Pagina 1 van 2

Geplaatst: 29 jan 2009 20:35
door w200 soest
sinds vandaag is mijn dodge weer moeilijk gaan doen,stotteren dus!
vooral als ik mijn licht aan doe word het erger!
oktober 2007 is er een nieuwe dynamo,ecu, opgekomen,tussen die datum en vandaag heb ik er misschien 300 kilometer mee gereden!
ik heb de dynamo door gemeten en blijft hangen op 12,2 volt,dat is te weinig werd mij verteld!
zou de dynamo kapot kunnen zijn of kan er noog iets anders zijn waar naar moet zoeken?

Geplaatst: 29 jan 2009 21:01
door Dikkiedik
Spanningsregelaar kapot? Of heb je een dynamo met ingebouwde regelaar?
Stotteren kan ook de bobine zijn, had je die ook al vervangen? Sowieso verstandig om die te vervangen mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Controleer ook gelijk eventjes je weerstandsblokje op je schutbord, kan ook een bron van storingen zijn.

Gr. Dick

Geplaatst: 29 jan 2009 22:23
door w200 soest
ik heb de draden van de dynamo gevolgd,en een dikke zwarte komt uit bij een blokje,met een stuk of 5 draden er aan vastwaarvan er ook weer 1 naar de accu loopt!
is dat de spanningsregelaar?

de bobine heb ik nog niet vervangen..

van de weerstandblokjeheb je daar misschien een foto van,zodat ik weet naar wat ik moet zoeken?

thanx voor de info!

Geplaatst: 30 jan 2009 00:22
door Robbie
Ja dat is je spanningsregelaar
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Dat weerstandblokje zit links op je schutbord boven de doorvoer van je kabelboom (het witte blokje met 2 stekkers erop)
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Bij Henk zie je hem onder de veer zitten met 4 stekkertjes




Edited By Robbie on 1233271552

Geplaatst: 30 jan 2009 00:31
door Robbie
De wijzig tijd was om :D

Hier is het weerstandblokje beter zichtbaar (de linkse)
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Bron https://www.wee200.nl/

Geplaatst: 30 jan 2009 01:08
door Henk_W200
Hoi Soest, hier Stadskanaal :p

Een nieuwe dynamo in 2007 erop , is dat een originele W200 dynamo ?
Meet es met een ohmmeter de weerstand op de massa van de dynamo (behuizing) en de min pool van je accu. Deze moet nagenoeg 0 ohm zijn

Meet eens de spanning op de accu als de motor stationair loopt en meet ook es als je wat gas geeft

Meet es op de dynamo , de dikke draad, en op de min van de accu. Kan zijn dat er veel overgangsweerstand in een stekker aansluiting zit
De 13,8-14,4 volt van de dynamo gaat allemaal via via naar de accu
Zie de linker tekening
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Ik heb mijn dynamo een keer opgeblazen omdat een vorige eigenaar met de stuur heeft geprutst
https://www.wee200.nl/w200_ti....ing.htm
Is jouw dynamo nog wel goed ?

Het is moeilijk om jouw van een afstand te helpen , maar beantwoord eens mijn vragen misschien komen we een stap dichterbij

Geplaatst: 30 jan 2009 07:05
door Robbedoes
Wat ook wel handig is om te weten:
Bij welk toerental geeft jouw dynamo 12,2 volt?
En doet je dynamo dat ook als je de plus kabel van de dynamo loskoppeld?
(of geeft hij dan een hoger voltage (14+ volt)?
Gebruik je de originele pulley voor de dynamo, of is het een ander model (diameter)?
Als je nl een 'moderne'dynamo gebruikt, zal hij waarschijnlijk te weinig toeren maken om genoeg stroom af te geven, je zult dan een iets kleinere pulley moeten toepassen. elke dynamo heeft zijn eigen 'ideale' toerental voor het optimaal stroom afgeven.
Ik ben benieuwd. Ik heb eventuell nog wel een andere dynamo in de opslag liggen, stuur mij maar een PBtje als je die wilt proberen.
:cool:

Geplaatst: 30 jan 2009 07:31
door Muis
Misschien kun je ook eens alle massapunten op je chassis loshalen, kaalschuren en weer vastmaken. Dat scheelt ook al een hele slok op een borrel.

Geplaatst: 30 jan 2009 09:35
door w200 soest
thanx voor al jullie reacties!!

ik ben met mijn oude dynamo naar een bedrijf gegaan,kreeg van hun een dezelfde mee naar huis!
ik ga eerst maar eens alle draden volgen of daar niet iets mis is en het weerstandje vervangen!

ik gebruik gewoon de poelie die bij de dynamo zat die ik gekocht heb,wist niet dat dat ook
anders kon!

ik heb de dikke draad gemeten en die blijft hangen op 12,2 volt en als ik gas geef daalt het voltage!

@henk w200,ja ik had die handige site van jouw ook al uit zitten pluizen!
alleen ik ben niet zo erg handig met electra!

@robbedoes met jouw had ik toch ook gemaild over de kruisjes?

Geplaatst: 30 jan 2009 10:25
door Arie
Hoi,

Ik zou even niks vervangen tot je weet hoe het komt dat die spanning zo laag is!
Dat is namelijk de bron en die moet goed zijn.
Trek een goede massa draad vanaf je spannings regelaar naar je min pool.(voor de ECU kun je dat ook beter doen)
Controleer goed de massa van je blok naar de min pool en van de min pool naar je chassis.
En laat de accu eens volledig op, of hang er een goed werkende auto aan met start kabels.
En kijk en meet dan eens wat hij doet?

Groet Arie

Geplaatst: 30 jan 2009 11:19
door Robbedoes
@W200 soest: inderdaad, wij hebben contact gehad over de kruisjes.
:;):
Je hebt mijn telefoonnummer, bel me maar als je hulp nodig hebt.
:cool:

Geplaatst: 30 jan 2009 13:32
door w200 soest
het probleem zit denk ik in de dynamo!
als ik daar begin met metem levert hij 12,2 volt!
met gas geven komt 0.20 volt bij,te weinig lijkt mij!
ga nu eerst met de dynamo terug naar het bedrijf waar die vandaan komt!

Geplaatst: 30 jan 2009 14:57
door Gerhart
Neem je spanningsregelaar ook even mee, dan kunnen ze die ook controleren.
Soms zie je het echte probleem alleen maar als je ze allebei test.

Geplaatst: 30 jan 2009 16:30
door w200 soest
ben vandaag even bij mijn grote vrienden van auto part uit den dolder geweest!
heb daar wat spulletjes mee gekregen om te proberen,alleen kan ik de spaningsregelaar niet vinden!of zoek ik op de verkeerde plek?

ook heb ik de dynamo laten nakijken,ziet er allemaal goed uit!
ook hun begonnen over de spaningsregelaar!

oja er staat nog een donordodge bij autopart in den dolder,motor,versnellingsbak,achterklep en de erg mooie bank die ik nu hebben ontbreken!
deuren zijn nog wel netjes,mag denk ik weg voor weinig!
mocht je intresse hebben kan je ze bellen en zeggen dat je het van brian,mij dus gehoord hebt..misschein zit er dan nog wat korting in!

Geplaatst: 30 jan 2009 21:07
door Gerhart
Zie foto.