Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

nieuwe startmotor start niet

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
peet
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2010 16:16
Locatie: wieringerwerf

Bericht door peet »

Heey dodgers,

Na een poosje probleemloos gereden te hebben begonnen van de een op de andere dag startproblemen op te treden.
Na verschillende metingen verricht te hebben concludeerde ik dat de startmotor aan vervanging toe was. Er zit nu een nieuwe in, ook een nieuwe accu.
Vandaag gestart, kostte wat moeite maar hij liep!
Rondje gereden, om daarna even te kijken of ie ook met een warme motor probleemloos zou starten. Hier had ie in het verleden nog wel eens moeite mee.
Drie keer starten, Perfect. Vierde keer: dood helemaal niets meer! (overigens met startkabels vanaf een andere auto want de accu was leeg geraakt, na het starten lang stil gestaan te hebben).
Bij het willen starten hoor je wel getik onderin (startmotor?) maar er gebeurt niets. Iemand stelde voor om een tikje met een kunststof hamertje tegen de startmotor te geven. Hier was ik niet echt een voorstander van want hij zit er net in! Maar goed, tijdens het starten iemand eronder met een hamertje voorzichtig tegen de startmotor getikt (tijdens omdraaien van de sleutel) en HOP!! hij deed het.
Deze procedure meerdre malen herhaald. Hij bleef het alleen op deze manier doen.
Wat kan dit zijn? zonder hamer, om het maar zo te zeggen, heeft ie precies 5 keer gestart, daarna niet meer, met hamer meerdere malen gestart. Zonder hamer doet ie het niet, alleen getik met het draaien van de sleutel.
Genoeg geld weer in geinvesteerd, maar geen optimaal resultaat.
Wat kan dit zijn? Ik ben lost........
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Massa?
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
peet
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2010 16:16
Locatie: wieringerwerf

Bericht door peet »

@country4all

Dat zou je zeggen maar alles is doorgemeten en kan ik niets vreemd ontdekken.
Als de startmotor ook eenmaal draait, dan doet ie dat als de beste!
(na de hamer)
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

kan het niet zo zijn dat de bendix iets scheef is? zodat hij niet goed in of uit gaat.
haal de startmotor er eens onder uit en probeer dan eens te starten om te checken of dit goed is.
groet'n oet ainrom
peet
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2010 16:16
Locatie: wieringerwerf

Bericht door peet »

@beundehaas

Goeie tip, ik heb m los gemaakt een stukje eruit gehaals en hij deed het weer.
Ik ga het nu eens proberen met een ringetje ertussen, kijken of dat lukt.
peet
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2010 16:16
Locatie: wieringerwerf

Bericht door peet »

hmmm

helemaal niks, de startmotor eruit gehaald, gecontroleerd, draait ook niet rond, ik morgen dat ding ff terug brengen.
brigadierdog
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 jul 2008 17:54

Bericht door brigadierdog »

peet schreef:hmmm

helemaal niks, de startmotor eruit gehaald, gecontroleerd, draait ook niet rond, ik morgen dat ding ff terug brengen.
zet het contact eens aan en overbrug het startrelais eens met een stevige schroevendraaier...... als ie dan wel start dan is het startrelais vuil/defect
peet
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2010 16:16
Locatie: wieringerwerf

Bericht door peet »

Nou ik ben erachter:

De nieuwe startmotor doet het niet. Ik terug naar de verkoper, kreeg zo een nieuwe.
De (2e) nieuwe eronder geplaatst en hij start weer als vanouds.
Nee, hij start beter!!
Ik moet wel zeggen dat ik door die 1e nieuwe startmotor mij ernstig af begon te vragen of er niets anders aan de hand was.
Hij doet het weer,

Bedankt voor het mee denken.
Plaats reactie