Pagina 1 van 2

Geplaatst: 23 jul 2004 22:24
door Ton
De Dodge van "kale" loopt de laatste tijd erg slecht als hij warm is.

Met koude motor geen probleem maar zodra hij warm is loopt hij erg onregelmatig en je hoort hem ook af en toe een "hartslag" overslaan.
In de N en de P geen probleem maar als je hem in D of in R zet dan slaat hij ook af en met wat gas erbij stottert hij heel erg.

We zitten te denken aan iets bij de ontsteking maar we kunnen nog niks vinden..

Wie heeft er tips?

Ton




Edited By Ton on 1090614302

Geplaatst: 23 jul 2004 22:52
door "Kale"
Ton,
Je was me te vlug af met deze vraag...
Toch fijn, dat je zo bezorgd bent over je ex-Dodge...

<span style='font-size:15pt;line-height:100%'>"Kale"</span>

Geplaatst: 24 jul 2004 10:37
door Rob Kramer
Bobines hebben ook wel eens de nare gewoonte het af te laten weten op de meest ellendige momenten.
Starten met een koude motor geen probleem,maar als-ie een keer warm is begint het gemekker.
Probeer eens een andere?

Succes.

Oja,ik heb wel eens wat gedoe gehad met de ontstekingsunit,jeweeetwel met die transistor.

Geplaatst: 24 jul 2004 12:33
door Cees van Duin
Heb je de elektroden van de bougie als eens gecontroleerd?
Mijn standaard 318 W200 DODGE op gas deed ook raar als hij warm was. Vooral bij een stoplicht weg rijden was een crime, als hij eenmaal aan het rijden was en op toeren ging het allemaal wel.

In overleg met mijn gasboer heb ik de afstand van de elektroden van de bougie's verkleind van 0,9 mm (is standaard)
verkleind naar 0,7 mm en ziedaar, alle problemen voorbij en hij loopt als een trein. Na 5000 km komt het verschijnsel weer terug en na bijstellen van de elektrodenafstand is allles weer pico bello.

Nu ben ik nog op zoek naar standaard "LPG" bougie's met dezelfde warmtegraad maar echter met een elektrodenafstand van 0,7 mm.

succes Cees

Geplaatst: 24 jul 2004 15:17
door maui
Fijn te lezen dat jullie nog wel vrienden zijn!
Je zou om te proberen eens een andere onstekingsmodule erop kunnen zetten? Laatst had ik het onder het rijden af en toe inhouden en slecht lopen dan weer normaal en soms afslaan, andere module erop en weg probleem!
Sucses met zoeken en goed weekend groet, Maui

Geplaatst: 24 jul 2004 17:58
door "Kale"
maui schreef:Fijn te lezen dat jullie nog wel vrienden zijn! Sucses met zoeken en goed weekend groet, Maui

Tuurlijk zijn we nog vrienden... :action51:
Zolang ik volgens de garantievoorwaarden álle rekeningen voor de aankomende 2 jaar bij hem mag declareren.....

Doei, <span style='font-size:15pt;line-height:100%'>"Kale"</span>

Geplaatst: 24 jul 2004 23:58
door Ton
[quote=""Kale""]Zolang ik volgens de garantievoorwaarden álle rekeningen voor de aankomende 2 jaar bij hem mag declareren.....[/quote]
Tuurlijk.. lever die bonnetjes maar in... ik zal ze netjes voor je bewaren :p

Ton

Geplaatst: 25 jul 2004 13:32
door country4all
:D Hallo Maurice en Ton, the diggers..
Hebben er zelfs al een blok voor verwisseld en wat bleek het te zijn,het verdeler kapje.
Ongelooflijk maar waar, als ie nog niet op bedrijfstemperatuur was geen probleem met de auto maar zodra die warm gelopen was overslagen dat we zelfs dachten dat ie ieder moment uit elkaar zou vallen.
Wat bleek bij uitzetting sloeg de vonk over en dan voel je de slagen in je blok om bang van te worden.
Zou zeggen kijk even hierna, bij de auto van Bartho was dit precies hetzelfde.
mvg Bartho en Jan.

Geplaatst: 25 jul 2004 15:17
door Ton
Hoi Jan,

Marcel heeft het kapje al nagekeken maar kon niks vinden..
Konden jullie iets aan het kapje zien?


Anders maar eens omwisselen en kijken of dat helpt.

Geplaatst: 25 jul 2004 17:30
door Ton
En jij ook de groeten thuis he :p

Marcel? de moeite waard om even te gaan proberen...

Geplaatst: 25 jul 2004 19:08
door country4all
Ton schreef:Hoi Jan,

Marcel heeft het kapje al nagekeken maar kon niks vinden..
Konden jullie iets aan het kapje zien?


Anders maar eens omwisselen en kijken of dat helpt.



:D Hallo Ton en Marcel.
Ja bij nadere inspectie zagen we inderdaad de breuklijn lopen waarschijnlijk door de warmte en ouderdom.
Eerst die van mij erop en na twee weken proberen een nieuw verdeler kapje gekocht, als we dat hadden geweten.
Zefs bij een gerenomeerd revisie bedrijf zij men dat het blok op was dit kon men horen aan het bonken tijdens stationair lopen als het blok warm was.
Dus kochten we een ander blok en wat dacht je precies hetzelfde probleem en 650 euro lichter.
Hoop dat het bij jou niets ernstigers is maar wij hebben er veel van geleerd, trouwens het verdeler kapje koste maar 12 euro.
mvg Jan.
PS Ton nog bedankt voor je advies heb nu ook Hummers maar die gaan er pas op als we op het terrein zijn.
Op de weg lopen mijn Coopers beter.




Edited By country4all on 1090776236

Geplaatst: 25 jul 2004 19:34
door Ton
country4all schreef:Hoop dat het bij jou niets ernstigers is.
Jan,

Nee, dat weet ik bijna zeker.. het moet echt in de ontsteking zitten want het blok is vorig jaar door een vakman gereviseerd :p :p :p

En gelijk heb je met die hummers.. mooi erop gooien als je het terrein in gaat...

Ton

Geplaatst: 25 jul 2004 20:48
door Muis
Ton schreef:
country4all schreef:Hoop dat het bij jou niets ernstigers is.
Jan,

Nee, dat weet ik bijna zeker.. het moet echt in de ontsteking zitten want het blok is vorig jaar door een vakman gereviseerd :p :p :p

En gelijk heb je met die hummers.. mooi erop gooien als je het terrein in gaat...

Ton
Ik heb ook een motorblok voor mijn motorfiets gekocht dat door een vakman gereviseerd zou zijn.Wat denk je. Het ene probleem na het andere. Sorry dat ik zo'n zwartkijker ben Ton.[/color]

Geplaatst: 25 jul 2004 21:40
door Ton
Niet deze vakman :;):
Alhoewel... het was wel zijn eerste keer dat ie zoiets deed...

Geplaatst: 25 jul 2004 21:45
door country4all
lach013 Denk niet dat het aan deze vakman ligt, welk revisie bedrijf leent zich om onderdelen van het blok in de vaatwasser te deponeren.
Ton dat heb ik ook maar gelezen en gezien lach014 .