Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

W200 slaat na 4 km af en start hety 1e uur niet me - w200 slaat af start niet meer

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
ramcharger
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2008 22:09
Locatie: druten

Bericht door ramcharger »

Hallo ik heb een w200 rijd4km en slaat af na 1uur kun je hem weer starten dan loopt hij weer even
bobine vervangen,weerstandblokje ,bogiekabels ,ontstekingskastje heb na cerka 4 km rijden geen vonk meer op benzine of gas maakt niet uit wie weet iets
wkuppen
lucadee
Berichten: 363
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee »

hoi,
ik zou stekkers op schutbord nakijken,of stekker op ECU maakt slecht contact. met de warmte van motorblok onder motorkap kunnen deze stekkers door uitzetten en krimpen wel eens voor problemen zorgen (verlichting,lopen enz.enz.) ???



Greetzz
Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Ik heb hetzelfde met mijn B300, starten, lopen, en als hij afslaat, niet meer aan de praat te krijgen.

Ecu vervangen, bobine vervangen, verdeelkap vervangen, bougiekabels vervangen, bougies vervangen, spanningsregelaar vervangen, hielp allemaal een beetje.
Ontstekingstijdstip afgesteld, de motor liep wel beter, maar het hielp niet met het start probleem.

Alle verbindingsstekkers schoongemaakt en met contactspray ingespoten, hielp niet.

Er zit een 360 blok in met een Impco A300 verdamper met zo'n verlengarm, omdat het filter anders niet onder de kap past.

Er zit een 'standaard' 2BBL op voor de 360 (als zoiets bestaat) waarvan de chokeklep permanent open staat.

Starten op benzine, lopen.
Daarna starten op gas, lopen.
Afslaan, niet meer aan de praat te krijgen.
:angry: :angry: :angry:

Ik zoek het voorlopig maar in de gasafstelling. Heeft iemand nog tips over het afstellen van zo'n A300 verdamper?
:cool:
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Krijgen de gaskleppen wel genoeg spanning als je de auto weer start ?
Misschien kun je alle gas kleppen alleen maar even voor test rechtstreeks aansluiten op je accu.
Als die dan wel start ligt het aan de spanning.

Misschien is de mixer aan een revisie kitje toe ?
http://www.lpgsystems.nl/contents/nl/d6 ... impco.html

Heb ook iets over de werking op mijn site staan
https://www.wee200.nl/w200_tips/gas_ins ... co_300.zip
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
ramcharger
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2008 22:09
Locatie: druten

Bericht door ramcharger »

Hallo hij doet het zelfde op benzine
ik zal de stekkers nog even controleren en een andere kabelboom proberen
gr willem
wkuppen
limbododge
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jan 2008 18:45
Locatie: valkenburg

Bericht door limbododge »

hallo ik zit met het zelfde probleem starten rijden afslaan even wachten en hij start weer alles al gecontroleerd stroom naar bougies valt weg op gas en benzine ik heb alles al vernieuwd maar slaat steedts weer af dan doet hij het weer een paar dagen normaal en dan begint het weer ik merk wel dat als hij afslaat en ik laat hem contact staan opeens de gas afsluiter klikt en dan start hij weer rara wat kan dit zijn gr limbododge :angry: :angry: :angry: :angry:
brigadierdog
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 jul 2008 17:54

Bericht door brigadierdog »

Hey Limbododge,

ik heb vorig jaar ongeveer dezelfde symptomen gehad en heb toen ook vanalles vernieuwd en niks bleek te werken totdat ik eens het startrelais van binnen schoon wilde maken..... bleek de contactpunten van het relais helemaal weggebrand waren en aan elkaar bleven plakken. En na een tijdje als de spanning gedaald was kwamen ze pas weer van elkaar af en kon ik weer starten....dus kijk eens of het startrelais nog naar behoren functioneerd :;):
succes!

gr. Brig




Edited By brigadierdog on 1316260235
limbododge
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jan 2008 18:45
Locatie: valkenburg

Bericht door limbododge »

bedankt voor de reactie het start relais is goed en ik heb alles al nagelopen stekkers op het schutbord zijn ook schoon en goed maar nu start hij loopt 2 minuten normaal slaat af en dan moet ik hem ongeveer 5minuten laten staan en dan start hij weer rara wat is dit :( :angry: :(
limbododge
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jan 2008 18:45
Locatie: valkenburg

Bericht door limbododge »

hallo nog een vraag kan dit probleem ook door het contactslot komen want ik start slaat aan loopt even slaat weer af wi lweer starten niks zet hem van contact af sleutel eruit dan weer opnieuw starten en het begint weer van voor afaan
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

denkda t ie dan verzuipt in het gas. maak je gasmixer eens schoon die op je carb zit
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

limbododge schreef:hallo nog een vraag kan dit probleem ook door het contactslot komen want ik start slaat aan loopt even slaat weer af wi lweer starten niks zet hem van contact af sleutel eruit dan weer opnieuw starten en het begint weer van voor afaan
Kan heel goed. Heb je veel sleutels aan je sleutelbos hangen?
Anders eens een poosje met alleen de Dodge-sleutel in het slot rijden en kijken of dat scheelt.
Gerhart
limbododge
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jan 2008 18:45
Locatie: valkenburg

Bericht door limbododge »

het ligt niet aan de brandtstoftoevoer de stroom naar de bougies valt weg heb al 3 bobines verwiselt had eerst een accel super bobine maar die was kapot heb hem opengemaakt en de helft van de olie was eruit ik had nog 3 orginele bobines liggen maar lijkt me sterk als die alle 3 kapot zijn komen van goed lopende w200 af heb alles al vervangen op dat witte weerstandje na maar daar kan het toch niet aan liggen want ziet er nog zo goed als nieuw uit
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Probeer eens een andere ECU.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
limbododge
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jan 2008 18:45
Locatie: valkenburg

Bericht door limbododge »

ik heb der al 2 andere opgezet maar heb een nieuwe bobine +weerstand bestelt hoop dat dat het is gr limbododge
limbododge
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jan 2008 18:45
Locatie: valkenburg

Bericht door limbododge »

hallo kleine update het ligt ook niet aan de bobine ik snap het niet meer als die koud is starten lopen na 5 minuten valt hij uit dan zet ik hem van contact af start weer en na 5 seconden slaat hij weer af en blijft dit doen gr limbododge
Plaats reactie