vaag probleem

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

ik had es even een vraag over mijn ontsteking heb vervangen ontstekings module verdelerkap bougie en kabels weerstandblokje de vraag ik heb op het weerstand blokje 7 volt maar op mijn bobine maar 3v hoe kan dat of weet iemand waar dat aan kan liggen hij heeft het probleem dat ik soms wel vonk heb en soms niet tijdens het starten als hij eenmaal loopt gaat hij niet weer uit rara wat kan dit wezen

gr hans ??? ??? :cool:
hans
aequitas
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jun 2009 18:46
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door aequitas »

Hoi Hans,

misschien is de kabel tussen het weerstandsblokje en de bobine stuk/slecht. Dan wordt de kabel zelf ook een weerstand die de spanning in warmte omzet. Heb je niks aan. Meet even tussen de 2 uiteinden van de kabel. De weerstand moet laag zijn. 0-1ohm. Controleer ook de contacten waarmee ze verbonden zijn, of er geen oxidatie op zit of te veel vuil. Poets het even schoon met schuurpapier anders.

Johan
Allen and Torx wrenches only come in three sizes: too small, too big, and missing.
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

het kan ook zijn dat het weerstandsblokje dat je vervangen hebt, niet goed is aangesloten

heb je alles toevallig vervangen met een FBO kit?

want dan denk ik al dat ik weet wat het zou kunnen zijn, vroeger had je een 4 stekker weerstand, 2 boven en 2 onder.
fbo heeft een weerstand met twee stekkers, hier moet je niet 2 boven en 2 onder zetten maar 1 boven en 3 onder,

als je een fbo kit hebt moet je het me eff laten weten en kijk ik even onder mijn moterkap hoe ik heb gemaakt hebt
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

heb het weerstand blokje gewoon vervangengen met een andere een stekker boven een onder maar ben al weer verder met mijn probleem mijn accu laade ook niet bij alles meten er gaat wel 14 v in de cabine maar er komt niks meer uit dus dacht ik ampere meter of contaktslot accu op geladen er weer in nu laat hij wel weer maar moet wel zeggen dat de stekkertjes achter op de ampere meter niet erg vast zitten mischien is dat het wel
hans
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi,

Gewoon even meten vanaf het begin.

Op contact:
Accu spanning moet het zelfde wezen als de spanning op de weerstand, andere kant van de weerstand naar de bobine en op de bobine is ongeveer drie volt lager.(gebruik weerstand)
Als de spanning lager is op de weerstand als accu spanning probleem opzoeken, contactslot, draadbreuk, conetor die slecht contact maakt.
Als de spanning goed is maar wel lager op de bobine probleem opzoeken, draadbreuk, conector die slecht contact maakt, weerstand verkeerd om.

Bij starten: (zonder startmotor)
Accu spanning moet het zelfde wezen als op de bobine.
Als de spanning lager is op de bobine probleem opzoeken, weer contactslot, draadbreuk, conetor die slecht contact maakt.

Bij starten: (met startmotor)
Spanning op bobine moet tussen de zeven en negen volt wezen.
Als de spanning lager is op de bobine probleem opzoeken, nu ga ik er van uit dat je geen draadbreuk of slecht contactslot of conetoren hebt dus accu en/of startmotor slecht.

Als je de dubbele weerstand hebt, zit er aan de voedende kant op allebei de pootjes één draad en op de afgaande kant op het ene pootje(5 ohm) één draad en aan de andere (0,5 ohm) twee draden.

Als je een enkele weerstand hebt(bijvoorbeeld FBO, (heb ik ook) of überhaupt een nieuwe uitvoering ECU) aan het ene pootje één draad, aan de ander twee draden.

Probeer dit verhaal voordat je begint te implementeren op het schema wat hier op het forum staat dan zie je precies wat voor conectoren en schakelaars in de genoemde draden zitten.

Succes

Groet arie,
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

heb het probleem denk ik al gevonden de ampere meter de meter zat er los in en de boutjes zaten los de de boel eerst maar es even aan gedraaid en weer gemeten en we hebben weer laad stroom maar mijn bobine krijgt maar 6v volgens mij klopt dat niet hele maal morgen maar es even kijken ??? ???
hans
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

de originele bobine's zijn maar 9 V,

dus als het goed is zou je daar ook niet meer mogen meten


Succes met het probleem, en natuurlijk met de oplossing
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Plaats reactie