230V dynamo - 230V dynamo

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Reinier Domsdorf
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 apr 2001 22:41
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door Reinier Domsdorf »

Dit kwam ik tegen op een site van http://www.wiegel.nl
De prijs is me niet bekend.


Het Dynawatt 4000 systeem bestaat uit een snaaraangedreven 250 volt draaistroom dynamo en de elektronische control unit.Beiden zijn tijdens inschakeling galvanisch gescheiden van het voertuig en het systeem is voorzien van een aardlekschakeling. Gebruiker en apparatuur zijn hierdoor optimaal beveiligd. De control unit transformeert de hoogspanning, afkomstig uit een speciaal gewikkelde dynamo, elektronisch naar 230v/50Hz met een maximaal vermogen van 4000 W en een volledig (100%) sinus. Dit maximale vermogen wordt reeds gerealiseerd bij een geringe verhoging van het stationaire toerental. Voltage en frequentie zijn toerental onafhankelijk. Het systeem wordt additioneel gemonteerd zodat de extra dynamo alleen voorziet in '230 V'. Dankzij de leverbare montage-inbouwsets is het systeem eenvoudig te monteren op de meest gangbare bestelbussen, vrachtwagens en auto's. Deze spanningsbron is volledig onderhoudsvrij.

Reinier
100-1012944962

Bericht door 100-1012944962 »

Hoi Reinier,

Dit systeem is al langer op de markt en is omstreeks 1987 ge-introduceerd. Het werd geleverd door TOP systems uit Bodegraven. Ik heb het systeem destijds gekocht en gemonteerd in de servicewagen voor reparaties( trucks ) door heel Europa. Systeem werkt perfect en zoals je zegt een vermogen van 4000 watt. Je kunt met dit systeem zelfs lassen. Ideaal systeem als dit kunt inzetten voor reparaties ed en je bent van niemand afhankelijk. Wellicht iets voor de chaozboys voor hun safaritocht.

Tot dodgens,

Dodgie1
Plaats reactie