Pagina 15 van 26

Geplaatst: 23 nov 2010 20:16
door Nawt
mieters, stoer project.
Hopelijk gaat het allemaal lukken!
succes en houdt ons op de hoogte van de vorderingen.

Geplaatst: 24 nov 2010 14:38
door Robbedoes
afspraak gemaakt met rdw voor onderzoeks/identificatie keuring.
Daarbij gaan ze na of het chassisnr nog goed te lezen is etc.
Als dat in orde blijkt te zijn, dan zijn er nog weinig problemen te verwachten voor het verkrijgen van het kenteken.
:cool:

Geplaatst: 24 nov 2010 18:08
door poepie
ben bij de keuring geweest is afgekeurd omdat me chassis nr niet goed leesbaar was ben er maar met een dremel overheen gegaan en me c.o 2 was te hoog dus morgen weer een ronde

Geplaatst: 25 nov 2010 12:35
door poepie
hij is er gelukkig doorheen gekomen ook al had ik met de dremel het nr beter zichtbaar gemaakt pfffffffff

Geplaatst: 25 nov 2010 16:37
door area51
Hoi Robbedoes,

als je meer info wilt hebben of zo, moest je me maar eens een mail of pb doen, ik heb ook de complete documentatie van de M-37 serie.

groeten,

Bart

Geplaatst: 30 jan 2011 18:23
door Theft_eXP
Orginele Oliedrukzender uit de dodge gehaald, wat een troep is dat zeg.
gelijk een aftermarket zender+ metertje & toerenteller aangesloten.
Het ziet er niet uit, maar is ook maar tijdelijk. komt een nieuw dashboard in.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Die geeft tenminste nog wel iets aan stationair met een warme motor. orginele meter gaf -20PSI oliedruk aan, deze ongeveer 12 nog op 600 rpm. voldoende dus!
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

En ik had een tijdje geleden al een twinstick gemaakt voor de tussenbak. maar geen foto's van gemaakt...
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Geplaatst: 30 jan 2011 19:58
door ikke
En wat is het voordeel van deze uitvoering?
Patrick

Geplaatst: 30 jan 2011 20:29
door Theft_eXP
Meer poken is beter, dat weet toch iedereen!

Maar, ik had problemen met het schakelen van de tussenbak, hiermee kan ik de hoog/laag en de sper apart bedienen.

Geplaatst: 06 feb 2011 11:45
door Robbedoes
Ik had een doos met oude verdelers liggen, en ik dacht:
kom, laat ik eens kijken of ik daar nog wat bruikbaars van kan maken.
Twee waren echt super roestig en twee andere zagen er nog goed uit.
Toch waren die twee goed uitziende verdelers niet voor niks in die doos tercht gekomen.
Ik met een vergrootglas kijken en toen ontdekte ik, dat de isolatie van de twee draden was verdwenen, op het punt waar ze uit het rubber van de verdeler komen.
(bij de rode pijl op het plaatje.)
(NB dit is geen originele verdeler, maar slechts een voorbeeld)
Nou was dit juist bij de 'slechte' verdelers nog in orde.
Ik heb bij 1 'slechte' verdeler de ontstekingsplaat met pulsgever gedemonteerd, alles roestvrij gemaakt en ingevet en die op een 'goede' verdeler gezet.
(Uiteraard nadat ik ook daar eerst alles had uitgebouwd.)

Dat uitbouwen gaat best makkelijk.
Het lastigst is het verwijderen van de achthoekige bus op de as.

Volgens de boekjes moet je die met 2 schroevendraaiers eraf kunnen wippen, maar ik had een flinke steeksleutel, een drevel en een hamer nodig om hem eraf te krijgen bij de roestige verdeler.

Dat ging als volgt:
ik had de steeksleutel horizontaal in de bankschroef geklemd. De achthoekige bus past dan net over de steeksleutel heen. Dan zet je de drevel in het gat bovenin en met de hamer tik je het zaakje los.

Bij de niet roestige verdelen lukte het wel met 2 schroevendraaiers.

Als je alles schroeven hebt losgedraaid rondom, zitten zowel de verdeelplaat als de vacuumvervroeger los.
De vacuumvervroeger zit met een palletje tussen de verdeelplaat en de pulsgever-plaat in. Als je met een schroevedraaier de pulsgever-plaat iets omhoog wipt, kun je het palletje loswrikken en dan kan de vacuumvervroeger eraf.
Daarna kun je de verdeelplaat met de pulsgever erop uit het ontstekingshuis trekken.

Als je een pulsegever-plaat hebt die niet verroest is, kun je hem zo overzetten, anders kun je beter eerst alles even roestvrij maken.

