Re: verschillend model W200
Geplaatst: 22 mar 2014 12:46
goedkope dodges zal je zo snel wel niet tegen komen hoor. ze lopen allemaal tegen de 40jaar aan nu en zijn zowat de enigen die binnenkort belastingsvrij worden. prijzen gaan enkel stijgen.
toen ik de mijne kocht, wist ik er eentje staan voor 2500€, gekeurd maar geen gas installatie (kost je in belgie nog eens 3K erbij).
een 2de wist ik staan voor 2000€ maar die had luxemburgse papieren
en dan diegene die ik kocht voor 2000€ met verouderde gasinstallatie (maar had gas op papier), remmen kapot, wiellagers kapot, gas installatie te vernieuwen, overal plamuur aan het scheuren, roeste wielranden achteraan...
de motor startte bij aankoop, maar bleef niet lopen (gas leeg, benzine te oud???)
voor mij was die het waard, papieren in orde, gas op de papieren en de rest moet toch ooit vervangen worden. tenzij er iemand een factuur geeft dat remmen en wiellagers recent vervangen zijn, mag je je er toch aan verwachten in de kortste tijd.
k heb 1500€ neergeteld om de remmen en wiellagers te vervangen, wiellagers waren ook op de naven ingesleten. nieuwe as was +2K dus dat zag ik ook niet zitten. in totaal zat ik toch aan 5000-5500€ voor die gekeurd en rijdend was.
achteraan de bak was zo een constructie met staven gemaakt zodat die lange balken kon dragen. dit is blijkbaar eens ingezakt met een hoog gewicht erop waardoor het dak zwaar beschadigd was

nu heb ik die auto al een 8jaar daily rondrijnden en heb er bijzonder weinig last van. de roest werd deels opgelast en de rest gewoon herverfd (ook het dak is zo gebleven met een nieuwe laklaag op, camo zodat het minder opvalt). ik had ook centimeter dikke brokken plamuur die eraf vielen hoor.
zo is die nu ongeveer, zoom maar eens in op het dak, de gekitte dakrand, wielranden achteraan. ik plamuur niks meer, liever licht gedeukt dan dikke plamuur erop
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/dodg ... 2_0118.jpg
voor minder dan 3K ga je niet veel deftigs meer vinden. plaatwerk is allemaal op te lassen, zolang dat het chassis maar goed is. prijzen van vroeger zijn nu niet meer. ik kocht mijn eerste auto voor 625€ met keuring en reed er 4jaar zonder problemen mee rond. tegenwoordig heb je voor minder dan 1000€ echt niks meer van auto. als je een beetje deftige dodge wil die zowat rijklaar is en niet perfect, ga je toch tussen 3-5k zitten hoor. de mijne stond een 3jaar geleden voor 3K te koop (afbieding kon nog), en de hoogste biedingen die ik kreeg was 800€ enzo. daarvoor blijft die mooi hier. het enige defect op die 3jaar nu is een kapotgevrozen radiator geweest. heb ik gewoon hersoldeerd en steekt er weer in. alsook de accu was kapot (zit 2dehandse in van 25€).
had ik die volledig moeten oplassen destijds, plamuren en spuiten, was die zo over de 10K gegaan. je kan dus geen perfecte vinden aan een spotprijs. ofwel zijn ze geplamuurd voor verkoop, ofwel koop je een lelijk uitziende.
in belgie kan je misschien nog ene vinden, daar is die 40jaar belastingsregel nog niet ingevoerd en zijn dit gewoon oude bakken. k zou ook niet te lang wachten want belgie wil het lichte vracht (grijs kenteken) voor partikulieren afvoeren. deze dodges zijn oud genoeg om dat onder oldtimertarief te vallen en zullen meer waard worden dan een jongere ram
http://www.2dehands.be/markt/2/dodge%20 ... &pc_id=998
toen ik de mijne kocht, wist ik er eentje staan voor 2500€, gekeurd maar geen gas installatie (kost je in belgie nog eens 3K erbij).
een 2de wist ik staan voor 2000€ maar die had luxemburgse papieren
en dan diegene die ik kocht voor 2000€ met verouderde gasinstallatie (maar had gas op papier), remmen kapot, wiellagers kapot, gas installatie te vernieuwen, overal plamuur aan het scheuren, roeste wielranden achteraan...
de motor startte bij aankoop, maar bleef niet lopen (gas leeg, benzine te oud???)
voor mij was die het waard, papieren in orde, gas op de papieren en de rest moet toch ooit vervangen worden. tenzij er iemand een factuur geeft dat remmen en wiellagers recent vervangen zijn, mag je je er toch aan verwachten in de kortste tijd.
k heb 1500€ neergeteld om de remmen en wiellagers te vervangen, wiellagers waren ook op de naven ingesleten. nieuwe as was +2K dus dat zag ik ook niet zitten. in totaal zat ik toch aan 5000-5500€ voor die gekeurd en rijdend was.
achteraan de bak was zo een constructie met staven gemaakt zodat die lange balken kon dragen. dit is blijkbaar eens ingezakt met een hoog gewicht erop waardoor het dak zwaar beschadigd was

nu heb ik die auto al een 8jaar daily rondrijnden en heb er bijzonder weinig last van. de roest werd deels opgelast en de rest gewoon herverfd (ook het dak is zo gebleven met een nieuwe laklaag op, camo zodat het minder opvalt). ik had ook centimeter dikke brokken plamuur die eraf vielen hoor.
zo is die nu ongeveer, zoom maar eens in op het dak, de gekitte dakrand, wielranden achteraan. ik plamuur niks meer, liever licht gedeukt dan dikke plamuur erop
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/dodg ... 2_0118.jpg
voor minder dan 3K ga je niet veel deftigs meer vinden. plaatwerk is allemaal op te lassen, zolang dat het chassis maar goed is. prijzen van vroeger zijn nu niet meer. ik kocht mijn eerste auto voor 625€ met keuring en reed er 4jaar zonder problemen mee rond. tegenwoordig heb je voor minder dan 1000€ echt niks meer van auto. als je een beetje deftige dodge wil die zowat rijklaar is en niet perfect, ga je toch tussen 3-5k zitten hoor. de mijne stond een 3jaar geleden voor 3K te koop (afbieding kon nog), en de hoogste biedingen die ik kreeg was 800€ enzo. daarvoor blijft die mooi hier. het enige defect op die 3jaar nu is een kapotgevrozen radiator geweest. heb ik gewoon hersoldeerd en steekt er weer in. alsook de accu was kapot (zit 2dehandse in van 25€).
had ik die volledig moeten oplassen destijds, plamuren en spuiten, was die zo over de 10K gegaan. je kan dus geen perfecte vinden aan een spotprijs. ofwel zijn ze geplamuurd voor verkoop, ofwel koop je een lelijk uitziende.
in belgie kan je misschien nog ene vinden, daar is die 40jaar belastingsregel nog niet ingevoerd en zijn dit gewoon oude bakken. k zou ook niet te lang wachten want belgie wil het lichte vracht (grijs kenteken) voor partikulieren afvoeren. deze dodges zijn oud genoeg om dat onder oldtimertarief te vallen en zullen meer waard worden dan een jongere ram
http://www.2dehands.be/markt/2/dodge%20 ... &pc_id=998