alarmlichten werken niet goed

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Barry
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 aug 2008 20:08
Locatie: hillegom

Bericht door Barry »

hoi

ik had voor de apk een soort gelijk probleem , als de knipperlichten aan stonden , ging de gewone verlichting uit , de fitting van de lampjes waren namelijk gecorrodeerd waardoor ze slechte massa gaven .

misschien is het een optie dat eerst even te bekijken voor je met de kabelboom gaat stoeien ??

Grt Bar
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

hier is een heeel ander probleem aan de hand waar verschillende dodges problemen mee hebben, en dit heeft niks met de lampjes te maken

als je bij de dodge die schakelaar aan de stuurkolom uitdrukt moeten je alarmlichten gaan branden. dit is een volledig gescheiden circuit van de gewone knipperlichten. als dit circuit uitvalt (of gewoon doorgeknipt is), dan heb je geen alarmlichten meer tenzij:

-je het contact aanzet
-de schakelaar van alarmlichten aanzet
-EN de hendel van de knipperlichten in de linkse of rechtse stand zet.

heb je dit fenomeen, dan is het aparte circuit van de alarmlichten onderbroken. aangezien deze ook een aparte fuselink heeft, is deze meestal verwijderd of doorgebrand (de mijne is dus volledig verwijderd)
pas
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2008 21:12
Locatie: zoetermeer

Bericht door pas »

volgens mij heb ik de fuse link gevonden, komt van de voorzijde uit een kabelboom. Moet maar eens kijken waar ik hem ga aansluiten met behulp van het schema. ben nu eindelijk verhuisd en hoop zaterdag eens goed naar de alarmlichten te gaan kijken (en de rest...)
lekkage?? Mijn binnenkant wordt gewoon lekker gewassen bij elke regenbui....
pas
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2008 21:12
Locatie: zoetermeer

Bericht door pas »

jaja! Hij werkt weer!

ik heb een stuk draad aan de fuselink gemaakt en tussen accu en draad een zekering gezet.
alles werkt weer!

Mensen allemaal bedankt voor de goede en nuttige tips!!! :laugh:
lekkage?? Mijn binnenkant wordt gewoon lekker gewassen bij elke regenbui....
Plaats reactie