Wat betreft de blokken op de achteras, ik begreep dat je blokken op de vooras nooit moet doen (omdat de meeste remkracht op de vooras zit), maar dat blokken op de achteras wel gewoon kan (of zie ik iets over het hoofd?). Heb hier op t forum meer mensen gezien met blokken onder de achteras dan een aangepast achterveerpakket. Mij leek de manier waarop Henk het gedaan had toch best degelijk. Ik was ook van plan een maatje dikkere veerstroppen te bestellen bij Eeltink, ik had dit namelijk nog gevonden hier op t forum:
Wat betreft die handrem, daar hebben ze bij de laatste garage niet eens naar gekeken, dus daar heb ik ook niks meer aan gedaan. Kortom hij is met een half werkende handrem door de apk gekomen. We zien over twee jaar bij de volgende apk wel weer of er beter beweging in te krijgen is.bij Eeltink kun je veerstroppen op maat laten maken.
Ze kosten (ongeveer) 20 euro per stuk.
Op de site staat een duidelijke meetinstruktie over hoe je de maten van de veerstrop moet bepalen.
De maat van je originele veerstroppen is 9/16 (UNF), dat is ongeveer 14,5 mm.
Ik heb zelf gekozen voor een dikte van 16mm met fijne M16 draad, vanwege de grotere sterkte.
Het is dan wel nodig om de gaten van de onderplaten iets uit te boren.