Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

mixer - gas mixer

Hier vind je antwoorden op veel gestelde vragen, tips en wetenswaardigheden.
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

weet ook iemand hoe ik achter mijn venturi maat kom van mijn mixer staat dat ergens of moet je dat opmeten hij lekt gas op de mixer

:D weet iemand wat :cool:
hans
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

De venturimaat is de grootste diameter van de doorlaat op de mixer.
De kleinste diameter van de doorlaat wordt bepaald door de kromming van de venturi.
Bij gasmixers heb je volgens mij niet 'echt' een venturi, meestal wordt gebruik gemaakt van de venturi van de carburateur.

In principe zou er geen gas mogen lekken als de motor uit staat, want dan moet de gasafsluiter voorkomen dat er gas naar de mixer stroomt en als de motor loopt, zou deze het gas moeten verbruiken.
Mijn plan zou zijn:
gasafsluiter controleren en desnoods vervangen,
alle gasslangen controleren op lekkages met een zeepsopje,
de mixer en carburateur aansluitingen controleren met een zeepsopje.

Als er ergens gas lekt, dan zul je de slangen en/of pakkingen moeten vervangen en eventueel de aansluitnippels met teflontape opnieuw moeten monteren (ik weet niet of dat toegestaan is bij voertuigen).

is er geen lekkage, dan misschien de afstelling van de gastoevoer nakijken, misschien staat deze te rijk afgesteld?

Succes met het oplossen van je probleem.
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

ben bij mijn gas boer geweest die zij dat mijn mixer versleten was en daar kon ik het mee doen wat zijn ongeveer de kosten van een nieuwe mixer en welke moet ik dan nemen heeft iemand een idee
hans
brigadierdog
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 jul 2008 17:54

Bericht door brigadierdog »

Hoi Hansj,

Lees even voor de info deze discussie http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php ... 489#p43658

gr. Brig




Edited By brigadierdog on 1238965924
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Interessante link. :)

Hansj, wat voor type mixer heb je nu dan? Een Impco, of een ring-venturi mixer?
En welk merk verdamper heb je?
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Kurt schreef:Interessante link. :)
Vind je?...... :;):
Zou een "licht" gekietelde 360 er nog veel baat bij hebben in iets massiefs als een w200....?
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

@Dikkiedik: In vergelijking met wat voor mixer? Ik gok de Impco 300? Die zou al voldoende doorstroming moeten hebben om een (laagtoerige?) 360 te voeden. Dus tenzij je huidige mixer de motor 'knijpt' zal een mixer met een grotere doorlaat (=meer flow) niet echt vermogenswinst opleveren.
Misschien dat de motor beter oppakt, en wellicht zuiniger is bij hetzelfde vermogen. Dit vanwege de lambdaregeling die altijd de optimale mengselverhouding realiseert.
De Impco heeft nogal de neiging om in het ene toerengebied te rijk te staan, en in een ander te arm.




Edited By Kurt on 1239038147
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

weet niet wat voor type het is dus heb ik maar even wat foto s gemaakt Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>weten jullie het zo wel
hans
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
hans
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
hans
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Kurt schreef:@Dikkiedik: In vergelijking met wat voor mixer? Ik gok de Impco 300? Die zou al voldoende doorstroming moeten hebben om een (laagtoerige?) 360 te voeden. Dus tenzij je huidige mixer de motor 'knijpt' zal een mixer met een grotere doorlaat (=meer flow) niet echt vermogenswinst opleveren.
Misschien dat de motor beter oppakt, en wellicht zuiniger is bij hetzelfde vermogen. Dit vanwege de lambdaregeling die altijd de optimale mengselverhouding realiseert.
De Impco heeft nogal de neiging om in het ene toerengebied te rijk te staan, en in een ander te arm.

