Mijn W200
Re: Mijn W200
prima, waarom niet? het is altijd leuk om te zien hoe creatief mensen met hun Dodge zijn.
groet, Bart
De eerste foto staat op 18inch.
Is een leuke pagina! Staat vol met foto's van dodge trucks met de aluminium grill.
https://m.facebook.com/story/graphql_pe ... M3NDMxMTI4
Is een leuke pagina! Staat vol met foto's van dodge trucks met de aluminium grill.

https://m.facebook.com/story/graphql_pe ... M3NDMxMTI4
Even met de trekker de W200 gas tanken ...
Ik heb ook eens een keer de gas tank leeg.
Toen heb ik de gastank eronder weg gehaald, en 10 liter getankt

Ik heb ook eens een keer de gas tank leeg.
Toen heb ik de gastank eronder weg gehaald, en 10 liter getankt
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Ja ik heb ook overwogen om de tank eruit te halen maar dat was me toch iets teveel werk. Zeker omdat ik de dieplader op t werk zo kan pakken 

Bram
Is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat geplaatst heb, dus bij deze. Ik heb niet heel veel meer gedaan aan de dodge in de tussentijd. Heb van beide aandrijfassen de kruisjes vervangen en in de hammerite gezet. Verder heb ik nog wat problemen gehad met het niet willen starten maar dit bleek een slechte verbinding te zijn naar de voorste afsluiter, dit was gelukkig vrij snel opgelost.

Nadat ik de voorste aandrijfas er weer onder heb gehangen en er 30 kilometer mee gereden had begon de wagen opeens heel hard te trillen, meteen gestopt maar kon zo snel niks aparts zien in het donker. Toen ik later thuis was en er eens onder ging liggen zag ik dat een van de lagercup dingetjes eruit was gegaan. Ik vermoed dat de borgingsclip niet helemaal goed heeft gezeten en daardoor dat lagercup ding naar buiten eruit is gekomen. In ieder geval, ik heb bij de lokale automaterialen handel gevraagd naar dat type kruisje, en ze konden het leveren voor iets van 38 euro. Dus toen heb ik het toch maar weer gewoon bij rockauto besteld voor 23 euro ofzo, dan maar een paar weken zonder voorste aandrijfas rijden. Ondertussen hangt hij er weer onder en werkt het allemaal weer zoals het hoort.

Heb deze week ook eens de kunstof busjes bekeken van mijn ruitenwissers nadat ik de parafaan er vanaf had. Of laten we zeggen waar de kunstof busjes hoorden te zitten, er zit helemaal niks meer tussen. Deze dus ook maar eens besteld. Verder doet mijn ruitensproeier het niet goed aan de bestuurderskant, weet niet precies waarom. Aan de bijrijderskant doet hij het als een malle dus ik dacht verstopt slangetje ofzo, maar heb hem doorgeblazen met de compressor maar bleef zo. Ook na het dichtknijpen van de bijrijderskant bleef hij het even slecht doen, binnenkort maar eens een dikker slangetje ofzo op zetten. Nu spuit alles in het kanaal waar de kachel zn lucht trekt, dus komt die geur fijn in de cabine te hangen.
Een ander probleem dat ik heb is dat mijn dodge voor mijn gevoel niet trekt zoals het hoort. Als ik het pedaal tot op de vloer houd dan komt hij amper boven de 80/90 uit, en dat lijkt me niet helemaal hoe het hoort. Waar kan dit aan liggen? Motor loopt verder prima voor mijn gevoel. Verdamper is net een jaar oud dus dat lijkt me niet de oorzaak. Ik heb in het afgelopen jaar ook ongeveer de hele ontsteking vervangen. Ik heb alleen nog niet gekeken naar de afstelling van de ontsteking, zou het hier door kunnen komen? Of heeft iemand een ander idee?

Nadat ik de voorste aandrijfas er weer onder heb gehangen en er 30 kilometer mee gereden had begon de wagen opeens heel hard te trillen, meteen gestopt maar kon zo snel niks aparts zien in het donker. Toen ik later thuis was en er eens onder ging liggen zag ik dat een van de lagercup dingetjes eruit was gegaan. Ik vermoed dat de borgingsclip niet helemaal goed heeft gezeten en daardoor dat lagercup ding naar buiten eruit is gekomen. In ieder geval, ik heb bij de lokale automaterialen handel gevraagd naar dat type kruisje, en ze konden het leveren voor iets van 38 euro. Dus toen heb ik het toch maar weer gewoon bij rockauto besteld voor 23 euro ofzo, dan maar een paar weken zonder voorste aandrijfas rijden. Ondertussen hangt hij er weer onder en werkt het allemaal weer zoals het hoort.

