Pagina 3 van 7
Geplaatst: 24 feb 2011 07:29
door sonic
Ik woon in de achterhoek niet ver van aalten dus als ik bij jou een keer passen kan? zou super zijn!
Moet ik natuurlijk wel eerst mijn banden erop hebben ;)
Geplaatst: 25 feb 2011 19:51
door area51
Hee Bart,
Waarom breng je je chassis naar de verzinker?
ten eerste is het staal van het chassis sterker gemaakt door het een warmtebehandeling te geven, daarom mag je er ook niet aan lassen.
En wat doe je als je het chassis in een verzinkbad gooit?
(zink smelt bij (wie het weet mag het zeggen)...graden.)
en ten tweede, een Dodge chassis flext, dat is nou eenmaal de natuur van de Dodge.maar als je het chassis zou verzinken, gaat op plekken waar het chassis het meeste flext de zinklaag scheuren met gevolg dat het vocht er daar tussen het ijzer en het zink kruipt, en het gevolg daarvan zul je wel kunnen raden....
'k heb 't vaker gezien.
mijn idee is dat je na het stralen een juiste behandeling met een goede chassislak je veel beter helpt.
just my .02 cts!
Edited By area51 on 1298659979
Geplaatst: 27 feb 2011 11:48
door sonic
De rede dat ik het wil verzinken is juist omdat ik denk dat lak juist eerder scheurt. Is er iemand die het al eens heeft laten doen? Ik heb natuurlijk ook geen auto waarmee je straks gaat off roaden. Het chassis laten verzinken is natuurlijk wel goed zodat je er echt nooit meer bij hoeft. Ook niet voor binnenin de voorwielophanging. Dit kun je namelijk niet stralen etc. dus kun je het ook niet fatsoenlijk behandelen. Moeilijke keuze...
iemand echte ervaring met verzinken? Het wordt immers maar 450 graden
Geplaatst: 27 feb 2011 15:17
door Robbie
Jij kunt je chassis gewoon laten verzinken, staal onthard pas als je rond de 700 graden zit.
Dat zogenaamde flexen moet kunnen, steigerpijpen doen het vaker maar eerlijk is eerlijk ik heb ze nog nooit zien roesten :D
Geplaatst: 27 feb 2011 16:02
door area51
Tuurlijk moet je het zelf weten, ik geef alleen aan wat ik (meer dan eens) gezien heb.
succes met je keuze!
Geplaatst: 27 feb 2011 16:36
door sonic
Heb jij gezien dat een chassis is gaan scheuren (dus het staal) nadat het verzonken was? Of heb je alleen zien gebeuren dat de zinklaag scheurt?
Het lijkt mij dat een epoxy coating eerder scheurt. Poedercoating sowieso. Dat heb ik gezien. Maargoed het gaat om ervaringen. Ik denk zelf niet dat het chassis bij mij zo flext dat de zinklaag scheurd. Misschien de bovenlaag maar de onderlaag volgens mij niet. Zoals hierboven aangegeven de zinklaag scheurt miss. maar dat wil nog niet zeggen dat dan het staal roest. toch?
Geplaatst: 27 feb 2011 19:22
door Robbie
Ja ik zeg doen!
Het verzinken verstevigt of verzwakt jou chassis niet, het beschermt alleen. Als ik mij goed herinner heeft oa Audi, Mercedes en Lotus zeker (ken je m nog uit Back to the future? ) auto's met een verzonken chassis.
Of denk je dit ook te kunnen over de drempels in woonwijken :p
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Eerlijk gezegt vindt ik dat torderen wel mee vallen als je naar de bakrand en 't achterraam kijkt...
Geplaatst: 27 feb 2011 20:02
door Arno
ik heb mijn chassis laten Poedercoat en dat scheurt echt niet!
Heb het bij hessels in breda laten doen en die buigen buizen 90 graden om na dat ze gepoedercoat zijn en dan scheurt het niet! zelf gezien!
Geplaatst: 28 feb 2011 08:24
door sonic
Nadeel van poedercoaten vind ik toch echt dat de binnenkant (bij D200 chassis voorzijde) niet gecoat kan worden. Met verzinken kan dat wel. Ik vind dat toch echt wel een voordeel.
Ik denk zelf niet dat het verzinken het chassis zal verzwakken. Ik ga vandaag maar eens rondbellen. Ik hou jullie op de hoogte!!
Bovendien komt er over de zinklaag ook nog een bodycoat om het mooi zwart te maken dus mocht de onderlaag van zink toch scheuren (wat ik me niet voor kan stellen) bestaat de kans toch nog dat de bodycoat het tegen houdt.
En zoals je mooie foto laat zien: nee dat ga ik er ech nie mee doen hoor :) is ie straks veel te laag voor ;)
Geplaatst: 28 feb 2011 09:04
door bastian
als je dan toch gaat rondbellen dan kun je ook nog eens voor de optie scooperen vragen , op deze wijze wordt het staal ook met een vlam behandeld en roest het ook nooit meer
Geplaatst: 28 feb 2011 14:16
door sonic
Dan zit je alleen weer met hetzelfde probleem dat de binnenkant niet behandeld wordt. Vlamverzinken of schopperen wordt ook "gespoten"
Geplaatst: 02 mar 2011 16:11
door sonic
Ik heb gisteren de side pipes opgehaald :) helemaal mooi geworden. Ben heel benieuwd hoe dat gaat worden.
Geplaatst: 16 mar 2011 08:26
door sonic
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Zoals te zien weer bezig geweest aan de dodge :) heb de kabels aangelegd voor de binnenverlichting antenne etc.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
En een anti dreun plaat erop geplakt scheelt bergen geluid. Ook op de buitenste dakplaat heb ik een anti dreun plaat gezet. Alles in de RX gezet tegen het roesten en dan hopelijk deze week nog de dakplaat rondom erop lassen.
Geplaatst: 18 mar 2011 22:14
door trac
Alles in de RX gezet tegen het roesten en dan hopelijk deze week nog de dakplaat rondom erop lassen.
Alles in de RX-5 neem ik aan?