Kurt,
De huidige mixer is een omvl, of beter gezegd was want hij is samen met m'n oude 318 verkocht. Deze was toch ontoerijkend voor m'n nieuwe setup. De 360 ligt voorlopig nog in onderdelen, maar echt hoogtoerig zal ie idd niet ook worden. Om nou met 6000 rpm in een w200 te gaan rijden........... :;): Zal meer een koppelblokkie worden, wel met de nodige upgrades.
Zelf wou ik er in eerste instantie een impco 425 opzetten, vooral vanwege het afstelgemak, maar ik vond jouw manier van mengselregeling ook erg interessant moet ik zeggen.

Gr. Dick




Edited By Dikkiedik on 1239046689
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Hans, die mixer van jou - dat ding wat in het luchtfilter zit- is een Impco 300a mixer.

Maar bij het zien van de foto kan ik me wel enigzins voorstellen dat de gasboer niet vrolijk werd toen hij dat zag.
Sorry dat ik het zo bot zeg, maar het lijkt wel een beetje een bij mekaar geraapt zootje. Die verdamper, dat is geen Impco volgens mij. Ik zie NECAM staan? Volgens mij werkt een Impco mixer alleen goed met de bijbehorende Impco verdamper. Maar dat kan ik mis hebben.

Wat verder niet klopt bij jou is dat de LPG afsluiter verkeerd om aangesloten zit. De leiding van de tank zit op de uitgang van de afsluiter, en de verdamper op de ingang. Je ziet vlakbij waar de leiding zit een pijl op de afsluiter staan. Die pijl geeft de doorstroom richting aan.

Er staat nu dus druk op de verkeerde kant van de afsluiter. Dan heb je dus kans dat die niet goed afsluit, waardoor er misschien wel gas blijft stromen als de motor uit is. Dan lijkt het of de mixer gas lekt, maar er blijft gewoon gas naar de mixer stromen.
Dus ik zou eerst die afsluiter eens omdraaien, en dan kijken of hij nog steeds 'lekt'.

Heeft die gasboer dat niet gezien trouwens? ???
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

nu weet ik ook wat ik aan die gas boer heb :cool: niks dus dat van die afsluiter had ik ook nog niet gezien naar het verwondert mij niks zo is de hele auto zo en beetje maar beetje bij beetje komen we er wel uit on wordt het nog wel wat maar wat voor een mixer zou er op moeten en wat zijn dan ongeveer de kosten van zo''n mixer :cool:
hans
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Zo'n mixer als je nu hebt -een Impco 300a- die kost nieuw zo rond de 300 euro. :( En een revisie setje voor zo'n mixer rond de 120 euro. Maar dan nog zit je met een misschien wel gare verdamper te kloten.

Maar draai eerst die afsluiter eens om! Misschien is het lekken dan al over? Of loopt ie niet goed meer ook op deze mixer?

Anders heb ik nog wel een alternatief. Een nieuwe verdamper van OMVL plus een mixer van BRC. Dat zit samen zo rond de 230 euro. Dan heb je alles nieuw. En veel goedkoper dan Impco.
Zo'n BRC mixer heb ik nog niet eerder gezien in NL, en ik ben deze momenteel aan het uittesten op mijn Dodge.
Loopt goed moet ik zeggen, en zelfs iets zuiniger als met de ring-venturi die er eerst op zat. Nadeel (of niet) is dat je het originele luchtfilter niet meer kunt gebruiken. Er moet een sportluchtfilter op zoals bijv K&N. Ik zal er straks eens een foto van plaatsen.




Edited By Kurt on 1239179518
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

ga zaterdag de boel even om draaien het gaat me het meest om het lekken van gas hij loopt verder wel goed moet ik zeggen reageert ook goed op het pedaal en moet nog even de gas tank er onder weg hebben gas vlotter is stuk dus kan niet zien hoe veel er nog in de tank zit maar alvast bedankt voor de info we horen nog wel van die foto en hoe het verder af loopt met je nieuwe instalatie
hans
Gesloten