Mijn W200
Re: Mijn W200
Dat heeft ooit een vorige eigenaar gemaakt, daar kan een kraantje ingezet worden. Ik heb het kraantje erbij maar nog nooit gebruikt. Dat ding is zo zwaar dat je al een tweede kraantje moet hebben om die erin te zetten. Plus dan moet ik een gat gaan maken in mijn houten laadbakvloer.
Bram
Re: Mijn W200
Het idee is handig, maar de constructie van het kraantje zelf kan ook beter. Het is een vaste giek die alleen kan draaien. Dus dan zou je dr al een lier op moeten maken om iets te kunnen hijsen, en omdat hij achteraan in de midden staat moet je al alles over de zijrand van de bak heen zwaaien. Met twee man is de giek niet eens te tillen zo zwaar.
Toen ik de dodge kocht was ik al aan het kijken van huh waarom staat de wage toch scheef, bleek dat het kraantje aan een kant in de laadbak lag, waardoor hij daar een stuk ingeveerd was. Kortom, leuk idee maar veel te lomp zwaar uitgevoerd
Toen ik de dodge kocht was ik al aan het kijken van huh waarom staat de wage toch scheef, bleek dat het kraantje aan een kant in de laadbak lag, waardoor hij daar een stuk ingeveerd was. Kortom, leuk idee maar veel te lomp zwaar uitgevoerd
Bram
Re: Mijn W200
Waarschijnlijk mensen die gewoon zijn een trekker te rijden?
:-)
zie ik hier ook wel eens.
:-)
zie ik hier ook wel eens.
groet, Bart
Re: Mijn W200
Alweer even geleden dat ik de voortgang heb laten zien, dus bij deze. Er is vooral voor het oog veel gebeurt. Alles beetje passen en inbouwen. Tussenbak kap voorzien van nieuwe rubber afdichtingen zodat hij vanaf nu wel compleet afsluit.

Daarna doorgegaan met de voorkant weer verder afbouwen en in elkaar zetten. Motor weer aansluiten en dergelijke.

Voor op het chassis heb ik tijdelijk een frame gemaakt waar de gastank op bevestigd zit.

Verlichtingsbalk gemonteerd en ik heb het eerste rondje weer gereden ermee.

Ben niet van plan heel veel zo rond te rijden, maar af en toe als ik wat groots of zwaars moet verplaatsen met de aanhanger dan kan ik de dodge in ieder geval weer pakken.
Ik heb wel moeite met de deuren weer fatsoenlijk afgesteld krijgen, al veel aan het proberen geweest maar het zit steeds niet helemaal lekker ergens. Binnenkort nog even de cabine van binnen in de verf zetten (als ik zeker weet dat de deuren zo zonder aanpassen goed kunnen zitten). Daarna verder met de laadbak.

Daarna doorgegaan met de voorkant weer verder afbouwen en in elkaar zetten. Motor weer aansluiten en dergelijke.

Voor op het chassis heb ik tijdelijk een frame gemaakt waar de gastank op bevestigd zit.

Verlichtingsbalk gemonteerd en ik heb het eerste rondje weer gereden ermee.

Ben niet van plan heel veel zo rond te rijden, maar af en toe als ik wat groots of zwaars moet verplaatsen met de aanhanger dan kan ik de dodge in ieder geval weer pakken.
Ik heb wel moeite met de deuren weer fatsoenlijk afgesteld krijgen, al veel aan het proberen geweest maar het zit steeds niet helemaal lekker ergens. Binnenkort nog even de cabine van binnen in de verf zetten (als ik zeker weet dat de deuren zo zonder aanpassen goed kunnen zitten). Daarna verder met de laadbak.
Bram
Re: Mijn W200
Goed bezig!
Je hebt er ook een lekkere ruimte voor, mooi droog, gladde vloer, en ruim genoeg?
Je hebt er ook een lekkere ruimte voor, mooi droog, gladde vloer, en ruim genoeg?

groet, Bart
Re: Mijn W200
Ja de ruimte is ideaal, is in de hoek van een loods bij mij op het werk. De baas heeft er geen problemen mee dat ik hem daar op aan het knappen ben. Loods is ook goed geïsoleerd dus zolang iedereen de poorten beetje dicht houd, is het er ook in de winter goed te doen.
Bram
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Mijn W200
ziet er wel komisch uit zonder laadbak. 

5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Mijn W200
Ik dacht ik zal nog maar eens een update geven. Het project om mijn tractor op te knappen is na de zomer afgerond, dus ik ben weer verder gegaan aan de Dodge.

