wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?
ook een leuke ducktape stoel zeg. waarom zet je er geen hoes over?
zo was de mijne 5jaar terug
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
en heb er zelf een hoes op gemaakt. stuk groene stof genomen (een soort van waterwerend plastiek). dubbel gelegd en 2 spanriemen voor een aanhangwagen opgelegd en vast gestikt.
dan die op de zetel gelegd en spanriemen vast getrokken.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
en nu na 5jaar zit alles nog steeds goed
zulke spanriemen
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
zo was de mijne 5jaar terug
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
en heb er zelf een hoes op gemaakt. stuk groene stof genomen (een soort van waterwerend plastiek). dubbel gelegd en 2 spanriemen voor een aanhangwagen opgelegd en vast gestikt.
dan die op de zetel gelegd en spanriemen vast getrokken.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
en nu na 5jaar zit alles nog steeds goed
zulke spanriemen
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
ja die bank staat ook nog op het lijste, maar dat vind ik nu nog niet zo nodig, eerst maar eens zorgen dat die door de apk komt en een beetje fatsoeneren, bovendien moet er eerst nieuw schuim in, want ik zit haast met mijn kont op de grond! ik heb ooit eens een offerte gevraagd om die bank opnieuw te laten stofferen met nieuw schuim erin, maar dat moest toen iets van 350 euro kosten, toen vond ik het even meer zo nodig :D
ziet er wl beter uit moet een hoes idd
Edited By smoky on 1307865240
ziet er wl beter uit moet een hoes idd
Edited By smoky on 1307865240
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
gewoon een hoop schuim zoeken uit een oude zetel. en dan met zo een vleessnijmachien kan je er fijne repen van maken.
je kan die dan lijmen op je oude bank.
zo eentje dus
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>.
macgyver stijl restoratie. k had beter eens fotos genomen toen ik de mijne herstelde. zou veel mensen op ideeen kunnen brengen
Edited By fcapri on 1307866021
je kan die dan lijmen op je oude bank.
zo eentje dus
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>.
macgyver stijl restoratie. k had beter eens fotos genomen toen ik de mijne herstelde. zou veel mensen op ideeen kunnen brengen
Edited By fcapri on 1307866021
koker afgelast
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
......
onderkant dorpels vast gepunt
uitlaat dicht gebakken
asje van klep in de uitlaat gesmeerd
chassis nr leesbaar gemaakt
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
......
onderkant dorpels vast gepunt
uitlaat dicht gebakken
asje van klep in de uitlaat gesmeerd
chassis nr leesbaar gemaakt
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
Vandaag eindelijk viavia een gebruikt stuurhuis ontvangen met daarop de gezochte 'Pressure Control Valve Body'.
Deze op- mijn nieuwe stuurhuis overgezet en alles op de B300 gemonteerd.
Stuursysteem doorgespoeld.
Komen er vreemde geluiden uit de stuurpomp.
???
Klinkt alsof er een lager is overleden.
:(
Eerst maar eens naar de APK.
Daarna een andere stuurpomp monteren. :(
(je kan er echt heel goed bij, maar niet heus)
De bus stuurt in ieder geval weer.
Deze op- mijn nieuwe stuurhuis overgezet en alles op de B300 gemonteerd.
Stuursysteem doorgespoeld.
Komen er vreemde geluiden uit de stuurpomp.
???
Klinkt alsof er een lager is overleden.
:(
Eerst maar eens naar de APK.
Daarna een andere stuurpomp monteren. :(
(je kan er echt heel goed bij, maar niet heus)
De bus stuurt in ieder geval weer.
Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
na enkele flinke ritten (bij elkaar zo'n 700 km) begon de B300 ineens raar te tikken.
Eerst dacht ik dat het een kleplichter was en even later leek het op een lekke header-pakking.
Uiteindelijk bleek het een losgeraakte bougiedop en een laag olie-peil te zijn.
Ik was er net op tijd bij.
???