De pulsgever-plaat zit vast aan de verdeelplaat met een 3-potig drukplaatje aan de onderkant van de verdeelplaat.
Als je dit 3-potige drukplaatje los maakt, kun je de pulsgever-plaat van de verdeelplaat afhalen en kun je overal goed bij om de roest te verwijderen.
Het verwijderen van de roest bevorderd het electrisch contact en dat zorgt dus voor een betere werking van de ontsteking.

Als je nu alle onderdelen los en roestvrij hebt, kun je de 'goede' verdeler weer gaan opbouwen:

-eerst zet je de goede pulsgever-plaat vast op de verdeelplaat. Klik het drie-potige drukplaatje goed vast.
-dan zet je de verdeelplaat met pulsgever weer terug in het ontstekingshuis.
-dan plaats je de vacuumvervroeger weer terug. het is ff friemelen om het nokje weer op zijn plek te krijgen. Let op: er zitten 2 gaten vlak naast elkaar in de pulsgever-plaat: je moet de binnenste hebben.
-zet alle schroeven weer op hun plaats.
-schroef de stelschroef van de pulsgever los en tik voorzichtig de achthoekige bus terug. Er zit een paspen in, die precies in een gleufje van de as moet passen.
-stel de pulsgever zo af, dat deze de scherpe lobben van de achthoekige bus NIET raakt!
-zet de stelschroef van de pulsgever goed vast.

Nu is de verdeler klaar voor gebruik.

Ik had startproblemen met mijn B300 sportman:
de onsteking van de bus had dus ook gestripte draden bij de ontsteking.
Ik heb de 'gereviseerde' ontsteking in de bus gezet en hij startte bijna meteen, liep ook direct een stuk rustiger en reageerde veel beter op het gas.

Als je geen 'sloopverdeler' hebt om je eigen verdeler een nieuw leven te geven, de pulsgevers zijn los te koop.
(sorry, ik heb ze zelf niet op voorraad)
:cool:

Geplaatst: 12 feb 2011 21:20
door Theft_eXP
ff een grote update!
Heb afgelopen week een tussenbak, achterbumper en achterste aandrijfas bij roadrunner vandaan gehaald.
en nog een nato trekhaak gekocht

Tussenbak in de takels om schoon te maken:
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

daarna lekker in de hammerite menie.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Het aluminium is nog niet gedaan, dat komt later met aparte menie
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

daarna de yoke van de achteras gedaan, deze was nogal vies en roestig. schoongemaakt in de ontvetterbak en daarna in de bankschroef
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Daarna lekker met de powertools van de baas spelen en dan ziet ie er zo uit
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

En ook lekker in de menie
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

daarna de rest van de aandrijfas aangepakt. hier hoefde weinig aan te gebeuren dus alleen ontvetten, opschuren en in de verf.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Mooi groen is niet lelijk
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

En omdat ik nog wat tijd over had heb ik de trekhaak gedemonteerd en daarna in de verfafbijt gegooid.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

komende week de tussenbak en yoke ook groen verven, en de achterbumper aanpakken :bg:




Edited By Theft_eXP on 1297542052

Geplaatst: 13 feb 2011 19:45
door Theft_eXP
vandaag ook nog wat dingetjes kunnen doen

Tussenbak is nu ook mooi groen
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

trekhaak ontroest en in de menie gezet
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

De vriendin aan het werk gezet met de bumper
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

En daarna zwart erop
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Heb zelf nog even de NATO stekker uit mekaar gehaald en in de verf gezet
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

komende week tussendoor nog even de bumper een paar extra lagen zwart geven, de trekhaak zwart spuiten en monteren. daarna maar even een paar mensen charteren om alles te monteren...

Geplaatst: 23 feb 2011 19:20
door Nawt
Hoi Theft-exp,

Ziet er prima uit, goed bezig!

Wat voor kleur groen is dat eigenlijk (indien vermeld)?
Mooi groen is zeker niet lelijk :;):

Geplaatst: 23 feb 2011 22:29
door Theft_eXP
de tussenbak zit eronder!

wat is dat een nare klus zeg, ding is echt lomp. wou ook niet goed op de versnellingsbak krik blijven liggen met die uitstulping voor de vooras.. :(

foto's komen nog.

ps. de kleur is appeltjesgroen van de flexa ;)

Geplaatst: 27 feb 2011 09:47
door skiere
originele uitlaat terug onder de dodge geplaatst,proper gemaakt alles geshekt,boord papieren georderdt!!
morgen jaarlijkse keuring!joepy!

Geplaatst: 27 feb 2011 11:49
door fcapri
veel geluk.
ga je naar deerlijk of harelbeke?