Pagina 1 van 1

Geplaatst: 04 sep 2004 23:13
door Hans_Renkema
Het niet / slecht starten van mijn Dodge lijkt veroorzaakt te worden door de schakelaar die aan het contactslot vastzit. (Als ik de aansluiting op het startrelais dat van het contactslot komt direct aan de + van de accu leg gaat de startmotor direct draaien, als ik probeer te starten met de sleutel gebeurt dit niet of maar heel soms => conclusie: contactslot-schakelaar danwel bekabeling er naartoe/vanaf moet het probleem zijn). Ik wil danook deze schakelaar demonteren om 'm te kunnen meten cq. te vervangen. Bekend probleem volgens mij.

Nu de volgende vraag: Hoe demonteer ik deze schakelaar? Ik heb het stuur intussen verwijderd (moest toch om 'm recht te zetten), de schakelaar van de richtingaanwijzer verwijderd, het borgringetje dat daaronder zit eraf gehaald en kom nu uit bij een lager (steering column bearing volgens mij)).

Ben ik op de goede weg? Heb ik speciaal gereedschap nodig om dit lager te verwijderen (ongetwijfeld.....), zo ja wat, zo nee, wat is de truuk?

Graag jullie input! Bedankt alvast.

JR

Geplaatst: 04 sep 2004 23:25
door country4all
:D Hallo
http://www.chaosboyz.nl

gr Jan.

Geplaatst: 04 sep 2004 23:52
door Hans_Renkema
country4all schreef::D Hallo
http://www.chaosboyz.nl
Mischien helpt dit artikel.
gr Jan.
Dit had ik natuurlijk zelf kunnen verzinnen (niet alleen kijken op dtbweb.nl, maar ook bij de chaosboyz)!

Hier kan ik wat mee!! Lijkt akelig veel op mijn problemen en ik ben dus inderdaad op de goede weg. De truuk met de 2 platte schroevedraaiers had ik bedacht, maar durfde ik nog niet uit angst om de behuizing te beschadigen. Wat dat betreft: mocht er iemand (in het oosten v.h. land) een geschikte poelietrekker o.i.d. hebben: ik houd me aanbevolen! Anders wordt het toch de schroevedraaier-truuk.

(Voor de mensen die de link aanklikken: het laatste puntje moet je even weghalen)

Thanks,

JR

Geplaatst: 05 sep 2004 15:44
door rudodge
heb je de amperemeter al nagekeken??
heb hetzelfde probleem gehad zoals jij nu omschrijft
en bij mij bleek de amperemeter kapot te zijn

mvg rudodge

Geplaatst: 05 sep 2004 17:50
door Hans_Renkema
Nee, maar die staat wel hoog op het lijstje 'to-do' evenals de p/n-schakelaar in de versnellingsbak. Beide vertrouw ik ook niet echt.

JR

Geplaatst: 05 sep 2004 18:31
door rudodge
zoals ik al zij had ik het zelfde probleem
heb eerst de startmotor vervangen
toen startrelais,contactslot
niets hielp
toen de amperemeter doorverbonden en kwas gelijk van het probleem af

mvg rudodge

Geplaatst: 15 okt 2004 10:50
door 101-1005169077
Jo,
Ik moet dus met spoed m'n contactslot demonteren. How to
De link naar de chaos boys werkt bij mij niet.
Please i need uitleg.
Ed

Geplaatst: 15 okt 2004 10:54
door country4all
:( Hallo Ed
Probeer deze eens.

http://www.chaosboyz.nl/rubriek/ervaring/ervaring40.htm
groet Jan.

Geplaatst: 15 okt 2004 22:56
door 101-1005169077
Jan Bedankt.
De link was niet nodig. Ben zelf effe lekker gaan prutsen.
Het stelt (achteraf) niks voor.
Als mensen het willen zal e.a. aan uitleg op de site zetten.

Nogmaals thanxxx

ED