Pagina 1 van 1

Geplaatst: 23 jan 2012 18:35
door skiere
als de w200 stationair draait,en ik koppel de baterij af.
blijft de motor mooi verder draaien.
maar de verlichting in de cabiene,en mijn lichten pinken dan feller en zwakker naar gelang het toeren tal.
is mijn spannings regelaar aan vervanging toe?
ook word de zekering warm die van de batery komt en naar de amp meter loopt.de bekende rode draad!
de amp meter is wel al overbrugt,en de rode draad is al door verbonden zonder de stekker ertussen.
tijdens het rijden word de zekering vanzelf koel.

Geplaatst: 25 jan 2012 00:06
door Robbie
Je accu loskoppelen met draaiende motor moet je niet doen!
Er is iets onder je motorkap wat daar heel slecht tegen kan, ik weet alleen even niet wat dat is... :(

Geplaatst: 25 jan 2012 07:26
door Laurens
Je dynamo kan (bij langdurig zeker) dan stuk gaan.

Geplaatst: 25 jan 2012 09:57
door bastian
hallo skiere, bij losgekoppelde (indrdaad ook niet aan te raden) accu zal je spanningsregelaar niet correct werkenomdat ie dan geen signaal krijgt van de accu , je spanningsregelaar meet je door met een multimeter ( op laagspanning voltstand 0-20v) op beide polen te zetten bij draaiende motor het voltage te meten , als de spanning boven de 15 v komt is werkt de spannings regelaar niet ( hoeft dan niet defekt te zijn , kan zijn dat massakabel slecht contact heeft ) , een nieuwe spanningsregelaar monteer je door EERST de massakabel aan te sluiten en dan dat 2 polige stekkertje .

Geplaatst: 25 jan 2012 18:21
door skiere
bastian schreef:hallo skiere, bij losgekoppelde (indrdaad ook niet aan te raden) accu zal je spanningsregelaar niet correct werkenomdat ie dan geen signaal krijgt van de accu , je spanningsregelaar meet je door met een multimeter ( op laagspanning voltstand 0-20v) op beide polen te zetten bij draaiende motor het voltage te meten , als de spanning boven de 15 v komt is werkt de spannings regelaar niet ( hoeft dan niet defekt te zijn , kan zijn dat massakabel slecht contact heeft ) , een nieuwe spanningsregelaar monteer je door EERST de massakabel aan te sluiten en dan dat 2 polige stekkertje .
meten op de polen aan de battery,of aan de spannings regelaar zelf?

Geplaatst: 25 jan 2012 18:35
door bastian
gewoon op de polen van de batterij

Geplaatst: 29 jan 2012 19:42
door skiere
ik heb er 14.5 volt gemeten!gas geven of op stationair,het blijft 14.5 volt.
goed dus?

Geplaatst: 29 jan 2012 20:09
door bastian
ja hoor ! 100% ok

Geplaatst: 29 jan 2012 21:46
door Laurens
Die van mij laad stationair bijna niets, met verbruikers aan zelf niet.

is dan de spanningsregelaar defect?

heb er al een redelijk nieuwe 100 amp dynamo op zitten.

Geplaatst: 29 jan 2012 22:51
door bastian
nee dan is de regelaar niet defekt maar t toerental van de dynamo te laag , bij iets gasgeven moet de laadspanning omhoog gaan .