Trommelremmen achter, blokkeren, overberemd etc
btw, nu ff een vraag over dit onderwerp.
als je alles terugmonteerd, dus trommels terug, die 6kant moer terug, en dan dat plaatje met omgekrulde randjes, en dan weer die zeskant moer.
vervangen jullie dat middenplaatje met die randjes? bij mij zijn daar al 2 van die lipjes afgebroken, en een 3de staat op afscheuren
als je alles terugmonteerd, dus trommels terug, die 6kant moer terug, en dan dat plaatje met omgekrulde randjes, en dan weer die zeskant moer.
vervangen jullie dat middenplaatje met die randjes? bij mij zijn daar al 2 van die lipjes afgebroken, en een 3de staat op afscheuren
Hey,
Dat "middenplaatje" zorgt ervoor dat je moeren niet loslopen. die lipjes moeten zowel de binnenste als de buitenste moer borgen.
Als je dus voldoende lipjes overhebt om naar binnen en naar buiten te buigen is er nix aan de hand. Ik heb zelf alle lipjes omgebogen die ik omgebogen kreeg
Grtzz,.,., XraunX
Oja van meneer Maas in Liessel heb ik geleerd dat je opwaartse en neerwaartse remschoenen hebt...en dat het knap stom is als je deze door elkaar haalt. :p
Dat "middenplaatje" zorgt ervoor dat je moeren niet loslopen. die lipjes moeten zowel de binnenste als de buitenste moer borgen.
Als je dus voldoende lipjes overhebt om naar binnen en naar buiten te buigen is er nix aan de hand. Ik heb zelf alle lipjes omgebogen die ik omgebogen kreeg
Grtzz,.,., XraunX
Oja van meneer Maas in Liessel heb ik geleerd dat je opwaartse en neerwaartse remschoenen hebt...en dat het knap stom is als je deze door elkaar haalt. :p
ik heb er een 2tal die naar binnen zijn geplooid, en 2 naar buiten. 2 ontbrekende, en ik dacht nog 2 die niet gebruikt werden (reserve voor als ze weer uit elkaar moeten).
hoe herken je die remschoenen dan? op mijn capris zijn alle remschoenen gelijk totdat je ze monteerd. naar de rijrichting toe moet je die 90 hoek van de remvoering ff afvijlen naar 2x45°
hoe herken je die remschoenen dan? op mijn capris zijn alle remschoenen gelijk totdat je ze monteerd. naar de rijrichting toe moet je die 90 hoek van de remvoering ff afvijlen naar 2x45°
Hoi DeeTeBee-ers ,
remschoenen zijn aan beide kanten op
ga dus nieuwe bestellen
mijn binnenste borgring zat alleen om de achterste moer, en niet de voorste
Dus zal de voorste moer ook doen
groetjes Henk_W200
remschoenen zijn aan beide kanten op
ga dus nieuwe bestellen
mijn binnenste borgring zat alleen om de achterste moer, en niet de voorste
Dus zal de voorste moer ook doen
groetjes Henk_W200
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
mijn remmen beginnen steeds minder goed hun werk te doen en het waarschuwingslampje gaat dan ook branden :(
ik heb het hele spul goed ontlucht en de remmen zien er ogenschijnlijk goed uit.
het remstof reservoir zit vol, er zijn geen sporen van lekkage en de remolie is een half jaar terug vervangen (dot4)
het lijkt erop dat alleen mijn voorremmen nog werken dus zat ik te denken aan de remdrukverdeler op de chassisbalk, maar kan je daar nog wat aan stellen ofzo?
en zo ja hoe? ik kan hier niets over vinden in de toch talloze remtopics ???
ik heb het hele spul goed ontlucht en de remmen zien er ogenschijnlijk goed uit.
het remstof reservoir zit vol, er zijn geen sporen van lekkage en de remolie is een half jaar terug vervangen (dot4)
het lijkt erop dat alleen mijn voorremmen nog werken dus zat ik te denken aan de remdrukverdeler op de chassisbalk, maar kan je daar nog wat aan stellen ofzo?
en zo ja hoe? ik kan hier niets over vinden in de toch talloze remtopics ???
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
-
- Contacteer:
Hoi Frenkie,
Volgens de diverse technische boeken die ik heb over de W200 is er niks te stellen!
In alle gevallen staat er bij het niet(goed) functioneren de unit vervangen.
