Pagina 4 van 23

Re: DTB member 1105

Geplaatst: 08 sep 2014 17:52
door dodgew200v8
Vond het ook maar vreemd, vandaar dat ik er een foto erbij plaatste.

Rembanden heb ik na gekeken, kwam weer op het zelfde punt uit. Ed had hem ook al gesteld een jaar geleden.

Schakeld gevoelloos over :?: Zou wel sneu zijn als ik over een tijd die bak eruit moet gaan halen :|
Achja blijft hobby. Als hij het maar blijft doen tot 1december.

Gr Phil

Re: DTB member 1105

Geplaatst: 08 sep 2014 21:32
door Nawt
dodgew200v8 schreef:....
Afbeelding
.....
Gr Phil
Hoi Phil, wat drijft er hier eigenlijk in je olie, is dat hard, zacht ?(an)organisch materiaal?
nog nooit gezien?? ziet er vreemd uit.

Re: DTB member 1105

Geplaatst: 08 sep 2014 22:00
door dodgew200v8
Avond Twan,

Dat is een later foto moment geweest, rotzooi van de bomen/struiken wat erin drijft. Had het weg gezet voor me honden.

Maar je ziet wel inderdaad een soort vlek in de olie wat kleur verschillen. Misschien beetje af en toe te warm geworden ? Laatst paar km lang een een oude srv wagen moeten slepen, ook al had ik hem zijn low staan moest hij nog blazen. Volgens eigenaar woog die srv wagen 8 ton :roll:

Heb nu atf dexron 111 erin. Eerst 11.

Gr Phil

Re: DTB member 1105

Geplaatst: 09 sep 2014 09:39
door 76 w200
hoi phil
heb jij ook al een extra olie koeler voor de bak?
dat is anders wel een aanrader

gr ed

Re: DTB member 1105

Geplaatst: 09 sep 2014 21:23
door dodgew200v8
Avond Ed,

Nee die heb ik nog niet erop. Komt er wel nog op.

Gr Phil

Re: DTB member 1105

Geplaatst: 10 sep 2014 10:49
door bastian
als je regelmatig die zware lasten sleept is het ook een aanrader je druk hoger te zetten , dit regel je met je kick down stangenstelsel (die je met je gaspedaal bedient) door iets verder naar achteren te zetten , en mss ook iets eerder te laten inkomen . .

Re: DTB member 1105

Geplaatst: 10 sep 2014 10:53
door bastian
Dit soort dingen leer je door de jaren heen vanzelf , vooral als je je bak al 4 x vervangen hebt :lol:

Re: DTB member 1105

Geplaatst: 10 sep 2014 10:53
door bastian
Dit soort dingen leer je door de jaren heen vanzelf , vooral als je je bak al 4 x vervangen hebt :lol:

Re: DTB member 1105

Geplaatst: 10 sep 2014 21:32
door dodgew200v8
Zo vaak zal het gelukkig ook niet voor komen, ga niet me Dodge verkrachten. Hij moet nog langer mee als vandaag. :mrgreen:

Ehmm 4e ? Zoals ik heb begrepen zit er bij mij pas de 2e er onder sinds rond 2000 een gereviseerde.
40.000 miles + 8000km. ( nieuwe km teller sinds 2012 )
Is toen in belgie geheel uit elkaar geweest en op gebouwd.

Re: DTB member 1105

Geplaatst: 10 sep 2014 23:04
door bastian
die v8 in je dodge kun je rustig aan de zak trekken en de aandrijflijn kan ook t een en ander hebben , met uitzondering van de veel te zwakke aangedreven vooras en megabelangrijk is dat je je stangenstelsel van je automaatbak goed afgesteld hebt staan anders haal je in de meeste gevallen de 20.000km niet , de automaatbak schijnt zo ongeveer t sterkste te zijn wat er was mits je alles 100% hebt staan ( oliepeil rembanden stangenstelsel) , de dodge heeft van korte onbelaste ritjes meer te lijden ( er onstaat dan condens in de motor , je weet wel die mayonaise aan je peilstok)

Re: DTB member 1105

Geplaatst: 13 sep 2014 13:50
door Nawt
bastian schreef:als je regelmatig die zware lasten sleept is het ook een aanrader je druk hoger te zetten , dit regel je met je kick down stangenstelsel (die je met je gaspedaal bedient) door iets verder naar achteren te zetten , en mss ook iets eerder te laten inkomen . .
Hoi Bastian,

Dat van die druk verhogen snap ik niet. Wel je uitleg om het aan te passen maar t waarom en hoe 't werkt dat dan (Ik heb daar niet voor geleerd, sorry)? Zou een shiftkit dan ook een optie zijn? Of doet dat weer heel wat anders? Moet het eens nazoeken hier (Kan eens zo'n Tf727 handboek aanschaffen en de theorie bestuderen).
Kon voor de mijne wel eens interessant zijn, hij trekt nog alles in de originele instellingen, afgezien van wat extra koeling.

mzzl, Nawt.

Re: DTB member 1105

Geplaatst: 13 sep 2014 15:17
door bastian
Hallo Twan het is helemaal niet moeilijk je regelt de druk gewoon met de stelbout in t sleufgat van de 'duwstang' die in de buurt van de je carburateur zit , als je t gas intrapt gaat die stang bewegen en duwt over scholieren jou drukregelhevel ( kickdown ) naar achteren wat dan meer druk op levert , gewoon de stelbout iets naar voren schuiven en weer vast zetten , op gevoel ff gaan rijden komt ie er te hard in dan weer iets terug zetten . als je meer gas geeft wordt jou druk in de bak hoger of moet jou druk in de bak hoger worden dit is niet meer dan logisch

Re: DTB member 1105

Geplaatst: 13 sep 2014 20:19
door Nawt
Bastian, dank voor de uitleg! Zover begrijp ik het.
De basis was (mijn excuses voor de onduidelijkheid) wat het nut is van de hogere druk in de bak?

Re: DTB member 1105

Geplaatst: 13 sep 2014 21:42
door bastian
Die druk regelt onder andere de klemkracht van je rembanden deze moet hoger zijn naarmate er meer trekkracht gevorderd wordt , de olie in je automaat dient naast smering ook voor de bediening van je bak

Re: DTB member 1105

Geplaatst: 14 sep 2014 10:01
door Nawt
Super Bastian! Dank voor de uitleg.