Heb deze week ook eens de kunstof busjes bekeken van mijn ruitenwissers nadat ik de parafaan er vanaf had. Of laten we zeggen waar de kunstof busjes hoorden te zitten, er zit helemaal niks meer tussen. Deze dus ook maar eens besteld. Verder doet mijn ruitensproeier het niet goed aan de bestuurderskant, weet niet precies waarom. Aan de bijrijderskant doet hij het als een malle dus ik dacht verstopt slangetje ofzo, maar heb hem doorgeblazen met de compressor maar bleef zo. Ook na het dichtknijpen van de bijrijderskant bleef hij het even slecht doen, binnenkort maar eens een dikker slangetje ofzo op zetten. Nu spuit alles in het kanaal waar de kachel zn lucht trekt, dus komt die geur fijn in de cabine te hangen.
Een ander probleem dat ik heb is dat mijn dodge voor mijn gevoel niet trekt zoals het hoort. Als ik het pedaal tot op de vloer houd dan komt hij amper boven de 80/90 uit, en dat lijkt me niet helemaal hoe het hoort. Waar kan dit aan liggen? Motor loopt verder prima voor mijn gevoel. Verdamper is net een jaar oud dus dat lijkt me niet de oorzaak. Ik heb in het afgelopen jaar ook ongeveer de hele ontsteking vervangen. Ik heb alleen nog niet gekeken naar de afstelling van de ontsteking, zou het hier door kunnen komen? Of heeft iemand een ander idee?
Bram
Bekend probleem van die cupjes , er zijn meerdere types in omloop te weten korte en lange (dacht dat t getal op de cupjes er nog mee te maken had 32 en 40) , je moet idd die lange nemen die je kunt borgen , dat niet boven de 90kmh uitkomen heeft mijns inzoiens te maken dat je m op een te arm mengsel hebt staan.
Ik weet niet welk systeem je hebt , als je t Impco 300 systeem hebt zit er een grote stelknop in de dikke aanvoerslang , een 2e oorzaak (mss nog aannemelijker) is dat je zogenaamde sludge (dikvloeibare afvalresten van LPG) onder in de slang hebt zitten direct bij de uitgang van de verdamper , zover hier aftapplug zit aftappen of nog beter slang hier afnemen en met een doek of papier de rotzooi er uit halen. ( dan rijdt ie ook met een te arm mengsel) , beter is om hier te beginnen.
Daar ken ik mij niet mee uit maar zou mij gedachten van maken waar hier de toevoerslang eventueel verstopt kan zitten met sludge , meestal bij een kniestukje danwel nauwe doorgang.
Ik heb de laatste tijd niets meer te doen aan mijn W200
Rij er lekker mee .
Ik had laatst ook weinig power, liep die op 6 poten
Bougies stuk
Dit kun je controleren als je je motor start en laat lopen en dan een bougie dop eraf en weer erop doen.
Hoor je geen verschil met lopen, dan heb je de oorzaak gevonden (bougie stuk of kabel stuk).
Gas afstellen , zou ik naar een gasboer gaan.
Dat heb ik ook gedaan , heb er geen spijt van.
Je zou ook je compressie kunnen nameten.
Ontsteking afstellen is niet zo moeilijk met een lamp.

zwarte klem is massa
rode klem is +12V
Dan moet je op cilinder 1 op de bougie kabel de voeler plaatsen
Dan flitst de lamp steeds als cilinder 1 word ontstoken.

De lamp moet je richten op bovenstaande foto gedeelte , als de lamp flitst dat is de ontsteking
vacuum slang van ontsteking
stationair 6-7 graden
volgas 22 graden
vacuum slang op de ontsteking
volgas 48-49 graden
stationair is de vacuum 16 inHg
volgas 22-23 inHg
Kun je nameten met een vacuummeter
stationair heb ik een 700-800 rpm
volgas bedoel ik 3000 rpm
Rij er lekker mee .
Ik had laatst ook weinig power, liep die op 6 poten

