Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Mijn W200

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
area51

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

Met de uitlaatspruitstukken, als je op gas rijd heb je er wel niet zo veel last van, dat weet ik, maar hier moet ie verplicht ook op benzine kunnen rijden.
wie heeft die vlinderklep die nog in de uitlaat zit nog in goede werkende staat? dat is toch nodig als ie bij koude motor vlug lekker wil lopen als ik me niet vergis?
zijn daar eventueel nog onderdelen van te krijgen?
groet, Bart
Brammie2

Bericht door Brammie2 »

Volgensmij werkt die van mij nog. Dat is idd dat bij koude motor de vlinderklep dichtgezet wordt waardoor de uitlaatgassen door een kanaal door het inlaatspruitstuk stromen. Hierdoor warmt de motor sneller op en wordt ook het benzinemengsel al wat opgewarmt waardoor het beter ontbrand. Ik heb ook eens gelezen dat dat voor LPG weer wat nadeliger is, want dan heb je liever een wat koudere inlaat als ik het goed begrepen heb.
Bram
area51

Bericht door area51 »

Ok, maar die van mij werkt nu niet optimaal, en daar ben ik niet blij mee, omdat ie nu even alleen op benzine moet lopen.
als de hele straat wit dichtstaat van de rook... :bbq :yes
groet, Bart
Brammie2

Bericht door Brammie2 »

Had gister en vandaag wat tijd over (moest thuisblijven ivm het corona gedoe :nuts ) dus ik ben maar eens begonnen met mijn dashboard op te knappen. Met een dremel de gaten van de meters wat groter gemaakt zodat mijn nieuwe meterset erin past en alles weer eens opnieuw in de verf gezet. Eerst met zincspray maar die viel toch wat donkerder uit dan gedacht, dus toen nog een laagje zilveren verf erover. Ziet er weer uit als nieuw :toppie. Morgen eens de nieuwe meters aansluiten.

Afbeelding

Afbeelding
Bram
Henk_W200
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Ziet er goed uit , netjes :toppie
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Brammie2

Bericht door Brammie2 »

Vandaag de distributieketting vervangen, de oude was toch wel vrij slap. Het was nog de originele met het aluminium nokkenastandwiel met de kunstof coating erover. Omdat ik toch de krukasdemper in mn handen had, heb ik deze ook meteen maar eens goed schoon gemaakt. Nu kan ik tenminste weer een beetje fatsoenlijk zien op hoeveel graden mijn ontsteking staat. 4 graden BTDC dus. Dit lijkt me nogal weinig, hoe ik begreep zou hij eigenlijk rond de 14 moeten staan voor op gas. Binnenkort dat maar eens afstellen, maar eerst mijn dashboard afmaken morgen.

De radiateurslangen zijn ook niet heel fris meer, dus ik ben van plan hier ook maar eens nieuwe voor te bestellen.

Afbeelding
Bram
Henk_W200
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Goed bezig :toppie

ontsteking afstellen op lpg doe ik met een lamp
Eerst haal ik de vacuüm van mijn ontsteking, stationair (600-700 toeren) heb ik hem staan op 6-7 graden
Vol gas (2000-2250 toeren) is die dan 22 graden

Dan vacuüm weer op de ontsteking, en vol gas (2000-2250 toeren) is die dan 48-49 graden

Zo weet je ook dat je vacuüm vervroeging of je mechanische vervroeging goed functioneren

Heb een nieuwe powerforce harmonic damper gekocht bij EPS in Kielwindeweer , die op de voorkant van de krukas zit
Afbeelding

Afbeelding
Brammie2

Bericht door Brammie2 »

Vandaag het dashboard teruggeplaatst en de sensoren vervangen door de sensoren die bij de nieuwe meters passen. Tankmeter ook weer aangepast door er andere weerstandjes op te solderen en alles werkte gewoon in een keer zoals het zou moeten, ben ik niet gewend :knipoog. Wat me wel direct opviel was dat de laadspanning dik 15V is, dit lijkt me een beetje hoog of niet?

Verder heb ik nog even de ontsteking grofweg afgesteld op 14 graden. Dit maakt flink wat verschil zeg. Hij trekt een stuk feller op, dus dat is zeker een verbetering. Binnenkort maar eens wat verschillende waarden uitproberen, maar daar had ik vandaag geen tijd meer voor. De topsnelheid blijft wel nog maar rond de 90-95 hangen. Ik denk dat ik eerst eens hem op benzine af ga stellen (die is nu toch lekker goedkoop geworden) en daarna langs een LPG garage ga om de LPG af te laten stellen. Denk dat hij gewoon iets te arm staat afgesteld.

