Mijn W200
Re: Mijn W200
Aaah Brammie
Je hebt alle 4 schokdempers vervangen , kun je dat ook vernemen onder het rijden?
Ligt die strakker op de weg?



Je hebt alle 4 schokdempers vervangen , kun je dat ook vernemen onder het rijden?
Ligt die strakker op de weg?
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Mijn W200
Voor mijn gevoel duikt hij bij een drempel nu alleen nog maar in de rijrichting in de vering, voorheen bewoog hij ook zijlings omdat de schokdempers aan een kant slechter waren dan aan de andere kant (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). Verder heb ik er weinig verschil aan gemerkt.
Bram
Re: Mijn W200
Merkte dat de tussenbak toch steeds harder begon te lekken laatste tijd, na het peilen van de olie zag ik dat er niet veel meer in zat. Vandaag eens de kap in de cabine los gehaald om het zaakje eens wat beter te kunnen bekijken. Toen zijn we tot de conclusie gekomen dat het de voorste aandrijfas is. Niet langs de buitenkant zoals ik verwachtte, maar langs de moer aan de binnenkant. Wat ik nogal vreemd vind. We hebben hem nog ietsjes strakker aan weten te draaien maar normaal lekt hij toch niet zo gauw langs de moer af? Als hij nu nog steeds lekt ga ik denk ik gewoon rondom die moer alles volkitten.
Ook kwam ik er achter dat het achterste kruisje van de voorste aandrijfas helemaal gaar is, tijd om daar ook eens een nieuwe voor te bestellen.
Ook kwam ik er achter dat het achterste kruisje van de voorste aandrijfas helemaal gaar is, tijd om daar ook eens een nieuwe voor te bestellen.
Bram
Re: Mijn W200
Brammie2 schreef: 25 aug 2019 20:01 Tja dat prijskaartje is dan maar zo, op deze manier werkt het ook niet. Heb nog geluk gehad dat ik thuis kon komen ermee, had ook weer ergens langs de weg kunnen staan.
Buitenbanden zijn trouwens prima, het zijn de binnenbanden die me steeds kloten. En die bandenhandel kreeg ze tubeless niet op de velg wat ik beetje vreemd vind. Wat dat betreft heb ik wel vertrouwen in de lokale bandenhandel dat het daar wel lukt. Die doen namelijk ook vrachtwagen en landbouwbanden.
Houd je er wel rekening mee dat die 16,5" velgen geen "safety hub" hebben?
en de hoek van de velg waar de band opligt, is zo gekozen dat als de band niet voldoende druk heeft en je (te) hard door een bocht gaat de wang van de band van de velg afschuift en daar de lucht in één keer verdwijnt. (is bijna hetzelfde effect als een klapband) maar dan natuurlijk meestal in een bocht.
wat dat betreft vind ik die 16,5" een echte klote maat. met binnenbanden gebeurt DAT natuurlijk niet.
maar het is wel vreemd dat jij zoveel pech gehad hebt met al die binnenbanden.
Ik moet zeggen, voor de tractor kun je hier bij de boerenbond binnenbanden kopen voor zo'n 20 € voor een voorband. dat is geen slechte band, maar wel een beetje dun. hier verkopen ze dan bij de bandenhandel binnenbanden van Kleber, die zijn twee keer zo duur, maar óók twee keer zo zwaar/dik.
Trouwens, waar heb je die nieuwe veerstroppen laten maken?
groet, Bart
Re: Mijn W200
Wat ik wel is gelezen heb is dat tubeless banden eigenlijk niet geschikt zijn voor binnenbanden. Zelf heb ik niet lang op 36" Hummer banden gereden. De banden boer begon er niet aan om ze op orginele velgen te monteren. Zijn verhaal was wat Area51 al aangeeft. In bochten is de kans groot dankzij axiale krachten dat de band van de velg afkomt. Een velg van 8" is te smal voor een band met een breedre van 12,5". De binnenband sneuveld omdat de afwerking van de band niet geschikt is voor binnenbanden. Ikzelf had lekke binnen banden(2x) Er waren geen sporen te vinden in de buitenband.
Re: Mijn W200
De banden blijft toch altijd een discussiepuntje bij velen merk ik haha.
De veerstroppen heb ik laten maken bij VDL Weweler Parts. Niks over te klagen.
De veerstroppen heb ik laten maken bij VDL Weweler Parts. Niks over te klagen.
Bram
Re: Mijn W200
Wat banden betreft is er genoeg te vinden hier ja
Als ik toen wist wat ik nu weet was ik er gewoon met de orginele banden blijven cruisen tot ze op waren! Met al die in banden geinvesteerde centen had ik veel leukere dingen kujnnen doen! Maar achteraf is t altijd een koe in zn reet kijken.

Als ik toen wist wat ik nu weet was ik er gewoon met de orginele banden blijven cruisen tot ze op waren! Met al die in banden geinvesteerde centen had ik veel leukere dingen kujnnen doen! Maar achteraf is t altijd een koe in zn reet kijken.