Enfin, olie bijgevuld, bougiedop vastgedrukt op de bougie, meteen de ontsteking wat bijgedraaid zodat de motor wat soepeler loopt.
:;):
Daarna meteen maar de twee zijdeuren aangepakt.
Deze waren kaarsverrot aan de onderkant.
Ik had al twee harde deuren klaar staan.
Ramen en sluitwerk overgezet en de 'nieuwe' deuren gemonteerd.
De bus tocht nu ineens een stuk minder en het uitlaatgeluid is nu ook een stuk beschaafder in de cabine.
:p
Nog nog de aansteker aansluiting nalopen, zodat de koelbox aangesloten kan worden voor de vakantie en nieuwe koolborstels in de dynamo steken.
:;):
Na de vakantie ga ik de achterdeuren en de rechtervoordeur aanpakken, daarna kan hij strakgemaakt worden en in de primer gezet worden.
Ooit wordt het nog wel eens wat.
Eerst dacht ik dat het een kleplichter was en even later leek het op een lekke header-pakking.
Uiteindelijk bleek het een losgeraakte bougiedop en een laag olie-peil te zijn.
Ik was er net op tijd bij.
???
Enfin, olie bijgevuld, bougiedop vastgedrukt op de bougie, meteen de ontsteking wat bijgedraaid zodat de motor wat soepeler loopt.
:;):
Daarna meteen maar de twee zijdeuren aangepakt.
Deze waren kaarsverrot aan de onderkant.
Ik had al twee harde deuren klaar staan.
Ramen en sluitwerk overgezet en de 'nieuwe' deuren gemonteerd.
De bus tocht nu ineens een stuk minder en het uitlaatgeluid is nu ook een stuk beschaafder in de cabine.
:p
Nog nog de aansteker aansluiting nalopen, zodat de koelbox aangesloten kan worden voor de vakantie en nieuwe koolborstels in de dynamo steken.
:;):
Na de vakantie ga ik de achterdeuren en de rechtervoordeur aanpakken, daarna kan hij strakgemaakt worden en in de primer gezet worden.
Ooit wordt het nog wel eens wat.
Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
Ik heb vorig jaar een lier gekregen van een collega, is "maar" 6000 LBS, dus wat aan de lichte kant, maar een gegeven paard moet je niet in de bek kijken.
deze moest er nu maar eens op, maar ik wilde niet mijn hoofdaccu voor de lier gebruiken, dus er most een 2e accu bijkomen. maar voor het laden, wat bij zon V8 al niet denderend is ivm met de lage toeren, moest er ook maar en 2e dynamo onder de kap. Mooi plekkie voor gevonden, boven de stuurpomp
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
hierbij had ik alleen wel het probleem dat ik met geen mogelijk met een V snaar bij de krukaspoelie kon komen. dus de oplossing was de oude dynamo, welke toch al versleten lagers had, vervangen door 1 met een dubbele poelie, en dan de snaar daar bij op zetten
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Nu was dat probleem opgelost, en netjes de 2e accu erbij gezet.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Hierna ben ik de lierbak gaan maken. we hadden op het werk nog een restje H balk van 10mm rondzwerven, wat na wat meetwerk EXACT tussen mn voorste chassisbalken paste hier heb ik dus even de slijper in gezet en een mooie bak van gemaakt
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Hier daarna mooi de lier in gezet en de kabel weggewerkt
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
S´avonds kwam uipko bij me langs voor een fan, en die zei toen, mooi, maar waarom hangt ie zo laag en ver naar voren? kan je hem niet beter bovenop je chassisbalken zetten ipv ertussen? dat was nog niet eens bij me opgekomen! dus de volgende dag gelijk de slijper in het voorfront gezet om ruimte te maken
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Gelukkig was het voorfront ook helemaal niet verrot ](*,) :-"
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Wat pas en meetwerk verder
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Liertje erop
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Lier ook nog maar even uit elkaar gehad. zag er prima uit, alleen het vet was wat uitgedroofd, dus wel even nieuwe in gedaan
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
na een laagje verf
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik begon me alleen steeds meer te irriteren aan de 10 kleuren zwart (grijs) wat er op zat, dus ik had besloten om haar te trakteren op een vers laagje verf, om te beginnen met de laadbak.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Hier is goed het verschil te zien tussen zwart en grijs :-"
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik wou gisteren de cabine en de voorkant gaan verven, maar nadat ik de hele auto had geschuurd ging het regenen, dus heb alleen maar de grill binnen kunnen doen
vandaag nadat ik terug kwam van mn werk scheen het zonnetje, dus snel Bonnie afgenomen en de roller gepakt!
