Geplaatst: 14 mar 2008 11:58
ok, k hoop dat iemand hier een verklaring heeft.
hoe werken die "sensored" pinkers in een amerikaanse wagen
vooraan branden dus de stadslichten, en als je de pinkers aanzet, gaat 1 ervan aan en uit (dus lampje schakeld eigenlijk uit tijdens het knipperen). rij je zonder lichten aan, dan gaat knipperd het lampje aan.
dit is hetzelfde voor de achterlichten (maar daar met de stoplichten ipv de gewone lichten).
de zijpinker doet daar totaal niet aan mee, die knipperd eigenlijk altijd aan tijdens het knipperen.
als je verlichting aanstaat brand de zijkant ook niet.
maw als vooraan de pinker brand, is die aan de zijkant uit en omgekeerd.
allemaal geen probleem met dit, maar nu moet ik de elektriciteit aansluiten voor een aanhangwagen (heb al die ouwe rotzooi van de vorige eigenaar uit het elektrisch schema verwijderd). maar ik geraak er maar niet aan uit hoe die amerikanen dat oplossen met die verlichting en die stoplichten.
en waar kan ik ergens aftakken om correcte knipperlichten te hebben op mijn aanhangwagen.
momenteel heb ik dit:
lichten aan op dodge = lichten aan bij aanhanger
stoplichten aan op dodge= knipperlichten branden op aanhanger
knipperlicht aan op dodge zonder stoplicht = correct knipperlicht gaat aan bij aanhanger
knipperlicht aan op dodge met stoplichten aan= correcte knipperlicht knipperd op aanhanger maar andere kant blijft branden
(knipperlichten hangen dus nu rechtstreeks op de stoplichten van de dodge).
nu moet ik zaterdag een grote aanhangwagen gaan halen en... je raad het al, ik wil die blauwe mannetjes niet zien. dus wil er ook voor zorgen dat niks hun aandacht zou trekken om mij tegen te houden :;):
hoe werken die "sensored" pinkers in een amerikaanse wagen
vooraan branden dus de stadslichten, en als je de pinkers aanzet, gaat 1 ervan aan en uit (dus lampje schakeld eigenlijk uit tijdens het knipperen). rij je zonder lichten aan, dan gaat knipperd het lampje aan.
dit is hetzelfde voor de achterlichten (maar daar met de stoplichten ipv de gewone lichten).
de zijpinker doet daar totaal niet aan mee, die knipperd eigenlijk altijd aan tijdens het knipperen.
als je verlichting aanstaat brand de zijkant ook niet.
maw als vooraan de pinker brand, is die aan de zijkant uit en omgekeerd.
allemaal geen probleem met dit, maar nu moet ik de elektriciteit aansluiten voor een aanhangwagen (heb al die ouwe rotzooi van de vorige eigenaar uit het elektrisch schema verwijderd). maar ik geraak er maar niet aan uit hoe die amerikanen dat oplossen met die verlichting en die stoplichten.
en waar kan ik ergens aftakken om correcte knipperlichten te hebben op mijn aanhangwagen.
momenteel heb ik dit:
lichten aan op dodge = lichten aan bij aanhanger
stoplichten aan op dodge= knipperlichten branden op aanhanger
knipperlicht aan op dodge zonder stoplicht = correct knipperlicht gaat aan bij aanhanger
knipperlicht aan op dodge met stoplichten aan= correcte knipperlicht knipperd op aanhanger maar andere kant blijft branden
(knipperlichten hangen dus nu rechtstreeks op de stoplichten van de dodge).
nu moet ik zaterdag een grote aanhangwagen gaan halen en... je raad het al, ik wil die blauwe mannetjes niet zien. dus wil er ook voor zorgen dat niks hun aandacht zou trekken om mij tegen te houden :;):