Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

mixer - gas mixer

Hier vind je antwoorden op veel gestelde vragen, tips en wetenswaardigheden.
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

heb de afsluiter omgedraaid van binnen schoon gemaakt maat nu komt het hij nu heel slecht starten als hij een tijdje stil heeft gestaan dat had hij anders niet wat kan dat zijn dan maar als hij even heeft gelopen dan is het klaar kan je hem zo uit en aan zetten maar wat is nu het grote verschil met die omvl instlatie behalve de prijs en heb je ook al een foto gemaakt kan ik het even zien hoe dat lijkt :cool:
hans
Jan(nie)
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mei 2008 09:47
Locatie: Kapelle Biezelinge
Contacteer:

Bericht door Jan(nie) »

Tuurlijk, als tie lekt stroomt er altijd gas door en dan kan de auto daarop starten.
Maar goed een vonkje er bij als je dodge afslaat dan heb je ook een goede vlam onder je motorkap.
Bij de meeste instalaties zit een choke, als je start geeft tie extra gas.
de choke bij jou is dat ronde ding waar 2 gele draden naast elkaar naar binnen gaan op de verdamper.
dus rood gas afsluiter, blauw benzine afsluiter, en geel gas choke.
Groet Jan
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Een aanvulling op wat Jan zegt. Die gele draad van de chokespoel die zit vaak op een aparte schakelaar. Vaak heb je dan een lpg schakelaar met een zwarte en een witte knop. De zwarte knop is voor het omschakelen, en als je op de witte knop drukt, dan geef je een spanning naar de chokespoel. Dan moet je voordat je start het kontakt aanzetten, de chokeknop een paar seconden indrukken, en dan starten.

Zit er trouwens wel een inductie relais tussen, of gaat die rood/blauw/geel kabel direct naar de schakelaar?

Foto heb ik wel gemaakt, maar ik kan op dit forum geen foto's uploaden. Dus moet ik de foto's eerst ergens online zien te zetten.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Even kijken of dat lukt met die foto's;

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Deze mixer is eigenlijk een soort van gascarburateur. Het principe lijkt erg veel op dat van een SU oftewel constant vacuüm carburateur, die je veel op engelse sportauto's ziet. In de mixer zit een schuif die verder opent naar mate de luchtstroom toeneemt. Dus het is in feite een variabele venturi. En dat is een groot voordeel ten opzichte van een conventioneel ringventuri mengstuk. Die heeft immers een vaste diameter. Als je op een V8 een mengstuk zet met een grote diameter dan zal bij lage toerentallen, vooral stationair, zeer weinig vacuum ontstaan in de venturi. Gevolg: moeilijk af te stellen stationair, en moeilijk starten. Zet je er een kleiner mengstuk op, dan creëer je meer vacuüm maar dan word de motor weer geknepen op hoge toerentallen. De motor komt dan 'adem' tekort.

Ik had op deze Dodge eerst ook een ring mengstuk zitten. De diameter van de venturi daar van was 38mm.
En deze nieuwe mixer heeft stationair misschien een vergelijkbare diameter van 15mm en volgas 45 mm.

De mixer in gesloten stand:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

En geopende stand, waarbij je een idee krijgt van de doorlaat:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
hansj
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:07
Locatie: ulrum

Bericht door hansj »

ja er zit wel een relais tussen maar hij wil slecht starten ik heb het idee dat die chokeniet werkt maat als ik hem in druk hoor ik wel wat is er ook een manier dat ik dat kan testen :D
hans
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Met een spanningzoeker of voltmeter. De gele draad bij je verdamper, daar zit zo te zien een kroonsteentje tussen. Zet de rode meetpen van de meter op het schroefje in het kroonsteentje. De zwarte meetpen op de massa (carrosserie). Als je dan de choke knop indrukt dan moet de meter uitslaan. Of het lampje branden van de spanningzoeker.
Geen spanning? Dan zit er een fout in de bedrading of schakelaar.
Wel spanning? Maak dan de gasslang los van de mixer. Als je dan op de chokeknop drukt dan moet er gas uit de slang komen. Wel eerst even je sigaret uitdrukken! :laugh: Stroomt er geen gas uit, dan zou de chokespoel kapot kunnen zijn.
Komt er wel gas uit dan zou die normaal moeten starten. Het kan ook nog zijn dat de mixer blijft 'plakken' door vervuiling. Dan word die tijdens het starten niet open getrokken en komt er geen gas uit. Dan moet je de mixer schoonmaken.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

deze hierboven is wel een hele leuke mixer zeg, lekker compact en kan je ergens plaatsen waar je er wel makkelijk aan kunt
Gesloten