motor slaat niet aan
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Hey Ed, die van mij wil al een halve week niet meer aanslaan,
wellicht zelfde probleem, Gas zowieso niet (moter moet eerst warm zijn bij deze lage temp), op benzine ook niet, misschien lijkt soms alsof hij wil, dus 1x een soort puch, voor de rest niet (accu is vol en levert volgens mij nog 800A).
kan je helaas niet helpen, zelf ga ik morgen andere olie (15W40 ipv 20W50) erin gooien,
wellicht dat dit helpt, hou me op de hoogte waarschijnlijk hetzelfde probleem
p.s. heb jij de thermostaat erin (die van mij is eruit, die zet ik ook nog terug)
wellicht zelfde probleem, Gas zowieso niet (moter moet eerst warm zijn bij deze lage temp), op benzine ook niet, misschien lijkt soms alsof hij wil, dus 1x een soort puch, voor de rest niet (accu is vol en levert volgens mij nog 800A).
kan je helaas niet helpen, zelf ga ik morgen andere olie (15W40 ipv 20W50) erin gooien,
wellicht dat dit helpt, hou me op de hoogte waarschijnlijk hetzelfde probleem
p.s. heb jij de thermostaat erin (die van mij is eruit, die zet ik ook nog terug)
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Heb je een losse bougie liggen? Trek dan de bougiekabel er af van 1e cil en stop de bougie er in en leg deze zo dat hij contact maakt met massa (ijzer).
Dan starten en kijken of die vonkt.
Geen vonk, dan meten met voltmeter of spanningzoeker of je spanning hebt op + bobine, met het contact aan.
Geen spanning op bobine, meet dan vóór en na de weerstand of er op beide zijden spanning staat.
Zoniet, weerstand even omzeilen door de stekkers door te verbinden. Als ie het dan wel doet = weerstand kapot.
Op geen van beide kanten geen spanning = slechte verbinding stekkers op schutbord of contactslot.
Je kunt altijd om te proberen even een draadje aanleggen van + accu direct naar + bobine om te kijken of ie dan wel start.
(niet te lang anders raakt de bobine overhit)
ECU goede massa?
Dan starten en kijken of die vonkt.
Geen vonk, dan meten met voltmeter of spanningzoeker of je spanning hebt op + bobine, met het contact aan.
Geen spanning op bobine, meet dan vóór en na de weerstand of er op beide zijden spanning staat.
Zoniet, weerstand even omzeilen door de stekkers door te verbinden. Als ie het dan wel doet = weerstand kapot.
Op geen van beide kanten geen spanning = slechte verbinding stekkers op schutbord of contactslot.
Je kunt altijd om te proberen even een draadje aanleggen van + accu direct naar + bobine om te kijken of ie dan wel start.
(niet te lang anders raakt de bobine overhit)
ECU goede massa?
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 23 nov 2009 18:14
- Locatie: egmond
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Ed heb jij ook de FBO kit?
want het lijkt dat ik hetzelfde probleem heb met die kit,
je bobine heeft dan 12 volt nodig om goed te werken, ipv 9 (standaard bobine)
dus je accu zal top notch moeten zijn...
want het lijkt dat ik hetzelfde probleem heb met die kit,
je bobine heeft dan 12 volt nodig om goed te werken, ipv 9 (standaard bobine)
dus je accu zal top notch moeten zijn...
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Zet je accu eens bij de kachel/radiator (in huis natuurlijk, waar het lekker warm is), niet te warm natuurlijk gewoon kamertemp!, en geen open vuur ivm mogelijk explosief gas (H2 kan ontstaan, meestal alleen bij laden, maar voor de zekerheid)
en hang hem over een uurtje terug, en gelijk starten,
warme accu geeft hoger amp, dus wellicht dat het helpt!
ben zelf aan het werk, dus kan het helaas nog niet proberen
Edited By Laurens on 1261324137
en hang hem over een uurtje terug, en gelijk starten,
warme accu geeft hoger amp, dus wellicht dat het helpt!
ben zelf aan het werk, dus kan het helaas nog niet proberen
Edited By Laurens on 1261324137
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Net als een gewoon setje alleen met starten 12 volt. Je FBO bobine houdt niet van 12 volt continu.Laurens schreef:Ed heb jij ook de FBO kit?
want het lijkt dat ik hetzelfde probleem heb met die kit,
je bobine heeft dan 12 volt nodig om goed te werken, ipv 9 (standaard bobine)
dus je accu zal top notch moeten zijn...