helaas ging het vlak nadat ik klaar was met verven 10 sec sputteren, en heb ik nu hele "mooie" druppels op de verf zitten, zal wel nog een laagje overheen moeten dus om het mooi te maken.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
deze moest er nu maar eens op, maar ik wilde niet mijn hoofdaccu voor de lier gebruiken, dus er most een 2e accu bijkomen. maar voor het laden, wat bij zon V8 al niet denderend is ivm met de lage toeren, moest er ook maar en 2e dynamo onder de kap. Mooi plekkie voor gevonden, boven de stuurpomp
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
hierbij had ik alleen wel het probleem dat ik met geen mogelijk met een V snaar bij de krukaspoelie kon komen. dus de oplossing was de oude dynamo, welke toch al versleten lagers had, vervangen door 1 met een dubbele poelie, en dan de snaar daar bij op zetten
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Nu was dat probleem opgelost, en netjes de 2e accu erbij gezet.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Hierna ben ik de lierbak gaan maken. we hadden op het werk nog een restje H balk van 10mm rondzwerven, wat na wat meetwerk EXACT tussen mn voorste chassisbalken paste hier heb ik dus even de slijper in gezet en een mooie bak van gemaakt
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Hier daarna mooi de lier in gezet en de kabel weggewerkt
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
S´avonds kwam uipko bij me langs voor een fan, en die zei toen, mooi, maar waarom hangt ie zo laag en ver naar voren? kan je hem niet beter bovenop je chassisbalken zetten ipv ertussen? dat was nog niet eens bij me opgekomen! dus de volgende dag gelijk de slijper in het voorfront gezet om ruimte te maken
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Gelukkig was het voorfront ook helemaal niet verrot ](*,) :-"
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Wat pas en meetwerk verder
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Liertje erop
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Lier ook nog maar even uit elkaar gehad. zag er prima uit, alleen het vet was wat uitgedroofd, dus wel even nieuwe in gedaan
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
na een laagje verf
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik begon me alleen steeds meer te irriteren aan de 10 kleuren zwart (grijs) wat er op zat, dus ik had besloten om haar te trakteren op een vers laagje verf, om te beginnen met de laadbak.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Hier is goed het verschil te zien tussen zwart en grijs :-"
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik wou gisteren de cabine en de voorkant gaan verven, maar nadat ik de hele auto had geschuurd ging het regenen, dus heb alleen maar de grill binnen kunnen doen
vandaag nadat ik terug kwam van mn werk scheen het zonnetje, dus snel Bonnie afgenomen en de roller gepakt!
helaas ging het vlak nadat ik klaar was met verven 10 sec sputteren, en heb ik nu hele "mooie" druppels op de verf zitten, zal wel nog een laagje overheen moeten dus om het mooi te maken.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Vandaag alle vloeistoffen gecontroleerd en op peil gebracht, moeren van de voorste veerstroppen maar eens ingespoten met WD 40. Dit i.v.m. met het eerdaags aanpassen van de voorste veerpakketten.
En.. maar weer eens trots staan kijken naar mijn W200 Crewcab :D
Het is toch mooi zo'n 78er crewcab
Gr Pieter.
En.. maar weer eens trots staan kijken naar mijn W200 Crewcab :D
Het is toch mooi zo'n 78er crewcab
Gr Pieter.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 jun 2011 20:09