Pagina 1 van 2
Geplaatst: 04 mei 2010 23:55
door ramcharger
Hallo ik heb een w200 rijd4km en slaat af na 1uur kun je hem weer starten dan loopt hij weer even
bobine vervangen,weerstandblokje ,bogiekabels ,ontstekingskastje heb na cerka 4 km rijden geen vonk meer op benzine of gas maakt niet uit wie weet iets
Geplaatst: 05 mei 2010 01:35
door lucadee
hoi,
ik zou stekkers op schutbord nakijken,of stekker op ECU maakt slecht contact. met de warmte van motorblok onder motorkap kunnen deze stekkers door uitzetten en krimpen wel eens voor problemen zorgen (verlichting,lopen enz.enz.) ???
Greetzz
Luc
Geplaatst: 05 mei 2010 11:16
door Robbedoes
Ik heb hetzelfde met mijn B300, starten, lopen, en als hij afslaat, niet meer aan de praat te krijgen.
Ecu vervangen, bobine vervangen, verdeelkap vervangen, bougiekabels vervangen, bougies vervangen, spanningsregelaar vervangen, hielp allemaal een beetje.
Ontstekingstijdstip afgesteld, de motor liep wel beter, maar het hielp niet met het start probleem.
Alle verbindingsstekkers schoongemaakt en met contactspray ingespoten, hielp niet.
Er zit een 360 blok in met een Impco A300 verdamper met zo'n verlengarm, omdat het filter anders niet onder de kap past.
Er zit een 'standaard' 2BBL op voor de 360 (als zoiets bestaat) waarvan de chokeklep permanent open staat.
Starten op benzine, lopen.
Daarna starten op gas, lopen.
Afslaan, niet meer aan de praat te krijgen.
Ik zoek het voorlopig maar in de gasafstelling. Heeft iemand nog tips over het afstellen van zo'n A300 verdamper?

Geplaatst: 05 mei 2010 23:11
door Henk_W200
Krijgen de gaskleppen wel genoeg spanning als je de auto weer start ?
Misschien kun je alle gas kleppen
alleen maar even voor test rechtstreeks aansluiten op je accu.
Als die dan wel start ligt het aan de spanning.
Misschien is de mixer aan een revisie kitje toe ?
http://www.lpgsystems.nl/contents/nl/d6 ... impco.html
Heb ook iets over de werking op mijn site staan
https://www.wee200.nl/w200_tips/gas_ins ... co_300.zip
Geplaatst: 05 mei 2010 23:21
door ramcharger
Hallo hij doet het zelfde op benzine
ik zal de stekkers nog even controleren en een andere kabelboom proberen
gr willem
Geplaatst: 17 sep 2011 13:48
door brigadierdog
Hey Limbododge,
ik heb vorig jaar ongeveer dezelfde symptomen gehad en heb toen ook vanalles vernieuwd en niks bleek te werken totdat ik eens het startrelais van binnen schoon wilde maken..... bleek de contactpunten van het relais helemaal weggebrand waren en aan elkaar bleven plakken. En na een tijdje als de spanning gedaald was kwamen ze pas weer van elkaar af en kon ik weer starten....dus kijk eens of het startrelais nog naar behoren functioneerd :;):
succes!
gr. Brig
Edited By brigadierdog on 1316260235
Geplaatst: 18 sep 2011 11:11
door limbododge
bedankt voor de reactie het start relais is goed en ik heb alles al nagelopen stekkers op het schutbord zijn ook schoon en goed maar nu start hij loopt 2 minuten normaal slaat af en dan moet ik hem ongeveer 5minuten laten staan en dan start hij weer rara wat is dit :(
:(
Geplaatst: 18 sep 2011 13:47
door limbododge
hallo nog een vraag kan dit probleem ook door het contactslot komen want ik start slaat aan loopt even slaat weer af wi lweer starten niks zet hem van contact af sleutel eruit dan weer opnieuw starten en het begint weer van voor afaan
Geplaatst: 20 sep 2011 11:18
door Theft_eXP
denkda t ie dan verzuipt in het gas. maak je gasmixer eens schoon die op je carb zit
Geplaatst: 20 sep 2011 19:40
door Gerhart
limbododge schreef:hallo nog een vraag kan dit probleem ook door het contactslot komen want ik start slaat aan loopt even slaat weer af wi lweer starten niks zet hem van contact af sleutel eruit dan weer opnieuw starten en het begint weer van voor afaan
Kan heel goed. Heb je veel sleutels aan je sleutelbos hangen?
Anders eens een poosje met alleen de Dodge-sleutel in het slot rijden en kijken of dat scheelt.
Geplaatst: 20 sep 2011 21:08
door limbododge
het ligt niet aan de brandtstoftoevoer de stroom naar de bougies valt weg heb al 3 bobines verwiselt had eerst een accel super bobine maar die was kapot heb hem opengemaakt en de helft van de olie was eruit ik had nog 3 orginele bobines liggen maar lijkt me sterk als die alle 3 kapot zijn komen van goed lopende w200 af heb alles al vervangen op dat witte weerstandje na maar daar kan het toch niet aan liggen want ziet er nog zo goed als nieuw uit
Geplaatst: 21 sep 2011 10:11
door JAN/DODGE
Probeer eens een andere ECU.
Geplaatst: 22 sep 2011 15:16
door limbododge
ik heb der al 2 andere opgezet maar heb een nieuwe bobine +weerstand bestelt hoop dat dat het is gr limbododge
Geplaatst: 04 okt 2011 16:08
door limbododge
hallo kleine update het ligt ook niet aan de bobine ik snap het niet meer als die koud is starten lopen na 5 minuten valt hij uit dan zet ik hem van contact af start weer en na 5 seconden slaat hij weer af en blijft dit doen gr limbododge