Re: Mijn W200
Om te beginnen vind ik het een hele rare actie van Dodge om 16,5 wielen te maken, en dan helemaal met zulke velgvorm (het ontbreken van de safety hub, en de aflopenden hielen), dat is vragen dat de banden van de velg lopen.
Ik denk ook dat de meesten daar ook niet te veel voor willen uitgeven, velgen/banden. dat is ook wel een hele uitgave, wil je het netjes en nieuw doen.
naar mijn idee, kun je beter 16 of 17" velgen kopen, met frisse banden erop. (ik heb nl gemerkt dat je met oude banden (hard) veel eerder doorslipt bij remmen of bochten.
En voor die veerstroppen, jij zei dat dat M-16 is? hebben ze die ook in engelse maten?
Ik denk ook dat de meesten daar ook niet te veel voor willen uitgeven, velgen/banden. dat is ook wel een hele uitgave, wil je het netjes en nieuw doen.
naar mijn idee, kun je beter 16 of 17" velgen kopen, met frisse banden erop. (ik heb nl gemerkt dat je met oude banden (hard) veel eerder doorslipt bij remmen of bochten.
En voor die veerstroppen, jij zei dat dat M-16 is? hebben ze die ook in engelse maten?
groet, Bart
Re: Mijn W200
Afgelopen week ben ik best wel wat gaan offroaden met de dodge. Die liftkit en andere banden maken echt flink een verschil zeg. Uiteindelijk was ik iets te enthausiast en begon hij op het eind van de dag bij mij in de straat een beetje in te houden en slecht te lopen. Conclusie: gas op...
Lastige is dat hij voor geen meter op benzine loopt, heb geprobeerd daarmee te rijden maar dat was echt geen succes. 10km slepen zag ik ook niet echt zitten zonder stuur en rembekrachtiging. Uiteindelijk heb ik op het werk maar de dieplader gepakt en ben zo naar het tankstation gereden
.

Vandaag bezig geweest met de kruisjes van de voorste aandrijfas vervangen. Het kruisje meest aan de kant van de tussenbak was zodanig versleten dat de cups waar het kruisje in ligt ook gewoon helemaal doorgesleten waren. Aangezien ik toch bezig ben vervang ik ze gewoon alle 5. Wat ik wel raar vond was dat de gaffels van de tussenas niet recht tegenover elkaar staan, ze staan een beetje gedraaid. Ik meende dat die eigenlijk altijd recht moesten staan?

Wat die banden betreft ben ik van plan gewoon bij deze set te blijven tot ze op zijn, ze bevallen me best wel prima. Het zou best kunnen dat ze die veerstroppen ook in engelse maten hebben, ik zou ze gewoon eens even mailen. Ik heb toen voor M16 gekozen omdat ik had gelezen dat die een stuk sterker zijn en niet heel erg veel groter, gaten moeten een klein beetje groter geboord worden.
Lastige is dat hij voor geen meter op benzine loopt, heb geprobeerd daarmee te rijden maar dat was echt geen succes. 10km slepen zag ik ook niet echt zitten zonder stuur en rembekrachtiging. Uiteindelijk heb ik op het werk maar de dieplader gepakt en ben zo naar het tankstation gereden


Vandaag bezig geweest met de kruisjes van de voorste aandrijfas vervangen. Het kruisje meest aan de kant van de tussenbak was zodanig versleten dat de cups waar het kruisje in ligt ook gewoon helemaal doorgesleten waren. Aangezien ik toch bezig ben vervang ik ze gewoon alle 5. Wat ik wel raar vond was dat de gaffels van de tussenas niet recht tegenover elkaar staan, ze staan een beetje gedraaid. Ik meende dat die eigenlijk altijd recht moesten staan?

Wat die banden betreft ben ik van plan gewoon bij deze set te blijven tot ze op zijn, ze bevallen me best wel prima. Het zou best kunnen dat ze die veerstroppen ook in engelse maten hebben, ik zou ze gewoon eens even mailen. Ik heb toen voor M16 gekozen omdat ik had gelezen dat die een stuk sterker zijn en niet heel erg veel groter, gaten moeten een klein beetje groter geboord worden.
Bram
Re: Mijn W200
beetje kleine trekker 

Re: Mijn W200
5/8" zit tussen M14 en M16 in.area51 schreef: 13 okt 2019 13:33 Om te beginnen vind ik het een hele rare actie van Dodge om 16,5 wielen te maken, en dan helemaal met zulke velgvorm (het ontbreken van de safety hub, en de aflopenden hielen), dat is vragen dat de banden van de velg lopen.
Ik denk ook dat de meesten daar ook niet te veel voor willen uitgeven, velgen/banden. dat is ook wel een hele uitgave, wil je het netjes en nieuw doen.
naar mijn idee, kun je beter 16 of 17" velgen kopen, met frisse banden erop. (ik heb nl gemerkt dat je met oude banden (hard) veel eerder doorslipt bij remmen of bochten.
En voor die veerstroppen, jij zei dat dat M-16 is? hebben ze die ook in engelse maten?
Ik heb ze ook gezien met 18" velgen staat ook mooi

-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Mijn W200
Ja klopt aandrijfas moet recht zijn.
Zag hem al staan zag er lekker vettig uit
Zag hem al staan zag er lekker vettig uit

5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Mijn W200
Zo ver ik weet heb je in 18" weinig keuze in verschillende maten terreinbanden.Robbie schreef: 13 okt 2019 22:37 5/8" zit tussen M14 en M16 in.
Ik heb ze ook gezien met 18" velgen staat ook mooi![]()
groet, Bart
Re: Mijn W200
Dat weet ik niet, heb mezelf eigenlijk nooit in verdiept.
Ik had foto's gezien op een facebook pagina.
Als je dat leuk vind wil ik die pagina ook wel voor je opzoeken.
Ik had foto's gezien op een facebook pagina.
Als je dat leuk vind wil ik die pagina ook wel voor je opzoeken.