Echter je meld dat hij slechter gaat remmen en de lamp gaat branden dit zou toch moeten inhouden dat hij drukverschil meet je kunt even kijken als hij zo slecht remt en dus het lampje gaat branden of dat nog zo is met een van je remsystemen uitgesloten.
Dan weet je of je het voor of achter moet zoeken.
(ik doe dat met een plaatjes griptang op de remslang)
Als je regelaar kapot is en er mankeert absoluut niks aan je remmen, zou je nog wel een reguleren nood stop moeten kunnen maken
Groet Arie
Volgens de diverse technische boeken die ik heb over de W200 is er niks te stellen!
In alle gevallen staat er bij het niet(goed) functioneren de unit vervangen.
Echter je meld dat hij slechter gaat remmen en de lamp gaat branden dit zou toch moeten inhouden dat hij drukverschil meet je kunt even kijken als hij zo slecht remt en dus het lampje gaat branden of dat nog zo is met een van je remsystemen uitgesloten.
Dan weet je of je het voor of achter moet zoeken.
(ik doe dat met een plaatjes griptang op de remslang)
Als je regelaar kapot is en er mankeert absoluut niks aan je remmen, zou je nog wel een reguleren nood stop moeten kunnen maken
Groet Arie
Meest waarschijnlijk is dat je achterremschoenen ver versleten zijn en het systeem de cilinders dus ver moet uitdrukken. Hierdoor zakt het peil in de hoofdremcilinder ook ver en zorgt dus voor een waarschuwing via de sensor op de remverdeler.
Zodra je het rempedaal loslaat, komen de cilinders weer terug en zal het peil in de hoofdremcilinder ook normaal zijn.
Zodra je het rempedaal loslaat, komen de cilinders weer terug en zal het peil in de hoofdremcilinder ook normaal zijn.
Gerhart
-
Let ook op de diameter van je trommels , het kan namelijk heel goed zijn dat je het nog niet opgelost hebt met alleen nieuwe remschoenen !! de max diameter mag geloof ik niet meer zijn dan 306,32 mm. (maar als het goed is kun je de exacte maat ook hier op 't forum vinden).
J-P.
J-P.
NOTHING BEATS CUBIC INCHES !!!!
zo vandaag de remschoenen vervangen, deze waren zoals verwacht behoorlijk versleten.
ook zat er flink wat vuil in de trommel, dus alles uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt
de diameter van de trommels was gelukkig nog ruim voldoende.
dus na alles weer in elkaar gezet en goed ontlucht te hebben, effe proberen.
stukkie rijden en flink de rem intrappen
gaat weer dat klote brakelampie branden :(
hij remt nu wel weer een stuk beter maar het probleem is dus nog niet opgelost.
zaterdag ga ik maar eens kijken of ik die zelfstellers nog wat verder omwijd kan zetten ook al lijkt het erop dat deze goed zouden moeten werken.
Edited By frenkie on 1200421055
ook zat er flink wat vuil in de trommel, dus alles uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt
de diameter van de trommels was gelukkig nog ruim voldoende.
dus na alles weer in elkaar gezet en goed ontlucht te hebben, effe proberen.
stukkie rijden en flink de rem intrappen
hij remt nu wel weer een stuk beter maar het probleem is dus nog niet opgelost.
zaterdag ga ik maar eens kijken of ik die zelfstellers nog wat verder omwijd kan zetten ook al lijkt het erop dat deze goed zouden moeten werken.
Edited By frenkie on 1200421055
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
de problemen lijken zich vanzelf op te lossen ???
omdat de remmen het gewoon wel weer deden maar alleen het lampje af en toe na het remmen toch weer ging branden ben ik toch maar weer gewoon met de dodge de weg op gegaan :;):
het lampje ging na vaak stoppen toch ineens wat minder vaak branden totdat hij helemaal uit bleef :D
het lijkt erop dat het systeem effe heeft moeten zetten.
bedankt iedereen
kan natuurlijk ook zijn dat het lampje stuk is gegaan :p
omdat de remmen het gewoon wel weer deden maar alleen het lampje af en toe na het remmen toch weer ging branden ben ik toch maar weer gewoon met de dodge de weg op gegaan :;):
het lampje ging na vaak stoppen toch ineens wat minder vaak branden totdat hij helemaal uit bleef :D
het lijkt erop dat het systeem effe heeft moeten zetten.
bedankt iedereen
kan natuurlijk ook zijn dat het lampje stuk is gegaan :p
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)