In de zomer is er niet heel veel meer van gekomen, ik heb in de zomer een tijdje zonder laadbak rond gereden. Na de zomer heb ik de laadbak er terug opgezet want ik had nog tickets voor Budel Offroad (van 2 jaar geleden) en ik had geen zin in discussies. Was wel weer even wennen om na twee jaar de laadbak niet meer als tuinornament te hebben staan

Vlak voor Budel Offroad kwam ik erachter dat mijn stuurhuis de keerring die er pas sinds begin dit jaar in zat alweer eruit had geblazen. Blijkbaar heeft de zegerring toch niet goed gezeten. Bij het vervangen van de keerring kwam ik er achter dat dit stuurhuis twee keerringen achter elkaar heeft zitten, dus de vorige keer heb ik er een te weinig gewisseld. Dus soort van maar goed dat dit gebeurde want nu zijn ze tenminste beide vervangen.
Aangezien de dodge weer op een dodge lijkt, hebben we ook maar eens de kans gepakt om de dodge van een kameraad en die van mij naast elkaar te zetten. Dit is voor t eerst dat ze allebei tegelijk in elkaar staan. (die van hem lag uit elkaar voordat ik aan mijn renovatie begon en was klaar ongeveer toen ik eraan begon)

Voor Budel Offroad kwam ik er achter dat een van de beugels van mijn radiateur heeft losgelaten. Ik haalde het niet meer om dit te laten maken voor het evenement dus ik heb een week of twee met een spanband erom gereden. Daarna heb ik het toch maar laten maken bij een radiateurspecialist. Verder heb ik maar eens de verhogingsblok onder mijn stuurarm geplaatst, dat zullen de stuurkogels van de draglink fijner vinden. Ik was voorbereid om hier een heel gevecht aan te hebben vanwege de conische ringen maar dat viel me alles mee.

De hoes van de homokineet op mijn stuurstang was kapot en lekte vet. Aangezien de APK weer eraan komt heb ik die maar direct eraf gehaald en de homokineet uit elkaar getrokken. Bij een garage in de buurt hebben ze even met een ashoesspreider de hoes er overheen gezet en een dag later had ik hem alweer in elkaar met een verse hoes.

Nu dat de laadbak er toch op ligt heb ik besloten deze te laten liggen tot einde van het jaar. Ik kan vanaf half december weer op voor de APK, dus zodra die er door is kan de laadbak eraf en kan ik daar aan beginnen. APK zal niet zo spannend zijn verwacht ik want vlak na de vorige ben ik begonnen met opknappen. De cabine is zo goed als af, ik heb m deze week in de verf gezet van binnen. Dus al met al begint het toch wel op te schieten.


In de zomer is er niet heel veel meer van gekomen, ik heb in de zomer een tijdje zonder laadbak rond gereden. Na de zomer heb ik de laadbak er terug opgezet want ik had nog tickets voor Budel Offroad (van 2 jaar geleden) en ik had geen zin in discussies. Was wel weer even wennen om na twee jaar de laadbak niet meer als tuinornament te hebben staan

Vlak voor Budel Offroad kwam ik erachter dat mijn stuurhuis de keerring die er pas sinds begin dit jaar in zat alweer eruit had geblazen. Blijkbaar heeft de zegerring toch niet goed gezeten. Bij het vervangen van de keerring kwam ik er achter dat dit stuurhuis twee keerringen achter elkaar heeft zitten, dus de vorige keer heb ik er een te weinig gewisseld. Dus soort van maar goed dat dit gebeurde want nu zijn ze tenminste beide vervangen.
Aangezien de dodge weer op een dodge lijkt, hebben we ook maar eens de kans gepakt om de dodge van een kameraad en die van mij naast elkaar te zetten. Dit is voor t eerst dat ze allebei tegelijk in elkaar staan. (die van hem lag uit elkaar voordat ik aan mijn renovatie begon en was klaar ongeveer toen ik eraan begon)

Voor Budel Offroad kwam ik er achter dat een van de beugels van mijn radiateur heeft losgelaten. Ik haalde het niet meer om dit te laten maken voor het evenement dus ik heb een week of twee met een spanband erom gereden. Daarna heb ik het toch maar laten maken bij een radiateurspecialist. Verder heb ik maar eens de verhogingsblok onder mijn stuurarm geplaatst, dat zullen de stuurkogels van de draglink fijner vinden. Ik was voorbereid om hier een heel gevecht aan te hebben vanwege de conische ringen maar dat viel me alles mee.

De hoes van de homokineet op mijn stuurstang was kapot en lekte vet. Aangezien de APK weer eraan komt heb ik die maar direct eraf gehaald en de homokineet uit elkaar getrokken. Bij een garage in de buurt hebben ze even met een ashoesspreider de hoes er overheen gezet en een dag later had ik hem alweer in elkaar met een verse hoes.

Nu dat de laadbak er toch op ligt heb ik besloten deze te laten liggen tot einde van het jaar. Ik kan vanaf half december weer op voor de APK, dus zodra die er door is kan de laadbak eraf en kan ik daar aan beginnen. APK zal niet zo spannend zijn verwacht ik want vlak na de vorige ben ik begonnen met opknappen. De cabine is zo goed als af, ik heb m deze week in de verf gezet van binnen. Dus al met al begint het toch wel op te schieten.

Bram