Pagina 4 van 10
Geplaatst: 14 feb 2005 08:26
door 66-1067793066
Okay, die kit moet zowiezo al weg dus ik zal wel eens kijken of ik de puntlassen kan vinden.
Nog tips voor de kit? of is dat een kwestie van veel krabben??
gr br
Geplaatst: 14 feb 2005 12:35
door Gerhart
Heet stoken met de brander; dan gaat het er een stuk makkelijker af (wel effe zo'n mondkapje op anders leg je zelf ook het loodje).
Geplaatst: 14 feb 2005 17:00
door Huigie
Dat ziet er wel spannend uit man,jij gaat toch wel een stuk verder dan mij!Heb ook ontdekt dat er op veel plaatsen nooit geen tectyl is geweest,zonde.....Ben benieuwd naar jou eindresultaat,
gr Huig...
Geplaatst: 22 feb 2005 12:43
door Gerhart
Hier weer het laatste nieuws.
Geplaatst: 28 feb 2005 18:24
door Gerhart
En weer een stukkie verder; vloerplaat een paar stukken ingelast en de plaats waar de stoelen komen is lager en vlak gemaakt. Dit om de geveerde stoel-onderstellen voldoende ruimte te geven en dus ook vlak te krijgen.
De tunnel is een stukkie hoger gemaakt om de hoger liggende transmissie en tussenbak wat meer ruimte te geven.
O ja, ik heb van een aantal mensen gehoord dat men dacht dat ik het werk aan de cabine allemaal zelf doe, maar dat is dus niet zo. Alle andere werkzaamheden aan chassis, motor, assen enz. doe ik wel zelf, maar het plaatwerk heb ik dus uitbesteed. De cabines staan nu dus in de achterhoek bij een restaurateur.
Geplaatst: 12 mar 2005 16:38
door Gerhart
Cabine is nu helemaal klaar (plaatwerk dan; spuiten komt later nog een keer). Op de fotoos zit het buitendak er nog niet op, maar dat is ondertussen wel helemaal afgewerkt.
Dak is bekleed met anti-dreunplaat.
Geplaatst: 12 mar 2005 16:42
door Gerhart
En de deuren zijn ook al onderhanden genomen; buitenplaten waren iets aan de onderrand geroest, maar moesten toch een aardig stukkie uitgeslepen worden om beter te kunnen stralen.
Binnenbakken hadden ook wel wat roest en moesten dus ook wat nieuwe stukken hebben.
Na dit alles staan dus nog de spatborden (binnen en buiten), front en de motorkap op het programma.
Hierna dus het spuitwerk........maar eerst maar weer een beetje (veeeeeeeeel) sparen............
Geplaatst: 12 mar 2005 21:58
door gukke
Zeer knap werk.
Ik heb bij mij ook alles gestraald en zo opgelast.
Maar jij snijdt iets meer plaat weg dan ikke.
Ik heb wel die bak onder de voorruit helemaal nieuw moeten maken en aan mijn dak heb ik bijna niks gedaan (durfde bijna ni).
En je gaat als een speer. Bij mij duurde als veel langer.
Ik wacht momenteel nog op motorkap en mijn deuren van bij de spuiterij.
Succes.
Keep up the good work.
Geplaatst: 04 apr 2005 13:11
door Edo
Ik word niet goed! En ik wil in twee weken uit en thuis naar Polen! Dat wordt niks!
Ik voel me ineens héééééééééél klein!
Geplaatst: 17 jun 2005 17:54
door Gerhart
Laatste nieuws: alles is weer dicht en staat in de 2K primer.
Nu is het dus wachten op de restauratie van haar neus en de definitieve laklaag.
Geplaatst: 17 jun 2005 18:34
door Gerhart
Ondertussen zelf ook weer een stukje verder geraakt; de trekbalk met trekhaak hangt er ook alweer in!
Trekhaak is een "Ringfeder" welke van een ouwe Unimog afkomstig is. Trekvermogen 4 ton.
Hiervoor was dus ook een goeie bevestiging voor nodig. Natuurlijk niet zomaar te koop, dus eerst maar wat ontworpen en hierna de slijptol, boormachine en het lasapparaat maar weer tevoorschijn gehaald en een balkje in mekaar gebakken.
En ziehier het resultaat.
Geplaatst: 17 jun 2005 18:34
door Gerhart
En hier dus alles in mekaar geschroefd.
Geplaatst: 17 jun 2005 19:28
door Gerhart
Tsja, als je dan toch aan het knutselen bent, maak je gelijk ook maar een nieuwe draagbalk voor de versnellingsbak/tussenbak.
Reden voor de nieuwe balk was de volgende: om de uitlijning van alle onderdelen van de aandrijving (motor/versnellingsbak/tussenbak en de voor- en achteras) te optimaliseren, heb ik de motor/versnellingsbak/ tussenbak vrijwel waterpas gelegd. Deze ligt oorspronkelijk ongeveer 12° achterover.
Dus heb ik de motorsteunen wat verlaagd (ongeveer 30 mm.) en de draagbalk voor de versnellingsbak/tussenbak recht gemaakt. Resultaat was hier een verhoging van ongeveer 70 mm. ten opzichte van de originele draagbalk.
Bijkomend voordeel is dat ze hierdoor wat minder snel met de buik door de grond zal ploegen.
Ruimte aan de bovenkant (cabine) had ik grotendeels al van de 80 mm. bodylift. Resterende ruimte zit in de verhoging van de tunnel in de cabine.
Als je nou gaat rekenen denk je waarschijnlijk: je hebt al 10 mm. extra ruimte, dus waarom nog meer!!??
Ja en nee: als je de motor/versnellingsbak/tussenbak kantelt, komt het achterste stuk verder omhoog dan ter plaatse van de draagbalk. Dus heb je nog meer ruimte nodig. Vandaar.
Maar, hierbij dus ook nog een afbeelding van de nieuwe draagbalk.
Geplaatst: 17 jun 2005 19:43
door Gerhart
Hierdoor kwam er (natuurlijk) ook nog een ander probleem om de hoek kijken: door het hoger leggen van de versnellingsbak/tussenbak kwam de achterste tussenas gevaarlijk dicht bij de nieuw gemaakte achterste cabine ophanging. Dus deze moest ook wat aangepast worden; weer zagen, slijpen en lassen.
Zie ook weer bijgaande foto.
Geplaatst: 18 jun 2005 22:51
door Huigie
Nou man,jij maakt er een mooi stukkie werk van,ben toch reuze benieuwd wat het resultaat gaat worden,vooral zo doorgaan!!!