Pagina 1 van 2

Geplaatst: 10 mar 2003 17:10
door 66-1036422410
Gegroet beste dodgers,

Hoe was het zaterdag? Ik moest werken jammer genoeg. Maar ja, had ik niet moeten werken had ik ook niet kunnen komen!

MIJN DODGE IS NAMELIJK DOOD!?!?!?!? ??? :( ???

Is er een dokter in de zaal? ???

Ik heb vorige week enkele reacties gekregen van jullie, i.v.m. dat elektrish gedoe met mijn radio. Ik ben draad gaan halen en een zekering om rechtstreeks op mijn baterij te kunnen aansluiten. Ik dacht ook dat mijn alternator stuk was maar dan kon ik niet testen daar mijn baterij leeg was (denk ik toch). Gisteren heb ik die laten opladen en vandaag heb ik ze er terug ingestoken met de hoop dat hij zoals normaal direct zou starten. FOERT ZIJ HIJ!!! :angry:

Niets beweging kwam er in, geen lichtje, geen relaistje, geen geratel van de starter, niets niets niets :(

Welke dokter op dit forum kan mij hierbij helpen! Ik zou hem zo vlug mogelijk in de garage willen zetten maar dat gaat zo niet. Nu staat hij daar tussen de andere wagens te niksen en misschien te roetsen.

HELP, HELP, HELP

Alle reacties zijn welkom, en als er in de buurt van antwerpen dodgers wonen, let me know


Alvast bedankt voor het medeleven ???

Het is een w200 van 76, mooi stuk als ie rijd...



Edited By Benji on Maart 10 2003 at 17:13

Geplaatst: 10 mar 2003 17:15
door rudodge
denk dat je amperemeter kapot is
ik heb hetzelfde gehad stond ook ineens midden op de weg was hij ook helemaal dood
heb toen amperemeter doorverbonden tadaaaaaaaaaa probleem opgelost
amperemeter bij mij was bijna wegesmolten

groeten rudodge

Geplaatst: 10 mar 2003 17:23
door 66-1036422410
Das snel,

Heb je net een bricht gestuurd. Heb je het al gezien?
Wat doe ik met die ampere meter?

Nogmaals bedankt voor de snelle reactie


By the way, ik krijg nergens stroom??? Moet het lichtje "fasten seatbelts" niet aangaan, of ligt dat ook aan dat pokkedingetje :angry:



Edited By Benji on Maart 10 2003 at 17:24

Geplaatst: 10 mar 2003 19:27
door rudodge
als je amperemeter aan gort is dan is je dodge dood............... maar dan ook helemaal dood,dan doet niks het meer.
tis een heel klein dingetje in je auto maar kan voor grote problemen zorgen

groeten rudodge

Geplaatst: 10 mar 2003 23:01
door 100-1032558016
Hi,

Je kan je ampere meter even doorverbinden door je dashboord er even uit te halen en dan de ampere meter doorverbinden, heb dit zelf gedaan met 2 krokodillen klemmetjes met een stukje draad.
succes
Wim

Geplaatst: 11 mar 2003 07:52
door 66-1036422410
I will give it a shot!!!

See you and thanks! ;)

Geplaatst: 15 mar 2003 14:15
door 66-1036422410
:D :p :D

Hey vrienden,

Ik ben weer de gelukkigste mens in antwerpen... Hij doet het weer... :p :p :p

Het was wel even prutsen om het dashbord eruit te krijgen, maar moeilijk gaat ook!
Ik heb gewoon de twee draadjes op één gevezen op de amperemeter. Is dat goed? Moet ik dat metertje nu vervangen of heb je dat niet nodig? Laat me eens iets weten?

Rudodge en dodgiesailer, op de volgende happening die ik kan bijwonen krijgen jullie er ene van mij (0,5l als het kan)

Nogmaals bedankt en hopelijk tot binnenkort



Edited By Benji on Maart 15 2003 at 14:18

Geplaatst: 16 mar 2003 11:08
door Huigie
Hoi Benji,aangezien dit heel veel voorkomt is er bijna geen amperemeter meer te vinden.Het doorverbinden kan helemaal geen kwaad,je kunt alleen nooit meer zien of ie bijlaadt.Zou je kunnen oplossen door een aparte volt of amperemeter te monteren.Suc6!

Geplaatst: 16 mar 2003 13:25
door rudodge
ik weet waar ze amperemeters verkopen maar ik durf de naam niet te noemen het begint met VAN D.M :p

groeten rudodge

Geplaatst: 06 apr 2003 12:26
door 105-1046176934
als ik het goed begrijp..en de ampere meter is dood..dan is je dodge ook dood..
maar als je accu bijlaadt dan doet ie het toch weer even??

Ik wil bij mijn auto gewoon alles uitsluiten..naar mijn mening deed mijn ampere meter het nog..maar was mijn dynamo dood..die heb ik vernieuwd..(gisteren)
en ik rijdt gewoon weer..alleen op de meter kan ik het slecht aflezen allemaal..staat net iets onder de helft..

greetttzz Ingridje

Geplaatst: 06 apr 2003 18:27
door Huigie
de dynamo stuurt zijn stroom via je amperemeter naar de accu.dus als je meter kapot is en geen stroom meer doorlaat laad de accu niet meer bij!en aan de andere kant geeft ie stroom door naar je contact en zo en als ie stuk krijg je geen power meer!

Geplaatst: 07 jun 2003 23:27
door 105-1046176934
even een tip hoe je kan testen of je dynamo bijlaad via de alternator.
heel simpel : trek met draaiende motor de plus van de accu af.
blijft de motor draaien laad de alternator de accu op.
slaat de auto af dan laat je accu ook niet op.
Henton :suspect:

Geplaatst: 07 jun 2003 23:56
door country4all
He Ingridje :sly: .
Niet dat ik je wil tegenspreken maar is de Alternator ook niet de dynamo. :D

Geplaatst: 08 jun 2003 05:43
door Nico
Haal bij een wisselstroomdynamo NOOIT!!! bij een draaiende motor de accupool los.want als je het stroomcircuit onderbreekt kan binnen de kortste keren je dynamo / spanningsregelaar naar zn moer zijn.Accupool loshalen om te controleren ging alleen op voor een oude gelijkstroomdynamo.
Nico.




Edited By Nico on 1055043961

Geplaatst: 08 jun 2003 08:48
door wittenaar
ingridje schreef:even een tip hoe je kan testen of je dynamo bijlaad via de alternator.
heel simpel : trek met draaiende motor de plus van de accu af.
blijft de motor draaien laad de alternator de accu op.
slaat de auto af dan laat je accu ook niet op.
Henton
Henton:
Zoals Nico ook al zei: Nooit de + pool loshalen bij een draaiende motor, dit kan je de dioden in de dynamo en zelfs je spannmingsregelaar kosten.

Ging vroeger wel met gelijkstroom.