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 23 nov 2009 18:14
- Locatie: egmond
gewoon ff goed alles systematisch doormeten dan kom je er wel uit denk.
eerst gewoon ff een directe plus op bobine zetten en dan proberen.
je kan ook nog ff de weerstand meten van pick up coil. desnoods met een led spanning zoeker kijken of die pulseert.
dat met die accu verwarmen,andere olie enz heeft allemaal geen nut.
mijn ouwe chrysler die nog maar 10 volt met starten op bobine krijgt en 7 met lopende motor start zo op lpg met deze temp. op die benzine troep heeft hij al meer dan een jaar niet gedraaid :)
eerst gewoon ff een directe plus op bobine zetten en dan proberen.
je kan ook nog ff de weerstand meten van pick up coil. desnoods met een led spanning zoeker kijken of die pulseert.
dat met die accu verwarmen,andere olie enz heeft allemaal geen nut.
mijn ouwe chrysler die nog maar 10 volt met starten op bobine krijgt en 7 met lopende motor start zo op lpg met deze temp. op die benzine troep heeft hij al meer dan een jaar niet gedraaid :)
dodge w200 77 lpg 318 cui
dodge charger 73 lpg 408 cui
chrysler cordoba lpg 360 4bbl
dodge charger 73 lpg 408 cui
chrysler cordoba lpg 360 4bbl
Laurens je schreef "Gas zowieso niet (motor moet eerst warm zijn bij deze lage temp)" .......
Ik heb alles wat met benzine te maken heeft eraf gehaald.
Ik rij alleen nog maar op gas.
Het was laatst van de week -12 graden en had nachtdienst, Dodge W200 start gewoon net als anders op gas.
Misschien help dit , alle electrische stekkers even loshalen en weer erop drukken , ook op de weerstandblokje, ontstekings unit , enz....
Ik heb alles wat met benzine te maken heeft eraf gehaald.
Ik rij alleen nog maar op gas.
Het was laatst van de week -12 graden en had nachtdienst, Dodge W200 start gewoon net als anders op gas.
Misschien help dit , alle electrische stekkers even loshalen en weer erop drukken , ook op de weerstandblokje, ontstekings unit , enz....
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
@ Henk,
Kijk dat wist ik niet, weer wat geleerd ik was in de veronderstelling dat je gas weer vloeibaar werd onder kamertemperatuur, en vandaar niet te gebruiken was voor zulke koude temperaturen
Ik heb nog een vraagje aan je henk, jij hebt net zoals mij een impco gas installatie (eigenlijk precies dezelfde), wat ik zo op je site gevonden had, nu loopt er bij mij een goedje uit dat volgens meerdere mensen parafine moest zijn, blijkbaar een resisdu van de LPG, dit zou je eventueel kunnen aftappen, weet jij of dat met de impco A300, verdamper mogelijk is?
EDIT (voor de oplettenden, die A300, moet een Model E verdamper zijn natuurlijk)
Het was laatst van de week -12 graden en had nachtdienst, Dodge W200 start gewoon net als anders op gas.
Kijk dat wist ik niet, weer wat geleerd ik was in de veronderstelling dat je gas weer vloeibaar werd onder kamertemperatuur, en vandaar niet te gebruiken was voor zulke koude temperaturen
Ik heb nog een vraagje aan je henk, jij hebt net zoals mij een impco gas installatie (eigenlijk precies dezelfde), wat ik zo op je site gevonden had, nu loopt er bij mij een goedje uit dat volgens meerdere mensen parafine moest zijn, blijkbaar een resisdu van de LPG, dit zou je eventueel kunnen aftappen, weet jij of dat met de impco A300, verdamper mogelijk is?
EDIT (voor de oplettenden, die A300, moet een Model E verdamper zijn natuurlijk)
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Ik heb nog een vraagje aan je henk, jij hebt net zoals mij een impco gas installatie (eigenlijk precies dezelfde), wat ik zo op je site gevonden had, nu loopt er bij mij een goedje uit dat volgens meerdere mensen parafine moest zijn, blijkbaar een resisdu van de LPG, dit zou je eventueel kunnen aftappen, weet jij of dat met de impco A300, verdamper mogelijk is?
Hoi Laurens, ik had je andere topic hier al over gelezen.
Vond het in de eerste instantie raar, maar heb weer wat geleerd.
Heb er zelf geen last van, en weet eigenlijk niet hoe je dit moet aftappen. (?)
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl