Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Jouri Vorgers - DTB Member 694

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
74-1042046553

Bericht door 74-1042046553 »

Een stukje tekst over mij zelf en zoals iedereen dat hier noemt hobby.

Ik ben Jouri Vorgers woonachtig In het schone Twente land. Mijn beroep is machinaal meubel maken doe dit met plzier en heb verder wat tijd over. Deze tijd vul ik met scouting en Dodge.

Hoe ik aan deze hobby ben gekomen is best wel een lang verhaaldit word drastich ingekort. Het is begonnen met scouting bij elk kamp kocht ik een bouwpakket tot de hele kamer vol stond. Naarmate de schaalmodellen werden gebouwd ging, dat steeds sneller en de paketten werden groter. Ook kwamen er Aamerikaanse vrachtwagens bij waarschijnlijk het begin voor de W200. Voor de vrachtwagens had ik een vitrine gebouwd (later weer weggegooid) zo ben ik in de houtbewerking gerold. Daarna is een hele tijd niks meer gebeurd aan modelbouw en heb ook daarvan de meesten in de vuilnis gedaan. Een paar vakanties later en ook jawel in die tijd het rijbewijs gehaald had ik toch wel het meeste voorelkaar. De tijd van Autotrader en internet mag ik natuurlijk niet overslaan. Na een goed half jaar zoeken en op diverse plaatsen in het land te zijn geweest ging de keuze toch naar zo groot mogelijk dat in mijn garage past. Het werd je mag het allemaal raden............de........... juist W200. Hoe ik hem heb ontmoet tja thuis uiteindelijk hij stond bij ons tegenover onder de lantaarnpaal. Ik wist toen noch niet dat ie te koop was dat hoorde ik later van de overburen, natuurlijk direct gereageerd. Ik wist wel dat je bij z'on auto werk kocht maar zoveel.............pffffff. Bij droog weer was alles geen probleem maar ja in Nederland heb je ook nog eens regen jakes dat werd ongevraagd douchen in de cabine. Ook had ik bij het remmen dat er roest naar vooren kwam super irritant
hele dahsbord rood, oplossing PUR. Na deze strakke actie heb ik een accu gekochtop 1 na de grootste dat was het vormaat wat op het plaatje paste dat heb je als leek. De dagen vlogen voorbij gas en benzine ook veel bekijks de enige in het dorp wat wil je nog meer. Zo af en toe liet ie me ook weleens in de steek niet starten en dan z'on accu. Nu de ANWB veel gepraat met die manover waar ik moest beginnen met vernieuwen je STARTMOTOR en bedrading klinkt als een grote klus. De startmotor laten reviseren en dynamo door laten meten, er lag toevallig een dtb krantje in mijn dodge en daar stond iets in over een fiat dynamo hhhmmmmm. Dan kom je savonds in het donker te zitten erg lastig je ziet zo weinig behalve 2 lampen die op je af komen. Afspraak bij een oom van mij voor wat laswerk en bedrading dit was wel nodig want er zaten toch een paar kleine gaatjes in de vloer en hoeken. Ook hebben we een kastje (groen met veel draden) verweiderd al met al een goeie zet. De dag was om en ik weer met verlichting en wat gaatjes minder terug naar huis. Onder tussen de auto opgeleukt met wat chroom bumpers en een zonklep met een hige five erg leuk zeker in het donker. Tijd voor de apk maar eerst nog even een raamrubber vervangen 6 weken ervoor, je denkt op tijd te zij......... Raamrubber met chroomen pees moest toch bekijks worden. Al het oude spul verweiderd en wat komen we tegen jaja de verborgen douche. Oei oei oei wat een roest 2 keuzes: 1 je koopt zoveel mogelijk kit en kit alles vast met raamrubber. 2 Over de hel breedte uit laten slijpen en opnieuw laten kloppen en in lassen. Ik heb gekozen......... optie2 wel de beste de tijd naderd de tijd begind toch iets te dringen. Even bellen, we zijn er mee bezig..... er word aan gewerkt. We bellen nog eens, een kleine mededeling: je ruit is in tweeen (verkeerde pees) waarop ik antwoord zo komt ie vast niet door de apk en dat zal best tochten. De andere mededeling er is een nieuwe ruit onderweg. In de week voor de apk komt mijn auto dan eindelijk terug uiteindelijk heb ik hem met pijn en moeite er dan toch nog door gekrgen haha je moest eens weten. Nu ben ik dan bezig met groot onderhoud zoals een nieuwe as (revisie) nieuwe zijkant, uitlaat en dorpels. Daarna gaan we opzoek naar een spuiter deze mensen zijn niet allemaal zo blij met mij hoe zou dat toch komen ik heb geen idee. Voor de systeembeheerder hier dan nog even een pluimpje dat mag ook weleens gezegt worden.

groete J.Vorgers


??? ???
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

hoi jouri,lijkt me een goede leerschool die bouwpaketten.Een dodge is eigenijk ook een bouwpaket .Net mecano :p Goeie voor op een tegeltje die zin onderaan.SUCK6 met je dodge
GROETE' SICKY
Jouri Vorgers
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
Locatie: Losser

Bericht door Jouri Vorgers »

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>



Edited By Jouri Vorgers on 1140037127
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
Jouri Vorgers
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
Locatie: Losser

Bericht door Jouri Vorgers »

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Zo mensen ook mij is het gelukt een foto plaatsen. Jaja met een beetje tekst en uitleg van Carmen en goed lezen.
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Hey Jouri,

Mooi kleurtje!
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Bassie
Berichten: 329
Lid geworden op: 29 dec 2004 22:34
Locatie: Collendoorn
Contacteer:

Bericht door Bassie »

ziet er goed uit man!!!!!
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
missdodge
Berichten: 185
Lid geworden op: 13 feb 2006 17:43
Locatie: Amsterdam

Bericht door missdodge »

Hey goedzo jouri! Ik ben benieuwd naar het "eindresultaat" succes! groetjes carmen
57er Chrysler New Yorker
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
Vaporized
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 jun 2005 03:45
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Vaporized »

Jouri, waar heb jij die zonneklep gekocht, of weet je waar die dingen te koop zijn.. heb er heel erg hard een nodig :)
Proud Dodge W200 Owner
99-1132613910

Bericht door 99-1132613910 »

ziet er goed uit! hoop daj dur snel weer mee de weg op kan! greetz from salland!:cool:
Jouri Vorgers
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
Locatie: Losser

Bericht door Jouri Vorgers »

Ik ben benieuwd, eind van de week kan ik 'm ophalen. :laugh:



Edited By Jouri Vorgers on 1140969981
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
Jouri Vorgers
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
Locatie: Losser

Bericht door Jouri Vorgers »

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>


Dit word de kleur. Ik kan haast niet wachten om 'm op te halen :dodge1:
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
Bassie
Berichten: 329
Lid geworden op: 29 dec 2004 22:34
Locatie: Collendoorn
Contacteer:

Bericht door Bassie »

ziet er echt gaaf uit!!!!

zaterdag klaar :joker: lach014




Edited By Bassie on 1141235094
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
67-1128544697

Bericht door 67-1128544697 »

ziet er goed uit :cool:
Jouri Vorgers
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
Locatie: Losser

Bericht door Jouri Vorgers »

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Het resultaat, de grill moet nog evenals de binnenkant.
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

Ziet er net uit!!! krijgen we steeds meer 'strakke'dodge's in t land... niet die van mij hoor :D
Plaats reactie