Pagina 1 van 1
Geplaatst: 26 okt 2011 22:00
door beundehaas
de ballast resistor (witte weerstand blokje) word soms bij mijn dodge heel heet en dan verneem ik ook dat de motor niet mooi loopt, te weinig spanning op de ontsteking.
wat is hier aan te doen?
Geplaatst: 26 okt 2011 23:25
door bastian
ja dat ding kan loeiheet worden , is weer kwestie van t circuit nalopen , die ballast resistor moet zelf ook twee ohm waardes heben , ik dacht zo 5,5 en 1,7 uit mn hoofd.
Geplaatst: 27 okt 2011 20:15
door beundehaas
het is een nieuwe ballast, en die heeft inderdaad 2 weerstanden.
de bedrading is helemaal uitelkaar geweest en is goed. zou het de bobine kunnen zijn?
deze is al wel vervangen maar dan voor een accel blue strike.
Geplaatst: 12 dec 2011 21:39
door beundehaas
nog even terug komend op dit topic, de ballast word nog steeds heel heet.
als hij het word bezig de motor stationair ook verrot te lopen.
zou ik de bobine die zijn voeding krijgt door de ballast rechtstreeks aan kunnen sluiten?
dan bedoel ik alleen de weerstand van de bobine kortsluiten en die van de ecu origineel laten.
ik heb namelijk een 12 volt bobine zitten van blue strike.
wie heeft hier ervaring mee??
Geplaatst: 12 dec 2011 23:13
door koning
ik heb er ook een 12 v bobine op zitten en de draden gewoon doorverbonden op de ballast resistor
nooit geen problemen en loopt als een zonnetje
Geplaatst: 13 dec 2011 19:35
door beundehaas
heb je dan ook de draden van de ecu doorverbonden? (de groene draad)
Geplaatst: 14 dec 2011 11:57
door koning
nee alleen van de ballastresistor
Geplaatst: 14 dec 2011 12:53
door beundehaas
Ik heb op mijn ballast 4 draden zitten 2 rode draden( voeding) en een groene ( naar ecu) en een roze ( naar bobine). De groene op de ballast heb je die ook doorverbonden? De roze van de bobine zal ik zeker gaan doorverbinden maar ik weet niet of de ecu ook tegen 12volt kan.