Pagina 3 van 3

Geplaatst: 04 okt 2008 11:12
door Arie
Hoi,

Even voor de duidelijkheid: :;):

Onderhoud aan een accu is enkel en alleen volhouden dus op gezette tijden even aan de acculader of beter druppellader en niveau water controleren.
Nooit ontladen of accuzuur bijvullen of de lader/druppellader er aan laten hangen.
Als die niet echt afslaat.

En een onderhouds vrije accu is absoluut niet het zelfde als een gel accu!


Groet Arie

Geplaatst: 05 okt 2008 13:06
door Brutus
Ik heb voor de geintereseerde een stukje geschreven over een "accu" en hoe er mee om te gaan.
Misschien dat ik er anderen net zo mee kan helpen dan dat ik geholpen ben.
ps. Ik ben er nog niet aan uit of mijn accu kapot is of niet.
Het stukje is te lezen op mijn website onder "Techniek".

klik

Geplaatst: 12 okt 2008 01:09
door bastian
juist ,ik heb van de zomer een gebruikte vrachtwagen gekocht en deze even weg gezet met twee nieuwe accu s erin :na drie weken niks gin puf meer ,ik meet nog maar vier komma vijf volt aan de polen en vrees t ergste . na een dag laden kan ik nog 11,7volt stabiel krijgen op de polen . Ik denk die zijn kapot en ben 200euro armer maar wie schets mijn verbazing dat ik gewoon een vier cilinder diesel motor kan starten en ook nog na drie dagen !normaal is t onder de 12,10 volt weinig leven meer in de accu .

Geplaatst: 24 okt 2008 12:13
door Brutus
Nou , ik heb me toch maar een nieuwe accu aangeschaft.
Na 2 weken onder de druppellader kon ik nog maar net 1 keer starten.
Maar met de nieuwe accu vroemmmmmmmmm.
We kunnen gaan rijden want hij is van de week ook goedgekeurd voor de apk.