Bougies stuk

Dit kun je controleren als je je motor start en laat lopen en dan een bougie dop eraf en weer erop doen.
Hoor je geen verschil met lopen, dan heb je de oorzaak gevonden (bougie stuk of kabel stuk).
Gas afstellen , zou ik naar een gasboer gaan.
Dat heb ik ook gedaan , heb er geen spijt van.
Je zou ook je compressie kunnen nameten.
Ontsteking afstellen is niet zo moeilijk met een lamp.
zwarte klem is massa
rode klem is +12V
Dan moet je op cilinder 1 op de bougie kabel de voeler plaatsen
Dan flitst de lamp steeds als cilinder 1 word ontstoken.
De lamp moet je richten op bovenstaande foto gedeelte , als de lamp flitst dat is de ontsteking
vacuum slang van ontsteking
stationair 6-7 graden
volgas 22 graden
vacuum slang op de ontsteking
volgas 48-49 graden
stationair is de vacuum 16 inHg
volgas 22-23 inHg
Kun je nameten met een vacuummeter
stationair heb ik een 700-800 rpm
volgas bedoel ik 3000 rpm
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Bedankt voor de info allemaal, ik zal eens kijken of er ergens een verstopping zit in de slang van de verdamper naar het mengstuk. Zal hem eens eraf halen en in tegengestelde richting uitblazen met de compressor.
Ik heb hier in de buurt nog niet echt een gasboer kunnen vinden, zover ik kon zien is de dichtstbijzijnde bijna 50 kilometer van me vandaan. Dan is het een beetje lastiger om er eventjes langs te rijden. Ongeveer een jaar geleden is de installatie nog afgesteld met de LPG keuring, maar toen ik na de keuring vroeg of hij hem opnieuw af wou stellen zonder naar de RDW eisen te kijken, zei hij dat hij zo al goed stond. Hij liep wel een stuk beter dan van tevoren, maar dat was niet heel lastig. Ik weet dus niet zeker of dit ook de goede afstelling is, het kan ook dat hij met opzet een beetje armer staat om hem door de CO meting heen te krijgen.
Ik moet eigenlijk nog een keer een stroboscoop aanschaffen om de onsteking te controleren, maar vind het beetje duur om 50-80 euro te betalen voor een stroboscoop die na het afstellen ergens achteraan in de werkplaats komt te liggen. Ik ga eerst eens wat rondvragen of ik er niet ergens een kan lenen, en anders koop ik er wel gewoon een keer eentje.
Ik weet vrij zeker dat hij het wel gewoon doet op alle 8 de cilinders. Laatst liep hij een keer opeens heel onregelmatig, en toen zag ik dat een van de kabels van de verdelerkap los was gegaan. Ik had de bougiekabels iets te netjes weg willen werken, en dus was er eentje net te kort en daardoor losgetrokken... Bougies zijn vorig jaar vervangen en de bougiekabels een maand of twee geleden nog.
Ik heb hier in de buurt nog niet echt een gasboer kunnen vinden, zover ik kon zien is de dichtstbijzijnde bijna 50 kilometer van me vandaan. Dan is het een beetje lastiger om er eventjes langs te rijden. Ongeveer een jaar geleden is de installatie nog afgesteld met de LPG keuring, maar toen ik na de keuring vroeg of hij hem opnieuw af wou stellen zonder naar de RDW eisen te kijken, zei hij dat hij zo al goed stond. Hij liep wel een stuk beter dan van tevoren, maar dat was niet heel lastig. Ik weet dus niet zeker of dit ook de goede afstelling is, het kan ook dat hij met opzet een beetje armer staat om hem door de CO meting heen te krijgen.
Ik moet eigenlijk nog een keer een stroboscoop aanschaffen om de onsteking te controleren, maar vind het beetje duur om 50-80 euro te betalen voor een stroboscoop die na het afstellen ergens achteraan in de werkplaats komt te liggen. Ik ga eerst eens wat rondvragen of ik er niet ergens een kan lenen, en anders koop ik er wel gewoon een keer eentje.
Ik weet vrij zeker dat hij het wel gewoon doet op alle 8 de cilinders. Laatst liep hij een keer opeens heel onregelmatig, en toen zag ik dat een van de kabels van de verdelerkap los was gegaan. Ik had de bougiekabels iets te netjes weg willen werken, en dus was er eentje net te kort en daardoor losgetrokken... Bougies zijn vorig jaar vervangen en de bougiekabels een maand of twee geleden nog.
Bram
Een ouwe rot in het vak van automonteurs heeft mij is verteld dat je oudere motoren voor het beste resultaat op gevoel moet afstellen.
Uiteraard kan je hem afstellen zoals anderen aangeven, gebruik dat als basis. Maar het kan de moeite waard zijn om met je afstelling te spelen om hem optimaal te krijgen.
Uiteraard kan je hem afstellen zoals anderen aangeven, gebruik dat als basis. Maar het kan de moeite waard zijn om met je afstelling te spelen om hem optimaal te krijgen.
Nog even een ander vraagje, ik heb een automaatbak koeler gekocht om te voorkomen dat mijn automaatbak overlijdt van de hitte, maar hoe sluit ik deze aan in serie met de originele koeler in de radiateur? Ik las ergens dat ik de nieuwe koeler als eerste moet zetten zodat de originele koeler de olie eventueel nog een beetje kan opwarmen om overkoeling te voorkomen.
Verder gebruikt de originele koeler stalen leidingen, kan ik die gewoon ergens doorzagen en de twee rubber slangen van de extra koeler er op aansluiten of hoe hebben jullie dat gedaan? En weet iemand zo welke leiding de aanvoer is en welke de retour?
Verder gebruikt de originele koeler stalen leidingen, kan ik die gewoon ergens doorzagen en de twee rubber slangen van de extra koeler er op aansluiten of hoe hebben jullie dat gedaan? En weet iemand zo welke leiding de aanvoer is en welke de retour?
Bram
Nooit Doorzagen!!! Ik zal straks wel even kijken, dan kan ik je meer vertellen.
groet, Bart