Pagina 1 van 1

Geplaatst: 27 sep 2010 09:16
door Rene2709
Hallo allemaal,

Ik heb met mijn Dodge het volgende probleem: Als ik begin met rijden heb ik volgens de stroommeter 11volt. Na een tijdje rijden branden de lampen in een keer iets feller en heb ik wat meer als 13volt.
Als ik eenmaal 13volt heb dan blijft deze ook de hele rit staan hierop.

Maar wat ik vreemd vind is dat ik de eerste 10 minuten minder stroom heb. Lijkt me geen loscontact omdat hij vervolgens een hele rit gewoon op 13V blijft staan. Ik heb pas een andere dynamo erop zitten, maar bij de oude dynamo had ik het zelfde probleem. Ook zit er nog niet lang een nieuwe accu in.

Heeft iemand een idee waar ik nu moet gaan zoeken??

Alvast bedankt.

Rene

Geplaatst: 27 sep 2010 11:23
door Theft_eXP
als je de motor net gestart hebt, en je laat de motor gelijk even flink wat toeren maken, gaat de spanning dan ook omhoog? zo ja. dan is je veld aansluiting van de dynamo niet goed aangesloten

Geplaatst: 28 sep 2010 07:14
door Rene2709
Nee dan blijft de spanning gelijk op die 11V. Hij springt echt pas na een minuut of 10 in een keer naar de 13V.
Ik dacht ook al aan een slechte massa, maar ook een extra massa kabel werkte niet.

Geplaatst: 28 sep 2010 12:36
door Gerhart
Zou de spanningsregelaar wel eens kunnen zijn. Als die oud is, kan die rare dingen gaan doen.
Je kunt 'm gewoon vervangen of laten controleren. Laten controleren zou ik wel samen met de dynamo laten doen; dat helpt in het vinden van het probleem.

Geplaatst: 28 sep 2010 15:42
door Rene2709
Misschien een stomme vraag, ik heb de Dodge nog niet zo heel lang en ben niet zo een electro man, maar waar zit de spanningsregelaar eigenlijk??

René

Geplaatst: 28 sep 2010 19:39
door 76 w200
hoi
die zit tegen je schutboord ongeveer 8 cm in t vierkant met een stekkertje er aan

mvg ed

Geplaatst: 14 okt 2010 15:55
door Rene2709
Na een aantal keer van alles te proberen ben ik er achter dat het stroom probleem met het toerental te maken heeft. Als ik de auto in zijn vrij zet en gas geef tot aan een bepaald toerental springt de stroommeter van 11V naar 13V.
Als ik heel even dit toerental heb gemaakt blijft vervolgens de hele rit het Voltage mooi op 13V. Zou dit dan ook de Spanningsregelaar zijn?!?

Geplaatst: 15 okt 2010 20:25
door Theft_eXP
Theft_eXP schreef:als je de motor net gestart hebt, en je laat de motor gelijk even flink wat toeren maken, gaat de spanning dan ook omhoog? zo ja. dan is je veld aansluiting van de dynamo niet goed aangesloten
dit dus:

Geplaatst: 18 okt 2010 21:40
door fcapri
dat heb ik ook, ik heb geen spanningsregelaar meer

Geplaatst: 18 okt 2010 22:06
door Theft_eXP
heb je een dynamo met ingebouwde spanningsregelaar? die moet ook 12v krijgen via een lampje vanaf het contact.

Geplaatst: 19 okt 2010 09:20
door Rene2709
Volgens mij heb ik inderdaad een dynamo met spanningsregelaar. Dan kan ik hier nog eens naar gaan kijken...