Pagina 3 van 4

Geplaatst: 01 mar 2007 20:34
door Gerhart
maui schreef:Met wat voor banden ik rij? hoezo :D

gewoon zelf gemaakte banden....
Kniebanden, enkelbanden, zwembanden??? ??? :p

Geplaatst: 01 mar 2007 22:01
door Willy
Gerhart schreef:Mijn gedachtengang is als volgt... (enz)

Ha Gerhart,

Heel duidelijk. Ik denk dat we zeker op 1 lijn zitten, alleen op het gebied van de verantwoordelijkheid van een fabrikant blijf ik toch altijd m'n twijfels houden. Ik ben tenslotte degene die de onderdelen monteert. Ik zou dan ook graag zwart op wit willen hebben dat het ook daadwerkelijk wettelijk is toegelaten.

Ik geef toe dat als ik het gevoel heb dat ik me in een grijs gebied begeef, ik vaak het idee heb dat het dan ook niet meer uit maakt of het donker- of lichtgrijs is en dat is inderdaad niet altijd goed.

Zoals je al zegt kan een beetje discussie heel leerzaam en verhelderend zijn. Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, maar hoop wel dat er af en toe iemand is die iets kan doen met een opmerking die ik maak, zonder dit nou meteen als bijbelse waarheid aan te nemen.

See you! :)

Geplaatst: 12 mar 2007 00:46
door 99-1132613910
heb ze eronder! zal ff de oude u-bolts op de foto zetten, hoe ze eraan toe waren. niet veilig iig...
nu de voorkant nog.... ???

Geplaatst: 13 mar 2007 21:58
door stillewillie
Hallo je moet gewoon een veer paket van achter nemen
en de 1 eerste veer blad waar de voor veren aan het chassis mee vast zit gebruiken en 3 veren van achter gebruiken dan kont hij een heel stuk oom hoog en het is veilig m.v.g stillewillie

Geplaatst: 27 mar 2007 23:42
door 99-1132613910
supurrrr, gelijk proberen!

Geplaatst: 28 mar 2007 07:45
door JanDodge
Ik heb ze zelf net U-BOLTS gekocht ,bij VAN DAM.
deze zijn van het merk RANCHO,de kosten waren 98 euro
Hij is ook verhuist ,hier het juiste adres
D VAN DAM JR BV
STEENOVEN 14
3911 TR RHENEN
TEL 0317-619629
FAX 0317-619719
E-MAIL VAN.DAM@WXS.NL

GR JAN




Edited By JAN/DODGE on 1175060943

Geplaatst: 29 mar 2007 01:09
door 99-1132613910
ik heb bij b&s in tiel een ophogingsset voor achter besteld (Rancho 4") dat is 2 blokken en vier maal square u-bolts voor zoon 116 euro ex, en ubolts voor de vooras zoon 60 euri ex. plus verzendkosten komt dat neer op zoon 220 euro. dat is zonder de schokbrekers en bladveren. schokbrekers kosten btw 67.25 euro per stuk (rancho rs5000) maar wel de volgende dag in huis

Geplaatst: 03 feb 2009 21:18
door smoky joe
Hallo

Een hoop getyp over bladveren net wat ik zoek, alleen ik heb er voor blokken onder die ik wil verwijderen. En mijn bladveren staan recht (bijna andere kant op). Hoe krijg ik nu de juiste hoogte weer met bladveren en nieuwe schokdempers? En kun je beter vervangen of vernieuwen als ik ga vervangen dan zijn die dingen ook wel 20 jaar oud. Wat is het beste en goedkoopste :) Dat gaat vast niet samen. Zijn die van een ambulance ook beter.

Gr Klaas

Geplaatst: 03 feb 2009 22:40
door Robbie
stillewillie schreef:Hallo je moet gewoon een veer paket van achter nemen
en de 1 eerste veer blad waar de voor veren aan het chassis mee vast zit gebruiken en 3 veren van achter gebruiken dan kont hij een heel stuk oom hoog en het is veilig m.v.g stillewillie
Dat is de manier.
Wat je ook nog kunt doen is je zeg maar moederblad opnieuw laten buigen bij een bladveer specialist.

De voorkant heeft dan ongeveer 10cm lift.

Geplaatst: 04 feb 2009 13:00
door country4all

Geplaatst: 05 feb 2009 19:59
door Gerhart
Heb de link even opnieuw gedaan, Jan.
Eeltink veertechniek
Ze kunnen alles maken; precies hetzelfde zoals je nu hebt, maar ook net zoveel hoger (of lager) als je wilt.

Geplaatst: 06 feb 2009 20:25
door smoky joe
Hallo

Heb gister even een mail gestuurd naar Eeltink, maar helaas nog geen reactie. Ben best wel benieuwd wat dat nu kost In 2009, en of dat ook een optie is

Zijn de blokken die achter tussen de as en bladveren zitten wel standaard,die heb ik voor ook en die wil ik wel graag eronderweghalen.

klaas

Geplaatst: 06 feb 2009 21:20
door Kurt
Achter horen die blokken er tussen, maar voor niet. Er zit trouwens ook verschil in links en rechts van de blokken.
Een paar weken geleden ben ik nog nieuwe veerstroppen wezen halen bij Eeltink. Voor vier stuks incl de moeren (M14) was ik 95 euro kwijt. Dit waren dan wel ronde stroppen en geen vierkante, want ik heb gelijk een u-bolt flip gedaan bij mijn crosser.

Geplaatst: 07 feb 2009 14:15
door Robbie
Hebben ze je ook verteld bij Eeltink dat je ze af en toe even moet na trekken?

Hadden ze bij mij wel gedaan, als ik het me goed herinner zaten ze bij mij na de derde keer controleren echt vast.

Geplaatst: 07 feb 2009 20:29
door smoky joe
Moi

U bolt flip?

Wat moet ik me daar bij voorstellen.

Klaas