stil vallen,niet starten

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

dit weekend heb ik iets raar voor gehad!
ik had een 2tal korte ritten gehad met de w200 en als ik de derde rit wilde ingaan (motor warm)wou deze niet starten??5à6 maal geprobeerd eens aan alle draden gekomen.de 7 de maal starten zonder problemen.derest van de dag,nog een 4maal gereden met afleggen motor en terug starten,koud,warm,alles ok??
de dag erna motor koud,start zonder problemen,ik rij vrijwel direkt de straat uit.baf stil!!terug een keer of6 geprobeerd,niks na de 10 maal zonder problemen starten???deze avond in de garage starten koud starten warm,alles ok??

ik ben beginnen kijken naar de ontsteking,alle kontakten proper gemaakt van corosie(koper groen en roest).
toen ontdekte ik dat de weerstand boven de bobinne(zie foto)tijdens het draaien van de motor warm kreeg,echt warm,je kan je vinger er geen seconde aan houden,heet!!
is dit normaal??mag deze over brugt worden??
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
deze weerstand meet 1.6 ohm,is dit juist.

en waar dienen de volgende modullen voor??
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

dank skiere
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Zodra het weer gebeurt dat hij niet wil starten, meteen even de bobinekabel (die van bobine naar verdeelkap) loshalen bij de verdeelkap en het koper +/- 1cm van de carrosserie of motor houden, en dan kijken of ie daar vonkt tijdens het starten.

Je hebt zie ik een Accel bobine. Ik weet niet wat voor weerstand daar bij hoort.

Foto 2: Spanningsregelaar van dynamo
Foto 3: ECU van ontsteking. Met de originele stekker afgeknipt, en losse stekkertjes daar voor in de plaats. Storinggevoelig puntje?
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

beste skiere is heb hetzelfde probleem, check mijn topic.

groeten Laurens

http://www.dtbweb.nl/cgi-bin....9&t=402
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

Kurt schreef:Zodra het weer gebeurt dat hij niet wil starten, meteen even de bobinekabel (die van bobine naar verdeelkap) loshalen bij de verdeelkap en het koper +/- 1cm van de carrosserie of motor houden, en dan kijken of ie daar vonkt tijdens het starten.

Je hebt zie ik een Accel bobine. Ik weet niet wat voor weerstand daar bij hoort.

Foto 2: Spanningsregelaar van dynamo
Foto 3: ECU van ontsteking. Met de originele stekker afgeknipt, en losse stekkertjes daar voor in de plaats. Storinggevoelig puntje?
is het normaal dat die weerstand warm krijgt?
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Ja. Een weerstand verlaagt de spanning en die energie zet hij om in warmte. Vandaar ook het porseleinen blokje. Als het van plastic was zou smelten. :)
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

@Skiere:
Zoals ik je verhaal aanvoel, heb je ergens kortsluiting in het onstekings-cirquit. Het kan een kleinigheidje zijn, los stekertje of slechte massa, of een draadje dat ergens tegen de carrosserie aanschuurt en daar geen isolatie meer heeft.
Ik heb het met mijn motorfiets ook, en daar ligt het aan het contactslot dat soms niet mee wil werken.
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

ja dat wordt zoeken!
wat jij zegt rob kan waar zijn.wat ik eerder nog niet heb bij verteld is dat het probleem iedere keer voordeed als de dodge op mijn oprit stond,met de neus naar boven en de kont om laag.misschien dat er dan een draadje tegen de kas komt???
ik laat wel iets weten als het opgelost is.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

typisch ,ik had precies t zelfde probleem ook toen mijn dodge nog reed vorig jaar .... T probleem is nooit gevonden .
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi,

Ik heb dit ook twee keer gehad, de eerste keer lag aan de conector onder het stuur.
De tweede keer aan de conector in het schut bord waar ik een aanpassing gemaakt had omdat door de dikke voeding alles een beetje gesmolten was.
In beide gevallen deed mijn gasklep het ook niet hetgeen een aardige indicatie geeft of er überhaupt spanning op je ontsteek circuit komt.


Groet Arie
Plaats reactie