Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

hummerbanden legaal?

Hier vind je antwoorden op veel gestelde vragen, tips en wetenswaardigheden.
102-1126292610

Bericht door 102-1126292610 »

hoi,

vraagje, mischien dat iemand van jullie hier antwoord op weet.

had vandaag contact met hofstra in stiens over een setje nieuwe velgen met hummerbanden, hij raadde mij echter hummerbanden ten zeerste af omdat deze officieel niet op de weg mogen (military only), hij heeft een keer een klant gehad die een aanrijding heeft gehad met hummerbanden onder zijn w200, de verzekering dekte de geleden schade van de tegenparij niet (vrouw 2 weken in ziekenhuis gelegen) en de man moest een bedrag van 14.000 euro ophoesten voor de geleden kosten.
is dit een broodje aap verhaal of zit er toch een kern van waarheid in, als dit nl zo is denk ik dat ik toch maar voor 35" ga.

groeten firefighter
107-1083694751

Bericht door 107-1083694751 »

ik heb nog nooit wat over de hummers gehoord,
misschien hadden die gasten op het moment geen hummers en probeerde ze je op deze manier de andere bandjes te verkopen.
"Kale"
Berichten: 490
Lid geworden op: 20 apr 2003 21:13

Bericht door "Kale" »

1 - Dat zou betekenen dat het Amerikaanse leger ook niet met hun Hummers op de openbare Nederlandse weg zou mogen rijden???

2 - Dan zou elke APK keurmeester elke met Hummer-banden geschoeide Dodge GEEN APK-goedkeur mogen geven...

3 - Ik heb onlangs een aanrijding gehad met mjn Dodge met Hummer-banden. Waarbij de remweg van mij en de tegenpartij door de verzekeringen onderzocht werd.
Op de foto's die gemaakt zijn van dit ongeval zijn overduidelijk mijn Hummer-banden zichtbaar. Als het niet toegestaan was om met deze banden op de openbare weg te rijden, dan had de verzekering van de tegenpartij daar zeker gebruik van gemaakt.

Kortom, mijn conclusie: BROODJE AAP!!!

Gewoon kopen die banden als jij dat wilt.

Echter: Hummer-banden hebben wel nadelen.
Je lagers en as-kruisjes slijten beduidend sneller en het komt het weggedrag en stuureigenschappen niet ten goede.
Als je Dodge langer stil staat dan rijdt je de eerste paar kilometers met een platte kant op je banden, wat overigens gewoon weer wegtrekt als je banden warmer worden.

Maar al deze redenen zijn voor mij en vele anderen geen reden om er niet op te rijden.

De keus is dus aan jou...
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

BULLSHIT!!! lach014
102-1126292610

Bericht door 102-1126292610 »

dacht al dat dit nergens over ging, dus ga denk ik toch maar voor de hummers, al is het alleen al maar voor de looks, dat kut rijden nemen we dan maar op de koop toe, :bier:

groeten
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Ehhhh,
op de enige echte 'Hummers', van GoodYear dus, staat iets van "Military" op de bandwang.
Het klopt dat deze banden exclusief voor het amerikaanse leger gemaakt worden. Ze worden dan ook nergens (voor zover ik weet) gloedjenieuw aangeboden. Of dat dan automatisch betekend dat je er als partikulier niet mee op de weg mag weet ik niet.
Op mijn W200 liggen "Federal HT171". Nieuw erop laten leggen. Dat is een 100% identieke band, een copie zou je kunnen zeggen. Wellicht onder licentie gemaakt. Hier staat nergens "Military" op. Dus als je het niet vertrouwd zou je de Federals kunnen proberen.
Ik laat ze er binnenkort weer vanaf trekken. Het enigste wat voor deze banden spreekt is het uiterlijk en de terreinvaardigheid.
Voor de rest hebben ze alleen maar nadelen:
Ze zijn niet voor op asfalt, maar exclusief voor op zand.
Ze slijten vierkant, en erg snel, af, waarbij de voorbanden 2 keer zo snel slijten als de achterbanden, gevolg van het rijden op asfalt
Je mag er eigenlijk niet harder mee dan 110km/u (topsnelheid van een Hummer H1)
Ze zijn zwaar voor de stuurbekrachtiging
Door de grote diameter wordt je Dots nog trager dan hij al is, het vreet echt vermogen, vooral bij het accelereren
De complete aandrijflijn krijgt er flink van op de kloten, met als gevolg supersnel slijtende lagers en kruisjes.

Voor mijn Dots dus geen 'Hummers' meer, maar dat was waarschijnlijk al duidelijk.

Groenten,
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Nico
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 feb 2002 05:43
Locatie: Amsterdam

Bericht door Nico »

een hele goede band is de COOPER ST ( sure track ) deze band doet het op de weg zowel als in het terrein perfect. :D Dus niet verwarren met Cooper AT ( all terrain ) want deze zijn in het terein minder goed. in 33"en 35" te koop . Het nadeel is dat er wel een prijskaartje aan vast zit :angry: niet goedkoop dus, maar je hebt dan ook wel iets !!!



Edited By Nico on 1130518955
Bijlagen
Zeist_2005.jpg
Zeist_2005.jpg (39.44 KiB) 4237 keer bekeken
Een dag niet geDodget,is een dag niet geleefd !!!

Bignick
Dodgedoosje
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2010 20:07
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Dodgedoosje »

Hmmz ik heb er toch ook echte hummerbanden onde rzitten en is toch echt weer goedgekeurd.
LULLo's die die verhalen rondbazuinen
Groetjes Ilse:D
Gesloten