Ook was de remlicht zekering voor de zoveelste keer gesprongen (lastige aan remlicht is dat je het zelf vaak niet door hebt). Toen dacht ik opeens volgensmij heeft Henk daar ook iets over geschreven op zn website. Dus toen zag ik dat ik de binnenkant van mn stuurkolom maar eens schoon moest maken. Bij mij was het niet zo erg als bij Henk, maar de kans is groot dat het evengoed daar aan lag. Toch handig, die website :toppie
Bram
Henk_W200
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Goed bezig :happy
Brammie2

Bericht door Brammie2 »

Aangezien de grens met België is dichtgegooit, en ik daardoor bijna het dubbele moet betalen voor LPG, heb ik besloten dat het nu een goed moment is om eens wat grotere dingen aan de Dodge te gaan doen.

De vorige keer met het vervangen van de distributieketting vond ik de radiateurslangen er al vrij slecht uitzien. Daar had ik dus al nieuwe voor besteld. Ook was ik al een jaar uit aan het stellen om de pakking van de uitlaatspruitstukken te vervangen. Achteraf bleek dat deze bij letterlijk iedere cilinder kapot was :bonk. Omdat ik hem binnenkort op benzine wil af gaan stellen, heb ik ook de carburateur eens losgehaald en schoongemaakt. Dat was niet heel hard nodig maar dacht kan nooit kwaad. En als laatste heb ik een nieuwe Powermaster 140A dynamo gekocht, dus die moet er ook nog eventjes opgeknutseld worden (paste gelukkig vrij aardig, heb maar een beugeltje iets hoeven aan te passen).
Op marktplaats kwam ik een Volvo 440 tegen die als onderdelen verkocht werd, en ik dacht hey die deurrubbers kan ik wel gebruiken. Dus ik heb ook weer een set verse deurrubbers erop liggen.

Tja, dan heb je je hele blok kaal liggen, waarom niet meteen even goed aanpakken en voorzien van een nieuw laagje verf? :toppie

Zo zag het eruit voordat ik begon.
Afbeelding

Alle pulleys, steuntjes en dergelijke blank gemaakt en zwart gespoten.
Afbeelding

Auto even goed ingepakt met vuilniszakken.
Afbeelding

En toen weer alles terugbouwen.
Afbeelding

Vind toch dat ik niet mag klagen over het eindresultaat. De schone motor past alleen niet echt meer in de wat minder schone motorruimte, maarja het wordt vanzelf wel weer vies. Ik heb ook nog rubber mat gekocht om tussen de wielkasten en chassis te hangen, zodat de motorruimte wat schoner blijft, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
Bram
Henk_W200
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

ziet er weer netjes uit :toppie
dodgew200v8

Bericht door dodgew200v8 »

Zag het laats toen ik langs reed, goedbezig!
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers

Phil
Brammie2

Bericht door Brammie2 »

Alweer even geleden dat ik iets heb geplaatst hier. Heb de afgelopen tijd niet heel veel meer met de dodge gedaan, er is een ander projectje bijgekomen. Ben nu bezig met een oude tractor opknappen.

Vorige week toch eindelijk maar eens de automaatbakkoeler geplaatst die ik al veel te lang heb liggen maar nooit er toe gekomen om deze erop te zetten. Nu het warmer aan het worden is heb ik deze toch graag erop zitten.

Afbeelding

Vandaag heb ik nieuwe rubber flappen naast de motor geplaatst zodat deze hopelijk een beetje schoner blijft. Aan de bijrijderskant zat wel nog een stuk van de originele flap, maar aan de bestuurderskant zat helemaal niets meer. Nu ziet het er weer een stuk beter uit. Moet zeggen dat het vrij goed gelukt is. Nu nog een keer iets van een omhulsel om de kabelboom doen, en dan ziet de motorruimte er weer een stuk beter uit.

Afbeelding

Vorige week ook nog een mooi cadeautje gekregen van iemand, een foto van mijn dodge geprint op een houten plaat. :toppie

Afbeelding
Bram
Henk_W200
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Goed bezig :toppie

Ik gebruik deze tape om alle draden bij elkaar te tapen.
3M Scotch vinyl electrical tape T33 vinyl zwart (lxb) 20mx19mm
Werkt perfect
3051005000054007061328.jpg
(33.76 KiB) Nog niet gedownload
area51

Bericht door area51 »

Henk, de ervaring die ik heb met dat soort tapes, iss dat ze na verloop van enkele jaren uitdrogen, en los gaan hangen, en nergens meer op lijken.
Is dat bij 3M (wat toch bij de betere merken hoort) ook zo?
groet, Bart
Plaats reactie