeft iemand een aanvulling, of verbetering
meer informatie over kan verstrekken, het enige wat ik me kan voorstellen is dat het weerstandblokje niet goed geschakeld is, dus dat de verschillende draden op de verkeerde plek zitten, hierdoor een te lage weerstand is, (bij een warm blokje, deze weerstand wordt lager naarmate het blokje warmer is) waardoor ergens teveel spanning op komt te staan, en misschien is dat hier je ecu wel,die daardoor stuk gaat.
let op dit is speculatie, weet er niet veel van, misschien heeft iemand een aanvulling, of verbetering
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
klopt, maar zoals ik het toen had zitten kreeg mijn verdamper te weinig spanning, maar 4 V en daardoor
geen gas als brandstof,
is dat wat je bedoeld
geen gas als brandstof,
is dat wat je bedoeld
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
wat ik bedoelde,
bij starten 9v - 12v (weet niet meer precies hoeveel)
vervolgens contact los (wanneer moter loopt)
voltage zakte terug naar 4V
niet genoeg, dus geen brandstof dus moter sloeg uit,
bij starten 9v - 12v (weet niet meer precies hoeveel)
vervolgens contact los (wanneer moter loopt)
voltage zakte terug naar 4V
niet genoeg, dus geen brandstof dus moter sloeg uit,
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Hoi,
De link is mij duidelijk zo’n set heb ik ook.
Ik vroeg er naar omdat ik op de foto nog een originele uitvoering van het weerstands blokje zag.
Op een nog andere foto in een andere vraag van jouw kwam ik ook nog een bobine tegen van Chinese afkomst met weerstand en in niet zo vrolijke staat.
Deze componenten zijn dus nu vervangen?
Heb je ook een extra massa draad getrokken van ECU/accu.
Ik zal van de week voor de gein mijn temperatuur opmeten van mijn blokje wie weet komt dat overeen en is er heel wat anders aan de hand.
Het blokje verkeerd aangesloten lijkt me geen optie, op de foto heb je nog de originele conectoren.
De onderste druk je er weer op maakt niet uit welke kant, de bovenste gebruik je de kant met de dubbele draad.
Wel is het zaak dat de aansluitingen goed contact maken, en de weerstand goed contact met het metaal van de auto.
En de spanning moet natuurlijk goed wezen ook bij warme auto.
Een bekend probleem is bijvoorbeeld dat de spanning zakt omdat de doorvoer conector tussen buiten en binnen warm wordt door de draad/aansluiting vanaf dynamo naar ampèremeter daarnaast zit de draad waar je mee start.
Meet nog eens wat zou ik zegen, als alles een beetje klopt komen we misschien tot de conclusie dat de weerstand niet warm wordt en dat de motor dan slechter gaat lopen.
Maar dat de motor warm word hij daardoor slechter gaat lopen en dat daardoor de weerstand warm wordt!
Groet Arie
De link is mij duidelijk zo’n set heb ik ook.
Ik vroeg er naar omdat ik op de foto nog een originele uitvoering van het weerstands blokje zag.
Op een nog andere foto in een andere vraag van jouw kwam ik ook nog een bobine tegen van Chinese afkomst met weerstand en in niet zo vrolijke staat.
Deze componenten zijn dus nu vervangen?
Heb je ook een extra massa draad getrokken van ECU/accu.
Ik zal van de week voor de gein mijn temperatuur opmeten van mijn blokje wie weet komt dat overeen en is er heel wat anders aan de hand.
Het blokje verkeerd aangesloten lijkt me geen optie, op de foto heb je nog de originele conectoren.
De onderste druk je er weer op maakt niet uit welke kant, de bovenste gebruik je de kant met de dubbele draad.
Wel is het zaak dat de aansluitingen goed contact maken, en de weerstand goed contact met het metaal van de auto.
En de spanning moet natuurlijk goed wezen ook bij warme auto.
Een bekend probleem is bijvoorbeeld dat de spanning zakt omdat de doorvoer conector tussen buiten en binnen warm wordt door de draad/aansluiting vanaf dynamo naar ampèremeter daarnaast zit de draad waar je mee start.
Meet nog eens wat zou ik zegen, als alles een beetje klopt komen we misschien tot de conclusie dat de weerstand niet warm wordt en dat de motor dan slechter gaat lopen.
Maar dat de motor warm word hij daardoor slechter gaat lopen en dat daardoor de weerstand warm wordt!
Groet Arie