Maar aangezien de APK er weer aan komt, leek me het nu een mooi moment om alles weer eens goed na te kijken en schoon te maken. Op het werk was nog plek in de werkplaats, dus ik heb er fijn verwarmd en droog aan kunnen sleutelen.

Alle remmen maar eens los gehaald en schoongemaakt, smeernippels weer eens nalopen en vloeistoffen gecontroleerd. Verder natuurlijk het standaard probleempuntje, de handremkabels maar eens aangepakt. Alleen nu nog even wachten op een paar onderdelen van de uitlaat en dan kan ik op keuring.
Aangezien ik nu toch er aan bezig was, en ik er de tijd voor had, heb ik ook maar eens een HEI op mijn blok geplaatst. Op facebook kreeg ik de tip om de oliedruksensor met een knietje te monteren, zo heb je net iets meer plaats voor de HEI om te draaien en hem af te stellen.

Aan de andere kant het stangenstelsel iets verbogen om plaats te krijgen, alleen nu is de stand van de stangen net iets anders. Kan je die afstellen of maakt dat niet zo veel uit?

Ik heb meteen alle ongebruikte draden uit de kabelboom gehaald en alle onnodige onderdelen weggehaald. Ik had al eerder een dynamo geplaatst met interne spanningsregelaar, dus ook die draden konden weg. Ik heb alleen nog even zitten kloten om te kijken hoe ik de signaaldraad van het veiligheidsrelais van de gasinstallatie aan moest sluiten. Normaal zat die op de kabel tussen de bobine en de verdeler maar die heb ik niet meer. Nu heb ik hem op de toerentelleraansluiting van de HEI gezet, maar ik las op internet dat dat eigenlijk niet alles is. Hoe hebben jullie dat zitten?
Helaas kwam ik er na het plaatsen van de HEI achter dat mijn stroboscoop het leven heeft opgegeven, dus ik moet nog even een nieuwe aanschaffen om de ontsteking goed af te stellen. Ben benieuwd of ik veel verschil ga merken met het oude systeem, ben alleen al blij dat het zo een stuk betrouwbaarder is geworden.