Pagina 3 van 3

Geplaatst: 24 dec 2009 10:43
door Robbedoes
@Laurens:
Het lijkt erop dat je ergens een enorme overgangsweerstand hebt.
Heb je alle massapunten nagekeken en schoongemaakt?
Goed roestvrij maken en insmeren met zuurvrije vaseline.
:cool:

Geplaatst: 24 dec 2009 12:32
door skiere
ed!blij te horen dat hij weer wil.als ik zo hoor uit je verhaal zijn de componenten niet stuk,maar misschien de contackten van de draden wat geoccideerd.door de stroomstoot(+ op de bobinne) moet ergens een contackt terug aangepakt zijn,door de vonk.
toch misschien eens alle contackten controleren met wat schuurpapier massa's en andere contackten proper maken,en contackt spray doet ook wonderen.

grtn nico

Geplaatst: 24 dec 2009 17:58
door nelis w200
hoi laurens,
ik heb ook gehad dat ik ongeveer 12 volt mete op de bobine, maar tijdens et starte kakte hij helemaal in naar maar een paar volt. bij mij was de stekker van et contactslot de boosdoener. daar zat dus een veel te grote weerstand in. ik heb toen andere stekkers gemonteerd en toen was het over, meteen weer starten.
hoop dat je hier wat mee kan, succes

gr. niels

Geplaatst: 24 dec 2009 19:26
door Laurens
@ Nelis, hier kan ik idd wat aan hebben,

bij mij is het echter net iets anders,

ik meer zo los op de draad 12 v (op contact), zodra ik de draaid, (nog steeds op contact) aansluit op de bobine, daalt de spanning naar 3 volt

Geplaatst: 25 dec 2009 15:19
door Kurt
Dat zal toch een slechte verbinding zijn Laurens. Het kan goed dat je 12v meet als je de draad los haalt. Er zit dan immers geen verbruiker aangsloten, dus er loopt geen stroom (ampere) door de draad. Ga je dan de draad aansluiten op een verbruiker (bobine in dit geval) dan gaat er een stroom lopen, en een overgangsweerstand in bijv een stekker is dan de oorzaak dat de spanning daalt.
Ben ook geen elektro technicus, dus vebeter me als ik het fout heb aub.

Geplaatst: 25 dec 2009 15:23
door Kurt
Verder is er maar 1 manier om uit te vinden waar de slechte verbinding zit. Zoals Dick ook al schreef: Systematisch te werk gaan. Dus bedradings schema er bij en meten. Volg de draad naar de bobine vanaf het begin, dus bij + accu en meet met contact aan op alle verbindingen in die route tot aan de + bobine.

Eddie, die van jou doet het nog steeds?




Edited By Kurt on 1261751081

Geplaatst: 25 dec 2009 20:48
door 76 w200
hoi kurt
gisteren weer lekker rondje gereden , zonder problemen :p

denk dat het idd in de stekkers/bedrading zit

iig bedankt voor de tips
gr ed